![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland is en blijft een dictatuur. Er wordt daar wel gestemd, maar tegenstanders van Putin die het te goed doen krijgen alvast het apparaat op hun dak om vervolgens via schijn rechtzaken te worden gearresteerd.
De laatste in de reeks is Alexei Navalny. Belangrijke opponent Poetin veroordeeld vanwege verduistering ... Er wordt veel gezegd en geschreven over wat fout loopt in de Westerse wereld. Maar de 'nieuwe' democratieën, zoals Rusland graag zou willen genoemd worden, zijn soms nog mijlenver van ons systeem in het vrije Westen, zo blijkt eens te meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hoeft maar een krant open te slaan, of er is wel weer wat te lezen over Russische dissidenten. En ja, er gaat tegenwoordig veel fout in Amerika en daar moet ook over bericht worden, of de msm media-magnaten en Antoon nu willen of niet. Ofwel die post van je kan de prullebak in. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 juli 2013 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe men het draait of keert, het Westen staat nog op lengtes voorsprong vergeleken met de verlichte dictaturen alla Rusland. Of de anti's en Frankenstein het nu willen of niet. Voor de rest mag u denken wat u wilt over mijn post, zal mij worst wezen. De feiten zijn zoals ze zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() @Antoon: U hebt hierin volledig gelijk. Ik zou Rusland zelfs corrupter dan de VS durven te noemen. Putin is meer bezig met z'n imago dan effectief z'n land te besturen. Achterlijke zak met 'n groot ego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraag is natuurlijk of men dient te streven naar een democratie naar Westers model, of zelfs naar een democratie. Zijn wij überhaupt vrij? Zijn wij capabel genoeg om degelijke leiders te kiezen? Is de mens verantwoordelijk genoeg voor zelfbestuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Democratie naar westers model", is dat een ingewikkelde manier om "particratie" te zeggen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Amerika is een verhaal apart -het verkeer is ordelijk - maar belangrijker het is land dat slaaf wordt van de bites en de juridische macht. Een extreem hoog percentage zit achter slot en grendel. Wie in een dronken bui een scheld kannonade aflevert op internet, riskeert 10 jaar cel, en een aanzienlijke kans om vervolgens mishandeld te worden door medegedetineerden. Waar aantoonbaar bewijs op camera wordt geleverd wordt simpelweg weggewimpeld als het om raciale kwesties gaat, of man-vrouw zaken. En ja in Rusland waan ik me veiliger dan in Amerika, stel ik woon in Amerika, en ik tik in een dronken bui wat in over een bomaanslag, of ik neem een foto van de borsten een jonge dame van 15 jaar - in de veronderstelling dat ze ouder is - die met haar borsten langs de snelweg zit te zwaaien. Moet ik daarvoor een halve generatie brommen in de gevangenis, en wellicht er nooit meer uitkomen, omdat ik me aldaar moet verdedigen met alle consequenties van dien. Neen die onzin heb je tenminste niet in Rusland (..) Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 juli 2013 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ruskand maakt daar geen deel van uit, het is nog steeds een verlichte dictatuur met President Putain aan de macht, al zo'n 14 jaar aan de macht. Alle tegenstand wordt in de kiem gemoord (een iets tè populair? vervolging met opgezet spel en na een schijnproces jaaaaren achter de tralies). En Putain zelf? Ondertussen een van de rijkste mensen ter wereld. Ook internationaal gedraagt hij zich zo. Is medeverantwoordelijk èn medeplichtig voor de massavernielingen in Syrië en de genocide van Assad op het Syrisch volk. Laatst gewijzigd door Antoon : 22 juli 2013 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een aan de dictaten van Washington niet gehoorzame democratie wordt een dictatuur genoemd. Dat proces zie je telkens weer in de westerse media.
En een gehoorzame dictatuur krijgt gemakkelijk het etiket 'democratie' mee. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juli 2013 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Israel is geen Westerse democratie. |
|
![]() |
![]() |