![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks diverse meldingen in de media dat het onverantwoord is om kinderen en dieren achter te laten in de auto bij deze temperaturen.
Geval één: Citaat:
Geval twee Citaat:
Geval drie Citaat:
Er zou nogmaals een grote campagme moeten komen die uitgezonden wordt op alle radio- en tv-zenders. ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit al een tijdlang met een idee hier omtrent, maar ik krijg het niet uitgewerkt door te weinig elektronische kennis.
Een soort safe air Lock.
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nuttig, alleen hopen dat men nu niet een averechts effect creëert; 'oh 't kan toch geen kwaad, dus we laten ze maar zitten'... je houdt het idd niet voor mogelijk hoe mensen hun dieren en kinderen in een wagen durven laten zitten met zulke buitentemperaturen, dus als ze weten dat er een systeempje bestaat dat... dubbel gevoel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ze zouden ook de ramen kunnen openen en het alarm laten afgaan bij een bepaalde temperatuur en als er gewicht is gedetecteerd op de zetels.
Daar zijn andere risico's aan verbonden maar misschien zijn de overlevingskansen groter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een soort "safe airlock" zou idd de aanwezigheid van personen of dieren meten in de wagen en de temperatuur. Eenmaal beiden bepaalde parameters heeft gaan ofwel de ramen een stuk open ofwel ergens een luchtsluis.
Technisch moet dat echt mogelijk zijn. Alleen krijg ik het niet uitgewerkt. Maar ingenieurs zouden dat echt wel kunnen.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende logische stap zou zijn dat men de wagen gewoon start en de batterij terug goed zet.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En is dat dan geen maatregel om mensen te pamperen?
De enige manier om dat soort mensen een lesje te leren, is ruiten inslaan en op kosten jagen. Waarom wachten op flikken? Of waarom proberen een raam naar beneden te duwen? Inslaan. Uit burgerplicht en burgerzin.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anders geef ik u volkomen gelijk...
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik lees : Roermond, Delft en Groningen.
Zegt misschien veel over de Nederlanders ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou het kunnen zijn dat Derk vooral Nederlandse kranten leest?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan mijn hond gewoon niet achterlaten in de auto, dat kieke laat telkens het alarm afgaan.
|
![]() |
![]() |