Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2013, 01:15   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard 'Politie mag rondrijden met in beslag genomen auto's'

'Politie mag rondrijden met in beslag genomen auto's'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30725_00670597

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuwsblad.be
Bron: VMMA
Auteur: VMMa

Als de politie auto's in beslag neemt, dan mogen de agenten daar vanaf nu zelf mee rijden. Dat heeft de regering beslist.

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 01:43   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Mja en ? geconfisceerde goederen zijn staatseigendom ... niks aan te doen atm
Oud 26 juli 2013, 04:36   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik vindf dat geen slecht idee, waarom zou de staat van belastinggeld een audi moeten kopen als er nog 5 in de kelder staan van de laatste drugdealerkes?

Laatst gewijzigd door plakker : 26 juli 2013 om 04:37.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 06:26   #4
ZION
Banneling

Standaard

Arab/Balkanpatsers mogen rondrijden met gestolen auto's.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 07:18   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ideaal voor undercoveroperaties. Ik zie het gezicht van de gangster al voor me als hij zijn in beslag genomen auto plots ziet opduiken met een undercoveragent in die drugs wil kopen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 07:22   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hoe gaat Turtelboom de "zware criminaliteit" zo bestrijden?

Het komt er dus gewoon op neer dat vanaf nu in elke auto die ge ziet, een kloot van een flik zou kunnen zitten. Al dan niet in dienst.

Dit is psychologische staatsterreur.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 07:22   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ideaal voor undercoveroperaties. Ik zie het gezicht van de gangster al voor me als hij zijn in beslag genomen auto plots ziet opduiken met een undercoveragent in die drugs wil kopen.
Gij kijkt te veel filmkes, denk ik.

Hopla, het volk staat alweer te juichen om nog meer staatsterreur en repressie.

Juicht, Vlamingen, juicht!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 juli 2013 om 07:22.
Oud 26 juli 2013, 07:33   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het belachelijke is dat die flik niet meer objectief zal zoeken naar de rechtmatige eigenaar van die auto, in feite moet hij in eerste instantie de eigenaar via de chassisnummer terugvinden.. hoe moeilijk kan dat zijn ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 07:39   #9
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Het komt er dus gewoon op neer dat vanaf nu in elke auto die ge ziet, een kloot van een flik zou kunnen zitten. Al dan niet in dienst.

Je kan het ook anders bekijken
Wie is het hoofd van de politie ?
De burgemeester
Mits wat aanpassingen en besluiten en stemmingen verhuurt de politie deze wagens aan een prik aan het schepencollege.
Geen aankopen meer van dure wagens, onze schepenen zijn tevreden en hebben dan nog regelmatig de laatste nieuwe modellen.
Zo zou dit wel een goede oplossing zijn.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 07:41   #10
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het belachelijke is dat die flik niet meer objectief zal zoeken naar de rechtmatige eigenaar van die auto, in feite moet hij in eerste instantie de eigenaar via de chassisnummer terugvinden.. hoe moeilijk kan dat zijn ??
Het
Oud 26 juli 2013, 07:43   #11
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hem over in beslag genomen wagens van een misdaad en eigendom van één van de misdadigers.
Het gaat hem niet over terug gevonden wagens van een gestolen wagen.
Oud 26 juli 2013, 07:45   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Het gaat hem over in beslag genomen wagens van een misdaad en eigendom van één van de misdadigers.
Het gaat hem niet over terug gevonden wagens van een gestolen wagen.
Wat is de motivatie van de politie dan om nog snel de misdaad op te lossen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 07:54   #13
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is de motivatie van de politie dan om nog snel de misdaad op te lossen ?
Hoe vlugger opgelost ( en de eigenaar voertuig is schuldig) wordt de wagen definitief verbeurd verklaart en kan politie deze wederom voor een prik voor de rechtbank aankopen - doorverkopen of eender wat.
Met politie bedoel ik wederom de burgemeester.
Hier en daar zal jet wel eens uitdraaien op een kleine bijverdienste van een schepenen of hoge ambtenaar
Oud 26 juli 2013, 07:55   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Je kan het ook anders bekijken
Wie is het hoofd van de politie ?
De burgemeester
Mits wat aanpassingen en besluiten en stemmingen verhuurt de politie deze wagens aan een prik aan het schepencollege.
Geen aankopen meer van dure wagens, onze schepenen zijn tevreden en hebben dan nog regelmatig de laatste nieuwe modellen.
Zo zou dit wel een goede oplossing zijn.
Ik stel voor dat je deze suggestie aan mevrouw Turtelboom bezorgt, zodat ze haar voorstel kan aanpassen.

