![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De bub wil dat belgie als een land blijft bestaan, best, daar heb ik geen problemen mee, zolang de taalwetten worden nageleefd, DUS OOK aan franstalige zijde. De splitsing van br-h-vil is wettelijk verplicht, daar hoeft dus niet over te onderhandeld worden.
Mijn punt is, ik las net een tekst van, een land een regering. De bub zegt altijd dat de meerderheid van dit land zich niet wel afscheiden ( en terecht overigens, lees de peilingen er maar op na), maar een duidelijke meerderheid wil ook zeker niet terug naar dat unitaire systeem. Een stem die niet is besteed aan het vlaams blok is zeker geen systeem terug naar het unitaire systeem!! Laten we de feiten er wel bij houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het 'vaderlandsche' gevoel is voor de BUB een oprechte en eerlijke gevoelsuiting van de Belg, het unitaire België is volgens de BUB de enige goede methode om dit naar de politiek te vertalen.
Alleen op deze manier geloven ze de Belgische eenheid (lees : de blijvende verscheurdheid met Nederland) te kunnen bewaren. Dit is natuurlijk paradoxaal met de reden waarom het federalisme is ingesteld. |
![]() |
![]() |