![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is hier in deze stal van koeien en kalveren een opbod ontstaan om de vettigste draadjes te openen.
Maar euh .... dit is bloedernstig. Het gaat over #CocksNotGlocks ! Lees maar: titel: Texaanse studenten nemen dildo mee uit protest link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151012_01915283 Mijn punt van discussie, alhoewel er al 100 draden over zijn: hoe onnozel kan wapenwetgeving zijn ? Wapens op school ... astemblieft hé. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar halen ze het toch allemaal uit, zelfverdediging. Gelukkig voor mensen als Breivik doen ze dat niet overal.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 oktober 2015 om 19:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij tijdens de koffie de torn van mijn politiek correcte collega's over het hoofd gehaald, door gewoon te stellen (als aanleiding over iemand de weer begon over die zotte Amerikanen en hun zotte wapens) dat het toch zo simpel niet is, en dat wapens verbieden ervoor zorgt dat:
1) enkel criminelen wapens dragen en normale burgers niet, waardoor die gemakkelijker afgelapt geraken 2) onnozelaars die domme dingen zouden doen, minder vaak een wapen dragen Het eerste is een serieus nadeel, maar het tweede is een voordeel van wapendracht te verbieden. Maar nu is de vraag, of we Jefferson niet moeten navolgen, en stellen dat als we vrijheid (van wapendracht hier) opgeven om veiligheid (minder onnozelaars met een blaffer) te willen bekomen, we de twee niet kwijt zijn. Ze keken mij met grote ogen aan, en hadden niet gedacht dat ik een "redneck" was. Ik zegde erbij dat de vraag gewoon wat complexer is dan wapendracht is uit den boze. Kwam er nog bij dat 3), de eigenlijke bedoeling van het tweede amendement, erin bestaat om een gewapende burgerbevolking te hebben die je niet zomaar op 5 minuten aan een dictatuur onderwerpt. Al dat maakt dat ik wel de problemen besef van vrije wapendracht, maar dat ik er eigenlijk eerder voorstander dan tegenstander van ben, omdat ik principieel vind dat wanneer je moet kiezen tussen vrijheid en veiligheid, je voor vrijheid moet opteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle kleuters een wapen geven om zich zo te kunnen verdedigen tegen de buurjongen?
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Big F. Als pa of ma hun verantwoordelijkheid zouden gedragen hebben, hadden die peuters/kleuters of geen toegang gehad tot vuurwapens, of hadden ze dezelfde reeks van opvoedkundige trukken ondergaan die hen zindelijk maakten.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://ec.europa.eu/transport/road_s...s/index_en.htm Als er 30 000 doden vallen op de wegen per jaar in Europa alleen al, zullen daar minstens 6000 dode kinderen tussen zitten als we aannemen dat 1/5 van de bevolking "kind" is. Dat er dan 200 kinderen dood zijn door vuurwapens, is daar peanuts tegen. Trouwens, men zou vuurwapens kunnen maken met automatische persoonidentificatie he, die enkel werken in de hand van hun eigenaar bvb. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2015 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() een wapendetector uitvinden en aan alle ingangen & uitgangen van openbare gebouwen ,stations ,scholen ,ziekenhuizen enz... een plaatsen , dat zou ook veel kunnen oplossen in de VS dan moeten ze de wapenwet niet aanpassen? , als ze een diefstal detector kunnen plaatsen aan uitgangen van winkels ,waarom dan geen voorbeeld van zoiets nemen? iets die een wapen detecteert bij het binnen treden van een gebouw....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier ga je wel wat uit de bocht. De functie van een wagen is om u te verplaatsen van punt a naar punt b, niet om iemand te verwonden of doden. Dat is een jammerlijk neveneffect ervan. Het doel van een wapen is om iemand te verwonden of doden. Ik begrijp trouwens uw punten uit het betoog, toch heb ik de neiging om voor het verbieden van wapendracht op school te gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 oktober 2015 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heel ongeloofwaardig van u! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn enige ervaring met rammel en een dildo is toen mijn zoon GTA speelde, als hij de flikken aframmelde deed hij dat het liefst met een grote paarse dildo.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zijn moeder uiteraard.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, het is lang geleden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 oktober 2015 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het is jammer dat daarbij hoort dat onnozele driftkikkers ook een geweer mogen hebben, en dat ze daarmee brokken gaan maken. Maar dat is de prijs van de vrijheid, die nu eenmaal ook de vrijheid is om domme dingen te doen. |
|
![]() |
![]() |