![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik moet zeggen dat ik het een vrij vreemd bericht vond, de achterstand op computerkennis bij vlamingen is groter dan verwacht en er komt blijkbaar geen beterschap in...het ging hier vooral om kansarmen die niet de middelen ter beschikking hebben om een pc aan te schaffen. En maatschappelijk probleem lijkt want wat als deze mensen moet solliciteren of als een bedrijf computers aankoopt en helft van het personeel kan er niet mee om. De pc is een belangrijk onderdeel geworden van onze samenleving dus hier zou iets aan gedaan moeten worden, was er geen voorstal gaande over lowbudget pc's te gaan maken voor gezinnen die het financiëel niet al te breed hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() er is ooit sprake geweest van 'low-budget' pc's maar volgens mij staan die ondertussen al allemaal in asielcentra.
![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 augustus 2004 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tot zover de beloftes van de sp.a dus...hoe gaan ze de hoge werkloosheid oplossen dan? Beschutte werkplaatsten bijbouwen? Voor het dichtmaken van zakjes heb je geen computerskills nodig natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Volgens mij is het de schuld van iedereen, behalve van het Vlaams Blok...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() De prijzen van de PC's zijn de laatste jaren drastisch gedaald en een commodity geworden, voor iedereen betaalbaar. Als het plebs natuurlijk zijn geld besteed aan dvd's en aan op café te gaan zitten, dat is hun probleem, niet die van de overheid, nog minder van de PC constructeurs.
Laatst gewijzigd door AyneRand : 24 augustus 2004 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Dan gaan ze maar een beetje meer in het rood. Je kan Pc's kopen op afbetaling, zoveel rood komt er dus maandelijks niet bij. Dat noemt men investeren in de toekomst. Als je PC-gewennig bent, kan je ook soliciteren voor een betere job. Maar dat soort mensen heeft meestal een bedelmentaliteit, de staat moet er maar voor opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
900'000 vind ik zelfs aan de lage kant ingeschat. Mijn ma en pa moeten daar ook niks van hebben, mijn schoonmoeder ook al niet en de kinderen die er wel een hebben zitten alleen maar te chatten en hebben er precies ook nog niet leren door schrijven. Nutteloos speelgoed in 3/4 van alle huizen waar er wel een staat dus. Smijt dat ding buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via de VDAB worden cursussen gegeven aan werklozen , maar een gezin dat moet toekomen met het loontje van een slechtbetaalde fabrieksarbeider krijgt die opleiding niet . Vroeger had de bibliotheek in Antwerpen een klein cyber-cafe. Als dit er nog is zou men daar gemakkelijk dag- en avondcursussen kunnen geven. Maar ja , de werken aan de ring kosten al zo veel en de honderden (door de stad gesponsorde) projekten om het volk blij te houden hebben wel voorang .8) Hou ze dom maar gelukkig.... een Belgische uitvinding ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ingenious : 25 augustus 2004 om 02:09. Reden: quote probs |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit doet mij zo'n beetje denken aan een bordje dat er vroeger (misschien nog?) op elke tram hing, over analfabeten en waar die terecht konden. Ik heb dat altijd wat absurd gevonden, welke analfabeet kon dat nu lezen?
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 25 augustus 2004 om 02:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
IK heb 3 PC's ![]() IK ben Vlaams Blok, |
|
![]() |
![]() |