![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De kaloten hebben gedurende meer dan veertig jaar de macht uitgeoefend in dit apenland. Nu zitten ze al meer dan drie jaar in de oppositie. Oppositevoeren kunnen ze na al die tijd nog steeds niet, dat was al geweten. De paars-groene junta olv Michel en zijn secondant Verafstoodt mogen itspoken wat ze willen, de kaloten weten niet wat ze er mee moeten aanvangen.
Gedurende decennia hebben de kaloten de macht uitgeoefend in het belgikske. In al die tijd hebben zij om de macht te kunnen behouden twee grote zaken verwezenlijkt: 1. De uitverkoop van Vlaanderen 2. Het overboord gooien van conservatieve principes, zowel in hun beleid als in hun partij. Tijdens het bestuur van de kaloten is de belgische staat 4x hervormd. 4x hebben de volksverraders van CVP de Vlaamse belangen overboord gegooid in hun ijver om toch maar die verrekte belgische staat te kunnen redden. want dat federalisme is er NIET gekomen omwille van Vlaanderen maar om de belgische staat te redden. Door dat federalisme zijn de Vlamingen hun meerderheidspositie kwijtgespeeld (via paritaire samenstellingen van overheidsorganen), werden de financiële transfers groter dan ooit tevoren, werden de taalfaciliteiten grondwettelijk vastgelegd, werd de vlaamse hoofdstad in een apart gewest gestopt,... Tjdens het bestuur van de kaloten is het liberaal-individualisme met al zijn schadelijke uitwassen groter geworden. De gevolgen zijn navenant: meer zeden-en waardenverval, druggebruik explosief toegenomen, echtscheidingen toegenomen, rechten voor sexueel afwijkenden, abortus toegelaten (waar de kaloten zelfs niet eens een regeringscrisis voor over hadden!), toenemende vereenzaming en vervreemding, verdwijning van sociale controle,... Natuurlijk kunnen niet alle -zeker deze laatste- opgesomde problemen volledig op de rekening van de CVP geschreven worden, maar hun aandeel er in mag ook niet onderschat worden. Immers, de Politiek kan "baas" zijn over alle menselijke Culturele activiteiten (in brede betekenis: alles wat buiten de Natuur valt). De kaloten hebben telkens gegeven en toegegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik nog even aanvullen:
Deze lijst is niet uitputtend. Deze 'realisaties' kwamen me het eerst voor de geest. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nieuw anti-Vlaams geklungel vanwege de kaloten!
De anti-Vlaamse racist van het FDF (Front Des Filous) , Olivier Maingain, is benoemd tot voorzitter van de Brusselse Haven. De Brusselse kaloten Joske Chabert (ook wel monsieur Tout-Va-Bien genoemd) alsook Brigitte Grouwels hebben VOOR de benoeming van Maingain gestemd! En dat durft dan een "V" in hun partijnaam te zetten!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Fiscaal rotklimaat? Guy zei vandaag in 't nieuws dat er geen geld is om de laagste pensioenen te verhogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Doe maar, jammer dat er maar een klein gedeelte van de Vlamingen dit leest
![]() Zitten ze nu eindelijk in de oppositie (zoals Guderian al lang wenste) en dan hebben ze volgens hem nog te veel macht ![]() ![]()
![]() |
#6 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De CD&V zit in Brussel niet in de oppositie maar in de meerderheid!!! Dit toont nog maar eens aan hoe hypocriet jouw partijtje wel is. Enerzijds ganse dagen klagen over paars-groen maar wel in Brussel mee in de regering stappen waar ze onmisbaar zijn. Als CD&V het meent met oppositievoeren, laat hen dan Chabert zijn ministerzetel opgeven. Maar ja, kaloten die een ministerzetel moeten opgeven, dat ligt weer wat moeilijk nietwaar?!? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
1 waarin alles ondergeschikt wordt gemaakt aan de alles controlerende staat, die meestal als dictatuur is ingericht. Dit is wat Van Dale ons leert. Dit is toch waar U voor bent? Of vergis ik mij?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
dan begin ik te lachen! 1,2,3 voila mijn lachbui is begonnen! 1: cd&v is nog altijd de tweede grootste partij van vlaanderen! 2: in brussel moet de CD&V er wel bijstappen voor het welzijn van brussel, of zou u een coalitie willen met het VB? 3: in brussel zijn het vooral de franse cristenen ( die zelf geen cristenen meer zijn! ) 4: mijn vraag is: is de sp.a, vld, vlaams blok, spirit, n-va, agalev beter? Zoja, leg mij uit waarom: maar mijn antwoord is duidelijk: neen! neen! neen! En zo denkt een jongen van 13! Thomas |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() is het omdat ze minder slecht zijn dan de rest (wat ik betwijfel) dat ze goed zijn?
