![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het probleem binnen de discussie over Islam zelf is eigenlijk al zo dat men moet concluderen dat de boodschap die Allah naar ons stuurde niet volmaakt is : want volgens de 'echte' moslims is die te interpreteren. Wat te interpreteren is , kent meerdere mogelijke waarheden. God is wél volmaakt en kent slechts één waarheid! Hij zal dus niet al die gewelddadige verzen naar de Aarde sturen om te kijken hoe we die interpreteren. Hij wil niet dat we zijn boodschap interpreteren, Hij wil dat we zijn boodschap te weten komen, en volgens zijn boodschap kunnen leven!
Ik vergelijk God wel eens met mijn moeder. Mijn moeder is ook mijn schepper, staat ook hoger dan mij, zij bedenkt de regels waarnaar ik moet leven, en als ik dat doe, wordt ik beloond (Hemel) , als ik dat niet doe, gestraft (Hel). Zal mijn moeder , wanneer ze mij de regels nog eens duidelijk maakt, spreken in een taal met dubbele bodem waar men alles van kan maken wat men waar wil? Neen, want haar bedoeling is niet om mij te beproeven hoe goed ik haar boodschap begrijp. Haar bedoeling is om mij op de juiste manier te doen leven. En dat is ook het doel van Allah : niet kijken hoe goed we zijn boodschap kunnen ontcijferen, maar ons het juiste levenspad aanwijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mohammed is een verzonnen profeet, de Koran een liturgieboek van een christelijke sekte uit Syrië. Dus opperwezens die boodschappen naar de aarde sturen ... Kom aan, dat gelooft ge toch niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als je goed wilt begrijpen wat de ware islam is, kijk dan eens goed naar landen waar de sharia wetgeving aan het werk is:
Afghanistan, Iran, Jemen, Jordanië, Saoedi-Arabië, de Indonesische autonome provincie Atjeh. ![]() En kijk eens hoe florerend die samenlevingen zijn. (en dan vooral de oliedollars van S.A. vergeten)
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de reden waarom kerk en geloof zo lang onder spanning geleefd hebben: de 'ontovering' door de wetenschap tast de teksten aan, soms in welke 'interpretatie' ook. Verstandige gelovigen kunnen daarmee omgaan met als gevolg dat de 'interpretaties' steeds ruimer worden zeker daar waar de storm van verlichting het denken heeft verrijkt. Fundamentalisten kunnen dat natuurlijk niet en passen de wetenschap aan door die te ontkennen. Toegegeven, de koran is de primus buiten categorie zodanig zelfs dat de laatste dagen enkele vooruitstrevende imams hier pleiten voor een aanpassing de teksten. Denk wel dat dat hierbij gaat blijven.
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() De beulen van de islamitische staat voeren de wil van allah perfect uit. Volledig volgens de bevelen in het grote haatboek. Daarom dat onze 'gematigde' moslims de wandaden in de IS tegen niet-moslims nooit zullen veroordelen.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 11 januari 2015 om 11:25. |
![]() |
![]() |