![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Men vraagt regelmatig van de nieuwkomers , vreemdelingen etc..om zich aan te passen aan 'ONZE' cultuur , meer bepaald de Vlaamse cultuur , niet ?
Nu toch een ernstige vraag aan blokkers wat jullie in feite verstaan in de Vlaamse cultuur ??? De vraag is explecitiet gericht aan de gematigde blokkers die integenstelling tot de harde kern gewoonweg geen enkele buitenlander in ons Vlaanderen ziet vestigen. Wie durft met de juiste definitie naar voor komen ? Laatst gewijzigd door neruda : 6 augustus 2004 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() neruda , verander uwe avatar maar snel want rob wordt niet meer vervolgd !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door neruda : 6 augustus 2004 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof niet dat de Vlaamse cultuur zoveel verschilt van die andere culturen.
Alleen is de Vlaamse cultuur enigszins geëvolueerd. Waarschijnlijk willen de Vlamingen niet meer terugkeren naar de middeleeuwen. Stenigen, rituele slachtingen, verplicht dragen van een hoofddoek enz.. zijn we al een tijdje niet meer gewoon. Het rare is dat degenen, die nu vol bewondering staan voor die nieuwe culturen, mede geijverd hebben om sommige aspecten ervan af te schaffen. Onlangs zag ik een stukje van een tv programma waarin hanengevechten te zien waren. Dat beste mensen is nog de cultuur in die streken die men zo bewondert. Als die mensen naar hier komen moeten ze dan hun cultuur hier verder kunnen beleven ? Wel, hanengevechten behoorden, nog niet zo lang geleden ook tot de Vlaamse cultuur. Diezelfde moraalridders vonden dat barbaarse toestanden en vonden het nodig om hanengevechten in België bij wet te verbieden. Waarom is dat in België barbaars en in andere streken cultuur ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om maar iets te zeggen; - dat de nieuwkomers het niet meer als normaal gaan beschouwen een blanke vrouw na te roepen en voor hoer uit te schelden. -dat stelen van een christenhond niet mag, 't zijn tenslotte zij die hen hier een beter leven aanbieden. - dat de nieuwkomers eens doorkrijgen dat de wet voor iedereen hier geldt en dat die boven godsdienstige voorschriften gaat. - dat de conflicten die ze in hun thuisland hebben hier niet verder uitgevochten moeten worden - dat het niet zij tegen wij is - dat ze hier in de eerste plaats zijn gekomen als 'gastarbeiders' = 'arbeider' iemand die werkt en 'gast', genodigde die komt en daarna weer gaat en die zich stelt naar de regels van de gastheer. Duidelijk? Dat zijn hier fundamentele waarden. Dan spreek ik niet eens over cultuur in de zin van het woord.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laat me hier even op antwoorden Aanpassen aan de cultuur is een onderdeel van de integratie Op cultureel vlak onderscheiden we 3 domeinen: taal - godsdienst - algemeen nader bekeken: Taal: van immigranten die in Vlaanderen komen wonen wordt verwacht dat ze de nederlandse taal aanleren, dit stond in het vlaams regeerakkoord dus een stap in goede richting. Godsdienst: hoewel immigranten de vrije keuze hebben inzake godsdienst moet men weten dat Vlaanderen oorspronkelijk een katholieke deelstaat is, men moet respect tonen voor de katholieke denkwijzen en overtuigingen en weten wat ze voorstellen. Algemeen: een oppervlakkige kennis is vereist over de structuur van ons land op politiek-, sociaal- en economisch vlak. Men moet weet hebben van de rechten en plichten en waar men terecht kan voor informatie of noodgevallen. Ook een kleine kennis inzake de geschiedenis van Vlaanderen zoals het ontstaan en de huidige werking ervan en de invloed van de geschiedenis op de hedendaagse maatschappij, zo ook van de huidige problemen in onze redelijk kleine samenleving. Laatst gewijzigd door Cyperken : 6 augustus 2004 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar deze vraag...niet meer ..niet minder... Laatst gewijzigd door neruda : 6 augustus 2004 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen begrijp ik meer bepaals de godsdienst niet daar u enkel van de 980.000 inwoners van alochtone afkomst er 150.000 van moslim viseert , niet ? De moslims ? Of geldt dit ook voor de Amerikanen , Europeanen , Japanners enz... ? Of hebben de moslims geen respect (in Vlaanderen althans) voor Christelijke denkwijzen ? Zijn hier enige indicaties voor ? Zijn er kerken , pastoors , goedgelovigen , nonnen , katholieke instanties al lastig gevallen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Ik zit hier maar hardop te denken, hè. Ik smijt een paar gedachten op:
Ooit zei iemand me dat de mens cultuur �*s. Je behoort tot verschillende groepen van cultuur. Je hebt cultuur die aan een streek is verbonden maar daar binnenin is er nog een waaier aan cultuurtjes. bv. Ik zeg maar iets: cultuur binnen het gezin: Het ene gezin maakt het altijd gezellig aan tafel. Het andere gezin eet elk apart, wanneer ze zin hebben. Nog andere gezinnen laten meestal iets brengen. Je hebt een-ouder gezinnen, samengestelde gezinnen, gezin waar de vrouw thuisblijft, gezin waar de man thuisblijft,... Dus ik denk dat mensen onderling (van welke streek ook) toch veel raakpunten hebben binnen die 'verschillende' streekculturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het aangewezen is dat in een land waar verscheidene culturen samenleven, met verschillende godsdiensten men wederzijds respect vertoond ongeacht de afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() De boodschap is nog steeds: Eigen volk vs vreemd volk ? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En verder , je hebt het toch maar mooi veranderd : staat wel veel beter : op de vlucht voor het links dictatoriaal regime waar jullie beoogen deel van uit te maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je moet je oor maar 's goed te luister leggen bij de allochtonen. Wij zijn 'les petits belges'. Ik ben ervan overtuigd dat de allochtonen minstens evenveel 'zij tegen wij' denken als het Blok...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ten tweede, en dat zou wat rechtvaardigen? Oog om oog, tand om tand?
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Nu nog "slechts" een kwart van het volk, volgende keer reeds "de helft" van het volk die het moe en beu geworden is hun maatschappij zienderogen naar de knoppen te zien gaan door zich slecht gedragende allochtonen die totaal geen blijk van integratie vertonen en met regelmaat hun blankrascisme laten gelden op de brave burger. De wetten van onze maatschappij worden door diezelfde allochtonen de vuilbak ingesmeten omdat deze wetten volgens hun inferieur zijn aan hun religieuze wetten.
Het recht van leefloon respecteren ze dan weer wel uiteraard : gratis geld hebben op een gemakzuchtige manier, daar kunnen ze toch niet nee op zeggen hé ?! Maar we laten niet eeuwig met onze voeten sollen door vreemdelingen, dat is een feit. |
![]() |
![]() |