Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2013, 14:33   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Waarom zijn mensen........nee blijven mensen toch zo dom

Ondanks diverse meldingen in de media dat het onverantwoord is om kinderen en dieren achter te laten in de auto bij deze temperaturen.
Geval één:
Citaat:
Dienders redden gisteren voor de vierde keer in korte tijd een hond uit een snikhete auto bij het winkelcentrum in Roermond.

Hoewel de ramen van de auto op een kier stonden, was de auto toch dermate heet geworden dat een reddingsactie nodig was. Wetsdienaars konden een van de ramen naar beneden duwen en de trouwe viervoeter uit zijn benarde situatie halen.

Het beest werd meegenomen naar het politiebureau, alwaar het gekoeld werd met natte handdoeken en het water kreeg. De hond kwam daardoor weer een beetje bij, schrijft het ANP.

De eigenaar van de hond heeft een boete gekregen.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...it_snikhe.html

Geval twee

Citaat:
Bij IKEA in Delft is een jongetje gered uit een snikhete geparkeerde auto, meldt Omroep West. De politie heeft het kind uit de auto bevrijd en de ouders in de winkel opgespoord.

De ouders hebben een proces-verbaal gekregen. Er was een ambulance opgeroepen voor het jongetje.
http://nos.nl/artikel/529510-kind-ge...uto-delft.html

Geval drie

Citaat:
Boodschappen doen en je vier maanden oude baby even in de auto laten zitten. Een half uur lang. Op de heetste dag van het jaar. Een 35-jarige moeder uit het Groningse Sappemeer doet het.

De baby zat een half uur lang in de auto die in de volle zon stond voordat het door de politie werd bevrijd. Ander winkelend publiek merkte de baby in de auto op en wisten de ruiten daarvan naar beneden te duwen. Agenten die ondertussen gealarmeerd waren visten de baby vervolgens uit de auto.

De moeder gaf volgens het ANP toe dat ze fout zat. De politie heeft Jeugdzorg op de hoogte gebracht.
http://www.powned.tv/nieuws/raar/201...aby_in_he.html

Er zou nogmaals een grote campagme moeten komen die uitgezonden wordt op alle radio- en tv-zenders.

Oud 3 augustus 2013, 23:05   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zit al een tijdlang met een idee hier omtrent, maar ik krijg het niet uitgewerkt door te weinig elektronische kennis.
Een soort safe air Lock.
Oud 5 augustus 2013, 09:57   #3
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zit al een tijdlang met een idee hier omtrent, maar ik krijg het niet uitgewerkt door te weinig elektronische kennis.
Een soort safe air Lock.
Opel organiseerde een wedstrijdje onlangs en daar kwam ook de zgn 'safety air' uit... de wagen wordt gekoeld van zodra de binnentemp x graden overschrijdt.

Nuttig, alleen hopen dat men nu niet een averechts effect creëert; 'oh 't kan toch geen kwaad, dus we laten ze maar zitten'... je houdt het idd niet voor mogelijk hoe mensen hun dieren en kinderen in een wagen durven laten zitten met zulke buitentemperaturen, dus als ze weten dat er een systeempje bestaat dat... dubbel gevoel
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 10:13   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Opel organiseerde een wedstrijdje onlangs en daar kwam ook de zgn 'safety air' uit... de wagen wordt gekoeld van zodra de binnentemp x graden overschrijdt.

Nuttig, alleen hopen dat men nu niet een averechts effect creëert; 'oh 't kan toch geen kwaad, dus we laten ze maar zitten'... je houdt het idd niet voor mogelijk hoe mensen hun dieren en kinderen in een wagen durven laten zitten met zulke buitentemperaturen, dus als ze weten dat er een systeempje bestaat dat... dubbel gevoel
Niet zo'n slecht idee, als het systeem op de batterij werkt, zal die op den duur plat geraken. Maw kind/hond gered maar geen startende auto, ze zullen niet zomaar zeggen "het kan toch geen kwaad".
Oud 5 augustus 2013, 10:31   #5
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden ook de ramen kunnen openen en het alarm laten afgaan bij een bepaalde temperatuur en als er gewicht is gedetecteerd op de zetels.
Daar zijn andere risico's aan verbonden maar misschien zijn de overlevingskansen groter.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 23:15   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo een soort "safe airlock" zou idd de aanwezigheid van personen of dieren meten in de wagen en de temperatuur. Eenmaal beiden bepaalde parameters heeft gaan ofwel de ramen een stuk open ofwel ergens een luchtsluis.
Technisch moet dat echt mogelijk zijn.
Alleen krijg ik het niet uitgewerkt.
Maar ingenieurs zouden dat echt wel kunnen.
Oud 5 augustus 2013, 23:19   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Niet zo'n slecht idee, als het systeem op de batterij werkt, zal die op den duur plat geraken. Maw kind/hond gered maar geen startende auto, ze zullen niet zomaar zeggen "het kan toch geen kwaad".
Die batterij zou niet afzien om het raam eens een cm of 10 open te zetten.
De volgende logische stap zou zijn dat men de wagen gewoon start en de batterij terug goed zet.
Oud 6 augustus 2013, 07:31   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En is dat dan geen maatregel om mensen te pamperen?
De enige manier om dat soort mensen een lesje te leren, is ruiten inslaan en op kosten jagen. Waarom wachten op flikken? Of waarom proberen een raam naar beneden te duwen? Inslaan. Uit burgerplicht en burgerzin.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 07:41   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De enige manier om dat soort mensen een lesje te leren, is ruiten inslaan en op kosten jagen. Waarom wachten op flikken? Of waarom proberen een raam naar beneden te duwen? Inslaan. Uit burgerplicht en burgerzin.
Is dat niet gevaarlijk voorhebt kindje dat binnenzit?

Maar anders geef ik u volkomen gelijk...
Oud 6 augustus 2013, 10:42   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Correct.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 11:43   #11
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik lees : Roermond, Delft en Groningen.
Zegt misschien veel over de Nederlanders
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 13:28   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Denk je dat het hier niet gebeurd?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 13:38   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
zou het kunnen zijn dat Derk vooral Nederlandse kranten leest?
Oud 6 augustus 2013, 16:53   #14
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mijn hond gewoon niet achterlaten in de auto, dat kieke laat telkens het alarm afgaan.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be