Wat niet wegneemt dat ik gruwel van de perverse bedoeling van mevrouw Trutelboom's voorstel.
Oud 26 juli 2013, 07:59   #15
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De politie heeft vandaag ook al anonieme voertuigen, dus wat dat betreft zie ik geen verandering.

Het is zo'n idee dat goed lijkt - maar ik hoop dat er goed over nagedacht is. Zo lees ik in het artikel 'vandaag blijven de auto's gewoon staan totdat ze verbeurd verklaard zijn' - waaruit ik afleid dat het nu toegestaan is om die voertuigen te gebruiken voordat een rechter heeft geoordeeld dat het voertuig terecht in beslag is genomen?

In de VS is dat principe al jaren in gebruik, en zeer ver doorgedreven. Sommige politiezones daar zouden zelfs 0 USD werkingskosten hebben, omdat alles gefinancierd wordt via inbeslagnames. Mooi, de misdaad betaalt de ordehandhaving? Mis, in die politiezones wemelt het ook van de verhalen dat agenten een pakje drugs in die Ferrari hebben gelegd om de auto in beslag te kunnen nemen...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 08:03   #16
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je deze suggestie aan mevrouw Turtelboom bezorgt, zodat ze haar voorstel kan aanpassen.

Wat niet wegneemt dat ik gruwel van de perverse bedoeling van mevrouw Trutelboom's voorstel.
Maar ik ben er nog zo zeker niet van dat het voorstel van Truttendinges wel wettelijk is.
Het gaat volgens haar over " in beslag genomen " ( geen verbeuring)
In beslag nemen is het TIJDELIJK ontnemen van iemands eigendom totdat de rechtbank een vonnis heeft uitgesproken.
Of dit wettelijk is ? Ik heb mijn twijfels
Oud 26 juli 2013, 08:41   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ESSENTIELE van gans dat nieuwsbericht gisteren is prompt weer ondergesneeuwd....en we zijn nochtans zomer!

Het essentiele is dat er weer een hervorming doorkomt van Minister Turtelboom ,uit een reeks hervormingen die ze stapje voor stapje moet doorvoeren in het archeologische kl*te-departement dat ze leidt,het essentiele is dat het van de overheid,van ons dus,niet langer vereist wordt dat potentiele bewijsstukken bewaard blijven totdat een proces helemaal afgelopen is....(hetgeen JAREN later kan zijn....of nooit meer).

In beslag genomen goederen mogen binnenkort grondig gedocumenteerd worden(foto,film,...) en vervolgens,naar discretie van de overheid,verkocht,of ingezet voor eigen gebruik....

Gedaan met de eindeloze magazijnen overal,en met openbare verkopingen van soms zwaar verouderde dingen........(iemand nog een in beslag genomen PC uit 2002? en bijhorende CD's met Win2000 Professional....iemand????)

Dit kan letterlijk miljoenen Euro's per jaar besparen,geen wonder dat onze Minister van Financien ook op stap was met Minister Turtelboom in de "grote magazijnen" van Justitie...

Nog een van die zaken die de "Wollebol van Kortrijk" er in al die jaren dat hij op Justitie zat niet doorkreeg...ik vraag me soms af wat die daar eigenlijk gedaan heeft....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2013 om 08:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 08:54   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij kijkt te veel filmkes, denk ik.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 09:00   #19
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ESSENTIELE van gans dat nieuwsbericht gisteren is prompt weer ondergesneeuwd....en we zijn nochtans zomer!

Het essentiele is dat er weer een hervorming doorkomt van Minister Turtelboom ,uit een reeks hervormingen die ze stapje voor stapje moet doorvoeren in het archeologische kl*te-departement dat ze leidt,het essentiele is dat het van de overheid,van ons dus,niet langer vereist wordt dat potentiele bewijsstukken bewaard blijven totdat een proces helemaal afgelopen is....(hetgeen JAREN later kan zijn....of nooit meer).
Misschien is het de ESSENTIELE taak van een minister van justitie om ervoor te zorgen dat processen niet zo lang aanslepen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 09:09   #20
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Misschien is het de ESSENTIELE taak van een minister van justitie om ervoor te zorgen dat processen niet zo lang aanslepen?
Dat is de taak van de rechterlijke macht.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be