Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2004, 14:06   #1
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard 900.000 Vlamingen kunnen niet met computer werken

Ik moet zeggen dat ik het een vrij vreemd bericht vond, de achterstand op computerkennis bij vlamingen is groter dan verwacht en er komt blijkbaar geen beterschap in...het ging hier vooral om kansarmen die niet de middelen ter beschikking hebben om een pc aan te schaffen. En maatschappelijk probleem lijkt want wat als deze mensen moet solliciteren of als een bedrijf computers aankoopt en helft van het personeel kan er niet mee om. De pc is een belangrijk onderdeel geworden van onze samenleving dus hier zou iets aan gedaan moeten worden, was er geen voorstal gaande over lowbudget pc's te gaan maken voor gezinnen die het financiëel niet al te breed hebben?
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 14:35   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

er is ooit sprake geweest van 'low-budget' pc's maar volgens mij staan die ondertussen al allemaal in asielcentra.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 augustus 2004 om 14:36.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 14:38   #3
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tot zover de beloftes van de sp.a dus...hoe gaan ze de hoge werkloosheid oplossen dan? Beschutte werkplaatsten bijbouwen? Voor het dichtmaken van zakjes heb je geen computerskills nodig natuurlijk.
Oud 24 augustus 2004, 15:48   #4
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Volgens mij is het de schuld van iedereen, behalve van het Vlaams Blok...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 17:04   #5
AyneRand
Minister-President

Standaard

De prijzen van de PC's zijn de laatste jaren drastisch gedaald en een commodity geworden, voor iedereen betaalbaar. Als het plebs natuurlijk zijn geld besteed aan dvd's en aan op café te gaan zitten, dat is hun probleem, niet die van de overheid, nog minder van de PC constructeurs.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 24 augustus 2004 om 17:04.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 17:07   #6
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
De prijzen van de PC's zijn de laatste jaren drastisch gedaald en een commodity geworden, voor iedereen betaalbaar. Als het plebs natuurlijk zijn geld besteed aan dvd's en aan op café te gaan zitten, dat is hun probleem, niet die van de overheid, nog minder van de PC constructeurs.
Niet veralgemenen hé, er zijn wel degelijk gezinnen die elke maand in het rood moeten gaan om rond te komen zonder dat daar enige verkwisting bij komt kijken...laat staan dat ze dan een computer kunnen aankopen.
Oud 24 augustus 2004, 17:11   #7
AyneRand
Minister-President

Standaard

Dan gaan ze maar een beetje meer in het rood. Je kan Pc's kopen op afbetaling, zoveel rood komt er dus maandelijks niet bij. Dat noemt men investeren in de toekomst. Als je PC-gewennig bent, kan je ook soliciteren voor een betere job. Maar dat soort mensen heeft meestal een bedelmentaliteit, de staat moet er maar voor opdraaien.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 20:47   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan gaan ze maar een beetje meer in het rood. Je kan Pc's kopen op afbetaling, zoveel rood komt er dus maandelijks niet bij. Dat noemt men investeren in de toekomst. Als je PC-gewennig bent, kan je ook soliciteren voor een betere job. Maar dat soort mensen heeft meestal een bedelmentaliteit, de staat moet er maar voor opdraaien.
Als je geen pc nodig hebt voor je werk, waarom er dan leren mee werken?
900'000 vind ik zelfs aan de lage kant ingeschat.
Mijn ma en pa moeten daar ook niks van hebben, mijn schoonmoeder ook al niet en de kinderen die er wel een hebben zitten alleen maar te chatten en hebben er precies ook nog niet leren door schrijven.
Nutteloos speelgoed in 3/4 van alle huizen waar er wel een staat dus. Smijt dat ding buiten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 20:53   #9
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Volgens mij is het de schuld van iedereen, behalve van het Vlaams Blok...
zou er een verband zijn met de +-900000 kiezers van het blok?

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 20:54   #10
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Niet veralgemenen hé, er zijn wel degelijk gezinnen die elke maand in het rood moeten gaan om rond te komen zonder dat daar enige verkwisting bij komt kijken...laat staan dat ze dan een computer kunnen aankopen.
vraag maar aan eno. je hoeft geen pc te kopen om er op te werken. in bibliotheken, scholen kan je tegenwoordig met de pc werken zoveel je wil

