![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Dit forum wordt de laatste maanden serieus geteisterd door spammers die valse identiteitskaarten enz. proberen te verkopen.
Bijna altijd zijn dit bots, geen echte mensen, hoewel moeilijk te bevestigen natuurlijk. De forumsoftware gebruikt “Captcha” methoden om zulke bots tegen te houden maar zelfs de meest geavanceerde captcha’s zijn al lang achterhaald en bots geraken er zonder probleem voorbij. Mijn eigen forum werd niet zo lang geleden ook aangevallen door zulke spambots, eender welke captcha methodes ik ook gebruikte, de bots geraakten er steeds voorbij. Na wat zoekwerk online ben ik te weten gekomen dat de enige methode die momenteel nog werkt tegen bots is, bij registratie enkele heel stomme vragen stellen die relevant voor dat forum, m.a.w. enkele vragen waarvan je zeker bent dat elke echte persoon die zich intresseert in het onderwerp van het forum het antwoord op zou moeten kennen, voor politics.be zou dat kunnen zijn: Is Bart De Wever een Waalse politicus (Ja of Neen)? Toen Yves Leterme gevraagd werd het Belgisch volkslied de zingen zong hij niet het volkslied Belgie maar wel van welk ander land? ... Je maakt een lijstje van een 10-tal van die vragen en bij registratie komen er telkens 2 willekeurig te boven. Iedereen op dit forum zou zulke vragen moeten kunnen beantwoorden, maar bots geraken er niet voorbij. Echte “menselijke” spammers zijn natuurlijk een moeilijkere zaak maar zelfs die spammers zijn meestal oplichters van ergens “weet-ik-veel-waar” in de wereld, de kans is groot dat ze met hun vertaalengine, enz. niet eens voorbij zulke simpele vragen geraken tenzij ze beginnen online te zoeken maar over het algemeen geven deze na de eerste poging op en proberen het ergens anders, hun doel is namelijk zo veel mogelijk spam op zoveel mogelijk verschillende fora te plaatsen in zo kort mogelijke tijd, da’s waarvoor ze betaald worden. Probeer het eens, bij mij werkte het, sinds dien geen enkele spam post meer gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Spambots zijn niet nieuw ze bestaan al wel even tot vervelens toe zelfs. Citaat:
Citaat:
In veel gevallen kan je dat zelfs vrij gemakkelijk downloaden zo een Spambot. ![]() Spambots zenden meestal malafide aanbiedingen/zaken door onder valse accounts, 'moeilijk' te traceren dus. Er is een organisatie die zich al jaar en dag buigt over het probleem van spam(bots) en andere spam en dat is Spamhaus. Tegenwoordig dacht ik dat zelfs de spambots de blacklist lijsten van spamhaus weten te omzeilen. SpamHaus Er zit wel een redelijk zooitje ongeregeld op het net dat er ook alles aan doet om het Internet te verzieken meestal in de zin van: Eigen geldgewin. ![]() Rommelbot bijvoorbeeld
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 september 2013 om 06:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zet die (hier) gewoon in de negeerlijst als 't te lang duurt voor ze er afgezwierd worden.....
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zet ze op mijn vriendenlijst , nah
![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() If you can't beat them......
Te koop, tsjiepe basketsloefen van Naaik. Papieren voor vanalles en nog wa, drankbonnetjes, sigarettenblaadjes en zelfs straatverboden voor schoonmoeders. Klik op de volgende linke site vol virussen, trojans en andere rommel om te kijken wat er nog te koop is. http://hiernietklikken.ru ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() paspoorten
Zouden ze gebruik gemaakt hebben van een spambot die allerhande papieren wist aan te bieden???? ![]() Uw paspoort staat zelfs op het Internet!!!! vergewis u er zelf van ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 september 2013 om 09:45. |
![]() |
![]() |