![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Voor de eerste maal tijdens meer dan 180 jaar gaan we een koningin krijgen die Nederlands begrijpt en zelfs enkele woorden philippeert.
Zeg nu zelf... wordt de Vlaming nu niet met respect behandeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij philippert hij philippeert wij philipperren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Volgens Prof. M. Storme kan Philippe op 21 juli geen koning worden.
Hij stelt dat art. 85 van de Grondwet duidelijk is : " De grondwettelijke macht van de Koning gaat bij erfopvolging over op de natuurlijke en wettige nakomelingscap , in de rechte lijn, van Z.M. Leopold ... en volgens eerstgeboorterecht... ." Nu valt een nalatenschap volgens ons burgerlijk recht slechts open na het overlijden van de erflater. Maar Albert leeft nog en dus zal er na de akte van aftreding op 21 juli een ander artikl van toepassing zijn : art.93 dat bepaalt dat wanneer de Koning in de onmogelijkhid verkeert te regeren (Albert zal immers aftreden) er een regent moet aangeduid worden. Als men iets aan de huidige Grondwet wil veranderen dan moeten er eerst verkiezingen komen en dan kunnen de nieuw verkozen Kamers de artikels wijzigen die in de verklaring van herziening zijn opgenomen. Philippe kan dus op 21 juli hooguit regent worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
parbleu ! en jij weet dit allemaal en doet er niets aan ! schuldig plichtsverzuim, man. kom op straat laat je horen, bel desnoods Bart.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En pas op! Raf kan het weten!
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Raf is een *KNIP. Altijd al geweest.
Laatst gewijzigd door Akira : 9 juli 2013 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik maak altijd graag wat reclame voor Storme. Dit noemen ze goal in open doel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() t'zou me sterk verwonderen dat 'manneken pis' uit eigen beweging van zijn podium zou komen?
![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je "opeens"? Ik ben hier al sinds 28 maart 2003 (enkele onderbrekingen niet te na gesproken)...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn toch drie koninginnen als Filip koning is.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke aanvallen worden - zoals steeds - gemeld aan de moderatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken hem niet persoonlijk, dus dat kan zo zijn.
Indien je echter zou bedoelen dat hij een idioot in zijn vak is, dan hoop ik dat ik in mijn vak een even grote idioot ben want dan zou ik één van de besten zijn ..... ![]()
![]() |
#18 |
|
![]() Storme is geen idioot en hij heeft zijn diploma niet bij een doos waspoeder gekregen. Hij weet dus maar al te goed dat de troon maar onbezet kan zijn als er geen beschikbare opvolgers meer zijn, net zoals hij ook maar al te goed weet dat de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek over erfenissen niet van toepassing zijn op de troon (men kan moeilijk de troon in drie stukken verdelen voor zijn drie kinderen hé
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |