![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Vrouwen die zogen hebben nood aan betere begeleiding"
http://www.hln.be/hln/nl/38/Familie/...eleiding.dhtml Citaat:
En verder: borstvoeding geven is absoluut geen schandaal !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() ah, liefst zo lang mogelijk hé, zeker tot het moment je er geen extra congé meer voor krijgt?
Citaat:
Of een kind dat nodig heeft of niet hangt af van dat kind zelf. Je kan daar dus geen leeftijd op plakken, maar té is té vind ik. Moeders die recht hebben op een plek om zich efkes te verwijderen op het werk om gaan af te kolven, djeezes... aparte ruimtes voorzien om babies aan de borst te zetten, pfff... is er toch wat over. En het strafste van al: er zijn mannen die op hun 40 nog aan 'de tet' van hun moeder blijven hangen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor het eerste idiote antwoord verscheen, dat meteen ook verklaart waarom zoveel moeders snel stoppen met borstvoeding of er zelfs niet aan beginnen.
Laatst gewijzigd door Edina : 30 juli 2013 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sommige mensen blijven steevast te natuur tegenspreken. En ge ziet aan de reactie van clicquot wat een teveel aan melkpoeder kan veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Je kan je ook afvragen wie de seut is wanneer iemand een probleem heeft dat er aandacht wordt gegeven aan borstvoeding wanneer uit de praktijk blijkt dat veel moeders afhaken of er zelfs niet aan beginnen omdat ze er te weinig over weten en/of niet voldoende begeleid worden bij veel voorkomende problemen. Of heb je nog nooit gehoord van kloofjes, borstontsteking, spruw,...?
Je kan je afvragen wie de seut is wanneer een werkgever een moeder die borstvoeding en werk wil combineren de mogelijkheid tot afkolven bemoeilijkt of zelfs weigert. Of wist je nog niet dat dit noodzakelijk is om de borstvoeding op gang te houden? En je kan je vooral afvragen wie de seut is wanneer iemand problemen maakt van borstvoeding in het openbaar of van borstvoeding aan peuters of zelfs kleuters. Zelf geen borstvoeding gekregen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik denk dat de meesten te vroeg stoppen of er niet aan beginnen door de hypocriete, debiele reacties van sommige mensen die niet kunnen/willen begrijpen dat het voeden aan de borst van een baby het normaalste en het beste voor de gezondheid van het kind is, wat er is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk heel eventjes en snel daarna werd ik allergisch voor melk - ook poedermelk btw Santos. Het ging erin en kwam er langs alle kanten uit. Dat was een serieus probleem naar het schijnt. Met vast voedsel, als plat papje gedraaid/gemixt was er geen probleem meer. Voor mij was het dus 'echt vlees' ipv melk. Enfin, van horen zeggen he, weet daar zelf niets meer van uiteraard. Voor diegenen die zich weer op de tenen getrapt voelen (want huisje, tuintje, kindje = de heilige graaltjes natuurlijk en ohwee als je iets 'verkeerd' zegt/durft denken): Nergens zeg ik dat moedermelk slecht is voor een baby, of wel? Ik zou eerder denken 'de logica zelve'. Doorgaans is dat the way to go (tenzij de moeder er zelf belabberd bijhangt wellicht). Maar altijd dat gedoe daarover jongens, potverdekke, handje vasthouden, begeleiding hier en daar...soms denk ik dat zwanger zijn/kinderen kopen een ziekte is ofzo? Als je borstvoeding wenst te geven, doe dat dan, maar hang daar zo geen penskes aan. Neen dat is geen schandaal; in het artikel werd daarover ook met geen woord gerept, misschien louter geïnsinueerd, tussen de regels door? Dat anderen (beleidsmakers) rekening moeten houden met het feit dat iemand kiest voor borstvoeding, vind ik een reden voor 'discussie'. Wat moet er worden aangepast in het beleid om moeders aan te sporen langer de borst te geven vraag ik me dan af... ik dacht aan 'meer congé'... maar dat soort sarcasme mag je hier niet neerpennen natuurlijk (lange teen). Typisch, had niet minder verwacht hoor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