![]() |
#10 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat doet hier trouwens niks terzake. Citaat:
![]() Citaat:
Is Chabert minister in de Brusselse gewestregering???? JA! Kan de paars-groene constructie blijven bestaan zonder die Brusselse regering waar "Monsieur Tout-va-bien" (alias Chabert) in zetelt? NEEN! DUS: De kaloten houden de paars-groene junta aan de macht! Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() beweren dat het vb beter is dan de rest is een grove fout. op het gebied van ideologische basis is het om te beginnen stukken slechter de soccen, de groenen en de liberalen (de katloten vormen een randgeval), en over het effectieve beleid dat ze zullen voeren (hetgeen bijna altijd verschilt van hun ideologie) kan men niet oordelen wegens onbewezen, hetgeen we liefst ook zo houden
![]() |
#12 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
BESLUIT: Je bent een zielig mens en je zal nooit verder raken dan commentaar lozen op dit forum. Ik zou geen eigen mening hebben ... Locaal kan men daar niet over klagen, nationaal ben ik nog aan het tasten hoe alles in elkaar zit maar ik heb ook al mijn voorstellen gemaakt die goedgekeurd zijn en die op 20-21 september voorkomen in Antwerpen (dankzij een voorstel in het arrondisement).
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou ook nooit voor de CVP stemmen, maar sommige mensen overdrijven hier toch wel een beetje, vind ik.
De CVP zit 50 jaar in de regering, dus ja: alles wat slecht gaat is mede de schuld van de CVP. Maar alles wat goed gaat, is ook mede te danken aan de CVP, nietwaar? Dat doet niks af aan het feit dat de CVP een krabbenmand is van carrièristen die geen enkel ander doel hebben dan machtsverwerving. Maar ook dat kunt ge eigenlijk de CVP niet exclusief verwijten. Het is normaal dat een partij carrièristen aantrekt wanneer ze zo lang onafgebroken aan de macht is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De CVP heeft België er weer bovenop geholpen na de wereldoorlogen?
Aan de reacties te zien van de nieuwste lichting cvp-ers doet ze nog altijd iets in die aard: België " helpen". Ze bijten nog liever hun tong af dan het "bindmiddel" van dit kromgeregeerde land een haarbreed in de weg te leggen. Wie hen tegen het hoofd stoot komt immers gegarandeerd niet meer aan de ministersbak. Eén leugen is daarmee al doorprikt: die "v" aan het staartje van hun gloedvolle naam. De onuitgesproken leuze van de ex.cvp is dus nog altijd niet veranderd wat ze ook insinueert met dat v-sequeel: alles ten voordele van een nogal nepachtig federaal België, en als het even kan ten koste van Vlaanderen. Ik wil de dag trouwens beleven dat Luc Van den Brande de fakkel van Stefaan De Clerck mag overnemen... C ynisch D om & V als Dat is voor mij de ware betekenis van die initalen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() We gaan niet kinderachtig doen hé, anders ken ik wel nog een goeie:
VLAAMS BLOK: Valse Laffe Achterlijke Achterbakse Machtlustige Stomme Braakachtige Lachwekkende Onrealistische Kapitalisten Vlaams Blok is trouwens de enige lachwekkende troep 'beesten' die ze in het parlement gestemd hebben omdat ze op de juiste moment beginnen te loeien .... buuuhhhhh ![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik wel pot en ketel tegelijk, of niks van dat alles maar nogal realistisch ingesteld? ![]() Terloops, wil je als een grote Kadé ook reageren op datgene wat voorafging aan dat kinderachtige van mij? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is duidelijk dat de kalootjes bijzonder chagrijnig zijn en jaloers op enerzijds de VLD die in de regering zit en CD&V niet, en anderzijds op het Vlaams Blok die er veel beter in slaagt de onvrede van de bevolking over de huidige regering naar zich toe te kanaliseren dan de CD&V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Welke strekking is het op politicsinfo.net die altijd de afkorting CD&V plaats voor andere woorden? VlBl! Het is de eerste keer dat ik dit doe, ik wil dat niet, maar jullie dwingen mij dat te doen! Jullie lokken de problemen. Wat die pot en ketel betreft wil ik zeggen dat dat niets te maken heeft met voor CD&V of er tegen, wij willen een democratische manier van denken en of je nu voor of tegen ons bent toch blijf je voor ons even veel waard. Ik kan helaas Filip Dewinter met niets beters vergelijken als een Nijlpaart. Nooit gehoord dat een nijlpaart op vuur toe gaat om het te doven? Ze gaan daar dan op stampen. Waar rook is is vuur. FDW is natuurlijk een nijlpaart omdat hij bij het minste vuur die paars-groen, Rooms-rood maakt en gaat plat stampen met allerlei zinloze commentaar waar de gemiddelde Vlaming jammergenoeg in trapt. Een nijlpaart omdat FDW een grote aanvang neemt, als hij zich in iets werpt dan werpt hij zich er in. En dat is niet altijd even proper. Een nijlpaart omdat dat een lelijk beest is en FDW in mijn ogen ook (smaak is niet ter discussie vatbaar).
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey Kadéke! Ik ben er ook nog en wacht op je antwoord. Ik was het zelfs waar je je zo aan stoorde maar waar je nu Guderian voor "beloont".
Zal ik je eens een geheimpje vertellen? Ik vind Dewinter ook een nijlpaard, en de CVP een soort Nijl. Schone, krachtige rivier waar het goed is om in te drijven... ![]() |
![]() |
![]() |