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 21:06   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij idd voorstellen dat er gezinnen zijn die deze aankoop (nog) niet kunnen maken. Daar moet je zelfs niet werkloos of voltijds cafézitter voor zijn... EN , een computer hebben helpt je dan nog niet om er nuttig mee te werken.
Via de VDAB worden cursussen gegeven aan werklozen , maar een gezin dat moet toekomen met het loontje van een slechtbetaalde fabrieksarbeider krijgt die opleiding niet .
Vroeger had de bibliotheek in Antwerpen een klein cyber-cafe. Als dit er nog is zou men daar gemakkelijk dag- en avondcursussen kunnen geven. Maar ja , de werken aan de ring kosten al zo veel en de honderden (door de stad gesponsorde) projekten om het volk blij te houden hebben wel voorang .8)
Hou ze dom maar gelukkig.... een Belgische uitvinding
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 01:59   #12
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U heeft een vreemd beeld van armere gezinnen lijkt me, ze hebben al problemen om hun elektriciteitsrekening maandelijks te betalen al zijn ze dan nog zuinig, een computer kan er zeker niet meer af, op afbetaling of niet! De staat ervoor opdraaien? Er is wel degelijk een groot verschil tussen 'profiteurs' en kansarmen en die laatste kunnen zich geen elektronische snufjes aanschaffen.
Oud 25 augustus 2004, 02:00   #13
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
vraag maar aan eno. je hoeft geen pc te kopen om er op te werken. in bibliotheken, scholen kan je tegenwoordig met de pc werken zoveel je wil
Ja natuurlijk maar in de meeste bibs max. 1uur. En dan nog...de pc is zodanig belangrijk geworden dat het aangewezen is er één in huis te halen, al was het maar voor internet, tekstverwerking, excel, ... dat zijn geen zaken waar je naar de bib voor loopt elke dag.
Oud 25 augustus 2004, 02:04   #14
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Ik kan mij idd voorstellen dat er gezinnen zijn die deze aankoop (nog) niet kunnen maken. Daar moet je zelfs niet werkloos of voltijds cafézitter voor zijn... EN , een computer hebben helpt je dan nog niet om er nuttig mee te werken.
Via de VDAB worden cursussen gegeven aan werklozen , maar een gezin dat moet toekomen met het loontje van een slechtbetaalde fabrieksarbeider krijgt die opleiding niet .
Vroeger had de bibliotheek in Antwerpen een klein cyber-cafe. Als dit er nog is zou men daar gemakkelijk dag- en avondcursussen kunnen geven. Maar ja , de werken aan de r...ing kosten al zo veel en de honderden (door de stad gesponsorde) projekten om het volk blij te houden hebben wel voorang .8)
Hou ze dom maar gelukkig.... een Belgische uitvinding
Citaat:
[font=Verdana]Gratis computer- en internetlessen in het antwerpen.be-centrum voor alle Antwerpenaren[/font]

Ontdek de digitale wereld
In het antweroen.be-centrum kan je als Antwerpenaar gratis leren werken met een computer en het internet. Er zijn 2 cybercafés, 5 leslokalen en een auditorium waar je terecht kan voor cursussen, demonstraties, workshops, studiedagen en tentoonstellingen. We kunnen wekelijks zo'n 1000 Antwerpenaren in het antwerpen.be-centrum ontvangen. We verwachten jou dus ook!

[font=Symbol]· [/font]De cursus Ontdek de pc leert je de computer aan- en uitzetten en met de muis en het toetsenbord werken. Je leert stap voor stap de basis van tekstverwerking en documenten bewaren op diskette. Je hoeft totaal niets van een computer te kennen om met dit traject te starten. De reeks omvat 5 lessen.

[font=Symbol]· [/font]De cursus Ontdek het internet leert je de basisbeginselen van het internet. Hoe je op het internet geraakt, hoe je efficiënt kan zoeken en hoe je e-mails (= elektronische berichten) kan lezen en versturen via het web. Voor wie al vlot met een klavier en een muis overweg kan en ook notie heeft van tekstverwerking is deze cursus een echte aanrader. Dit traject bestaat uit 3 lessen.

Wanneer en waar?
Elke werkdag in de voormiddag, de namiddag of ’s avonds. De cursussen vinden plaats in het antwerpen.be-centrum op het Kiel. Je kan ook elke werkdag tussen 9 en 17u in het centrum terecht om gratis te surfen in het cybercafé of je pas verworven kennis verder in te oefenen in het zelfstudielokaal.
meer info: http://digitaal.antwerpen.be/MIDA/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 25 augustus 2004 om 02:09. Reden: quote probs
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 02:25   #15
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog...de pc is zodanig belangrijk geworden dat het aangewezen is er één in huis te halen, al was het maar voor internet, tekstverwerking, excel, ... dat zijn geen zaken waar je naar de bib voor loopt elke dag.
En waarvoor heb je die zaken elke dag nodig?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 02:29   #16
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Echt geweldig initiatief, alleen hoop ik dat ze hier ook elders reclame voor maken dan op hun website
Dit doet mij zo'n beetje denken aan een bordje dat er vroeger (misschien nog?) op elke tram hing, over analfabeten en waar die terecht konden.
Ik heb dat altijd wat absurd gevonden, welke analfabeet kon dat nu lezen?

Laatst gewijzigd door oriana : 25 augustus 2004 om 02:38.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 03:53   #17
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
zou er een verband zijn met de +-900000 kiezers van het blok?
Neen!
IK heb 3 PC's
IK ben Vlaams Blok,
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 09:50   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Neen!
IK heb 3 PC's
IK ben Vlaams Blok,
Ik wist het dat de telling niet klopte!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 13:15   #19
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En waarvoor heb je die zaken elke dag nodig?
Kinderen vooral, vanaf het 2e of 3e middelbaar zijn die zaken wel nodig, zeker als ze gaan voor een opleiding in de handels- of kantoorsector.
Oud 25 augustus 2004, 13:16   #20
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik wist het dat de telling niet klopte!
Ook 3 pc's hier dus begin maar al te rekenen. 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be