|
![]() Zoveel onwetendheid in één post toont nog maar eens aan hoe noodzakelijk informatie en begeleiding is. Als jij zelf of je vriending/vrouw ooit borstvoeding wil geven, is er in ieder geval nog veel werk aan de winkel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 30 juli 2013 om 12:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dus... je creëert op termijn nog een groter probleem. Ipv gemiddeld op 80 jaar de pijp aan Maarten te geven, halen we binnenkort écht de 100! ![]() Als ik het goed begrijp blijft het toch: terug naar 'de natuur', behalve als het foutloopt (voordelen van de moderne techniek). Begeleiding is cruciaal, want onze voorouders kunnen het ons niet meer vertellen. Wat een excuus zeg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar nogmaals: in nodige rust en afzondering, op een goede stoel, verwarmd kamertje, frigotje, kussentje, nog iets? Waarom moet dit gebeuren in betaalde werktijd (danku mutualitIEt - lurk lurk)... je krijgt dus geld om uw kleine te voeden, is dat allemaal nodig?? Dat vind ik toch al ver gekomen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Melk afkolven is toch wel wat belangrijker, dunkt me!
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Over vroeger gesproken: toen baarde de vrouw een kind en stond ze bij wijze van spreken 's anderendaags op het erf. Zelfstandige vrouwen doen dat doorgaans vandaag de dag ook nog. Die hebben geen regeltjes/begeleiding nodig, die managen dat zo (wellicht geleerd van oma/moeder). Supervrouwen bestaan nog hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoowla , er zijn ook vrouwen die .... zuigen
![]() NU terug serieus: Inderdaad !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, vroeger ging de vrouw, zeker op een boerderij, vlug weer aan de slag. Maar zij gaf haar kind borstvoeding, zij onderbrak haar werk om het kind borstvoeding te geven. Of dacht u misschien dat ze toen geld hadden om flesjes en melkpoeder te kopen? En de tijd om naar de apotheek te lopen om dat poeder te halen? Nu gaan moeders dikwijls kilometers ver van huis werken. Een beetje lastig toch om dan even heen en weer te gaan om het kind te voeden! Trouwens, degenen die mij hier kennen weten dat ik met veel nostalgie kan spreken over de goede, oude tijd. Ik weet niet hoe oud u bent, maar heel waarschijnlijk ben ik ouder dan u. Ik herinner me dus uit eigen ervaring of door het horen praten van moeder, tantes en grootmoeders hoe het leven van de vrouwen was vroeger. En dat leven was niet gemakkelijk! Geloof me vrij. Of wat dacht u? Om de zoveel tijd een kleine erbij, tussendoor voortdurend een kind aan de borst, zwaar huishoudelijk werk + eventueel werk op de boerderij; degenen die niet op een boerderij woonden, gingen bijverdienen als poetsvrouw of zo bij de rijkeren. Het leven van die vrouwen ging niet over rozen. Dat waren geen supervrouwen, dat waren slavinnen van hun huishouden en we mogen heel blij zijn dat die tijd voorbij is en dat er nu een beetje begrip bestaat voor vrouwen!
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Wat gebeurt er als een kind 3, 4 of meer jaar moedermelk krijgt? Is dat dan teveel van het goede en wordt het zo'n moederskindje of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waarom dat moet gebeuren tijdens te werktijd heb ik je hierboven al uitgelegd. Tot de leeftijd van 8 �* 10 maanden is kolven op regelmatige tijdstippen gewoon noodzakelijk om borstvoeding te kunnen blijven geven. Een hele werkdag zonder kolven, maakt de combinatie werken en borstvoeding onmogelijk. Aangezien de borstvoedingspauze door de mutualiteit wordt betaald, heeft de werkgever daar verder weinig last van. |
||||||
![]() |
![]() |