![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoeveel jaren zeggen de werkgevers dit al.
Citaat:
De VDAB slaapt ondertussen rustig verder... Laatst gewijzigd door zebrapad : 14 augustus 2013 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Is vooral een reden om ze weinig te moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Onderwijs moet vooral een brede algemene kennis overbrengen waarbij leerlingen kritisch en mondig worden. Het is niet de bedoeling dat er economisch inwisselbare eenheden worden afgeleverd die de industrie voor een x aantal jaar of maanden van nut kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben wij eigenlijk nog wel scholen, laat staan een leerplicht tot 18 jaar nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Elk jaar kunnen de ouders de cursussen aankopen. Dat heet gratis onderwijs. Vroeger waren wij wel klaar voor de arbeidsmarkt, tegenwoordig niet meer. Maak de rekensom, zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
Dat is in hoofdzaak de boodschap van de werkgever/zelfstandige. En ja Mambo, er zijn er ook goei... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We waren wij vroeger ook niet klaar voor de arbeidsmarkt als we van school kwamen.
Wat is dat nu voor zever ? Men zegt wel eens dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden. Wel, de vraag aan een ondernemer of een jonge schoolverlater voldoende voorbereid is op het werk in zijn zaak, is wel degelijk een domme vraag. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie dat ze niet te vlug naar de concurrentie lopen, met hun werkervaring. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan een werkgever in deze tijd zich permiteren een schoolverlater (of een andere nieuwe werknemer) een half jaar op te leiden voor een taak?
Schoofzak klopt de nagel op de kop. Het is interessanter een reeds ingewerkte af te snoepen van een werkgever die er al tijd in gestoken heeft.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 augustus 2013 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ons verloop is zeer hoog. Bij ons w je jaarlijks gepromoveerd of je bent weg. Bij die promotie hoort een gepaste opslag. Al is die veel lager dan vroeger. Een partner ('eigenaar') kwam onlang nog naar ons toe en zei 'eigenlijk hebben jullie het goed he. Waar anders krijg je jaarlijks gegarandeerd een opslag van 10-15%'. Onze monden vielen open. Die man had ook ooit over het salaris van de boekhouding van een klant het volgende gezegd 'daar kom je toch niet voor uit je bed', terwijl dit toch wel wat meer was dan wij verdienen. ![]() Maar ja het goudlokjestijdperk ligt achter ons. Laatst gewijzigd door Perzik : 14 augustus 2013 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor de crisis (2008) zaten de werkgevers met de handen in het haar om goede werknemers te vinden en te kunnen houden.
Tegenwoordig word het kaf van het koren gescheiden, zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Zowiezo kan je je de vraag stellen of een opleiding enkel moet dienen voor de arbeidsmarkt. Voorts vraag ik me af hoelang een hogere opleiding zou duren voordat de persoon bij iedereen aan de slag kan. ICT'ers maar even elk systeem, elke programmeertaal etc van buiten laten leren bvb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Waarvoor anders? Bvb om ze te vormen tot kritische zelfbewuste individuën met een goede basis die zelf hun vaardigheden vlot kunnen ontwikkelen? Als je je enkel laat inspireren door de arbeidsmarkt van vandaag hol je zowiezo achter de feiten aan gezien de duur van een opleiding. Het is dan ook nuttiger om met de vraag rekening te houden maar ze flexibel te maken ipv je vooral te richten op kennis die aan een snel tempo veroudert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Het gaat verder dan technologie...om een voorbeeld te geven, ik studeer personeelswerk. Waar heb ik meer aan? Door wetteksten vanbuiten te leren of door de logica achter wetteksten te leren en te leren hoe ik deze moet bijleren? Via optie 2 zal ik een inwerktijd hebben om de relevante wetgeving te leren maar ik zal mijn kennis wel beter up to date kunnen houden. We moeten verder kunnen kijken dan enkel de startpositie. Moeten we trouwens niet inovatief durven zijn itt tot ons enkel op verouderde technologie te richten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwijs gaat over veel meer dan voorbereiding op de arbeidsmarkt hoor.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt de werkgevers er vooral om te doen om pubers in het middelbaar zo hoog op te leiden dat ze meteen in het arbeidscircuit kunnen worden ingeschakeld. Veel waar voor weinig geld, moeten de werkgevers minder mensen met diploma hoger onderwijs aanwerven.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |