![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() De nieuwe voorzitter van het IJzerbedevaartcomité, Walter Baeten, heeft duidelijk laten blijken zich niet te laten verleiden tot partij-politiek. Zijn boodschappen naar de Vlamingen zijn dan ook radicaal en tegelijkertijd over de partij-grenzen heen.
Lees onderstaande uitspraken van Walter Baeten en je zal moeten toegeven dat deze voorzitter een integer , bekwaam en de geschikte man is om de IJzerbedevaart in goede banen te leiden. De volledige teksten van zijn PM’s vind je op www.ijzertoren.org onder de rubriek ‘Nieuws’ Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is carnaval niet in februari?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hebben jullie eigenlijk twee carnavalsfeestjes nodig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat carnaval op 21 juli was, toen ik Claire haar zotskostuum zag ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(hilarity ensues) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Zoals uw Belgicistische praat ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Een persoon als Walter Baeten is uiteraard een verademing na de jarenlange verzieking van de Ijzerbedevaart. Compromissen sluiten met de mensen van de Ijzerwake zit er voor Baeten echter niet in. Aan de ene kant is dit goed te begrijpen, aan de andere kant spijtig dat de Vlaamse Beweging intern er nooit in slaagt om overeen te komen... Ik hoop dat deze keer dat 'over partijgrenzen heen' eens serieus genomen wordt. Want wij hebben idd geen twee 'feestjes' nodig....
[font=Comic Sans MS]Trotzdem ist das heiligste Wort.[/font] [font=Comic Sans MS][/font] "Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na" - George Berkeley "Je zult het niet geloven, maar er zijn maatschappijen die door de slimsten geregeerd worden; dat is bij de bavianen het geval." - K. Lorenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De Vlaamse en de Waalse economie verschillen zo grondig van elkaar dat ze elk een eigen beleid nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De opdracht van de v.z.w. Bedevaart naar de Graven aan de IJzer (IJzerbedevaartcomité) bestaat in het uitvoeren van de drievoudige boodschap van de frontsoldaten 14-18: Vrede (Nooit meer oorlog) Vrijheid (Zelfbestuur) Verdraagzaamheid (Godsvrede) De vereniging wil deze boodschap naar zoveel mogelijk burgers uitdragen. Hiertoe wordt jaarlijks de IJzerbedevaart georganiseerd en werden de 22 verdiepingen van de IJzertoren als één groot Vredesmuseum ingericht. De IJzerbedevaart is de oudste en grootste jaarlijkse vredesmanifestatie van Europa en vindt plaats in Diksmuide rond de IJzertoren, door de Vlaamse overheid erkend als gedenkmonument voor de Vlaamse ontvoogding. Het museum in de IJzertoren werd internationaal erkend door de Verenigde Naties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 augustus 2004 om 16:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je kan veel info vinden op de website www.ijzertoren.org onderstaande tekst komt ook van die website Het IJzertorenmuseum maakt deel uit het vredesmusea-netwerk van de Verenigde Naties. Mede dankzij de inspanning van het comité werd in de zomer van 2003 peacemuseums.org opgestart als een internationaal baken en vooral als een digitaal forum om alle internationale erkende vredesmusea met elkaar te verenigigen. http://www.peacemuseums.org is niet alleen een forum voor de organisaties maar liet het toe om afwezigen interactief de conventie te laten meevolgen en repliek te geven op de hangende discussies tijdens de internationale vredesconventie in Oostende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Vergelijk dat eens met Zuid-Afrika. Die flaminganten leven hier nog in de prehistorie. Ze doen me ook wat denken aan de wespen die je nu zoveel ziet: het meer je ze plaagt, hoe aggressiever en hoe zotter ze worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Juist ja, radicaal inzake onzin. Baeten en zijn kliek kunnen wat mij betreft de pot op. De IJzertestament-erfenis van gesneuvelde Vlaamse soldaten verkrachten om er een progressieve verdraaide inhoud aan te geven, ge moet maar durven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Indien ik een belgicist zou zijn, zou ik in elk geval niet in een organisatie willen zitten waar een idioot als jij met de voorzittersscepter zwaait. Uw domme praat is een partijvoorzitter onwaardig, zelfs de BUB verdient beter. Leer toch eens discussiëren op niveau a.u.b., met argumentatie en met feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Het feit dat ze nu werkelijk verdraagzaamheid prediken tussen alle bevolkingsgroepen in dit land, is hun ook niet in dank afgenomen en heeft o.m. tot een splitsing geleid tussen rechtsradicalen (IJzerwake) en het huidige IJzerbedevaartcomité. In elk geval kan deze splitsing de IJzerbedevaart alleen maar ten goede komen, en ik hoop dat ze nooit zo dom zullen zijn om ooit een verzoening met extreemrechts na te streven. Want dat zou het einde zijn van jullie vreedzame en humanistische bedoelingen.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 augustus 2004 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waar bespeur jij radicale onzin? Waar bespeur jij een verkrachten van de IJzertestamenterfenis van gesneuvelde soldaten? Waar bespeur jij een progressieve verdraaide inhoud van het IJzertestament? Graag een duidelijk antwoord! |
|
![]() |
![]() |