Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2013, 15:58   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Poll: 82 procent steunt Liesbeth Homans in uitspraken over racisme

Ik vermoed dat dit een vooruitspiegeling is van de komende verkiezingsuitslag.
Niet dat de nva 80 procent zal halen, we gaan het niet in het belachelijke trekken.
Maar de opwaartse nva-beweging zal sterk zijn.

titel: Poll: 82 procent steunt Liesbeth Homans in uitspraken over racisme

link: http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...th-homans.aspx
http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...0377988338.htm

Citaat:
De uitspraken van Liesbeth Homans over racisme zijn ‘de nagel op de kop’, zo moet blijken uit een internetbevraging.

82,48 procent van de lezers van Gazet Van Antwerpen vindt de uitspraken van Antwerps waarnemend burgemeester Liesbeth Homans (N-VA) over racisme terecht. ‘De nagel op de kop’, zo blijkt uit een poll van de krant.

Homans noemde racisme een ‘relatief begrip’. ‘Racisme wordt vandaag vooral als een excuus voor mislukking gebruikt,’ zei de N-VA-topvrouw in een vakantie-interview met De Standaard.

De uitspraken van Homans lokten een storm aan reacties uit, niet in het minst op de opiniepagina’s van nieuwssites en kranten. De Antwerpse schepen kan wel op de steun rekenen van de lezers van Gazet van Antwerpen.

9,64 procent vindt de uitspraken onjuist en verwerpelijk. 7,87 procent vindt dat wat Homans zei ‘bedenkelijk, maar de commotie errond is overdreven.’

Het gaat voor alle duidelijkheid niet om een wetenschappelijk gecontroleerde enquête, maar om een internetpoll op de website van de krant. Er namen al meer dan 10.000 mensen aan deel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:02   #2
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Altijd oppassen, zo'n polls.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:06   #3
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

poco's zijn maar een zielige minderheid in de maatschappij...de dagdagelijkse getuigen van het racismemisbruik zijn daarentegen véél talrijker...
Merk op : ik ben radicaal tegen racisme net zoals ik tegen pedofilie ben, maar ik vind valselijke aantijgingen in beide zaken even verwerpelijk..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:09   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
poco's zijn maar een zielige minderheid in de maatschappij...de dagdagelijkse getuigen van het racismemisbruik zijn daarentegen véél talrijker...
Merk op : ik ben radicaal tegen racisme net zoals ik tegen pedofilie ben, maar ik vind valselijke aantijgingen in beide zaken even verwerpelijk..
Dit.
Oud 20 augustus 2013, 16:31   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet dat de nva 80 procent zal halen, we gaan het niet in het belachelijke trekken.

In het vraaggesprek met de Standaard staat ook te lezen dat SPA Kherbache verklaart dat Homans "schade berokkent aan de stad".
Het OCMW zal er ergens een metser moeten bijhalen ?
Tsjeef Van Peel staat achter de uitspraken van L. Homans.
Als daar geen ongelukken van komen !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:40   #6
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In het vraaggesprek met de Standaard staat ook te lezen dat SPA Kherbache verklaart dat Homans "schade berokkent aan de stad".

Van Peel weet zeer goed waarom, iets met coalities en 2014 enzo...
Oud 20 augustus 2013, 16:42   #7
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tsjeef Van Peel staat achter die uitspraak omdat hij hoopt dat dit stemmen weghaald bij het Vlaams Belang.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:43   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Van Peel weet zeer goed waarom, iets met coalities en 2014 enzo...
Ik hoop, uit de grond van m'n hart, dat de tsjeven er zullen kunnen naar fluiten !
Oud 20 augustus 2013, 16:53   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Polls moet men altijd een beetje relativeren.

Dit gezegd zijnde.....

Wie heeft dit soort polls nodig om aan te voelen wat er in dit land aan de hand is?

We hoeven toch maar poolshoogte te nemen in onze eigen omgeving om te weten dat de overgrote meerderheid de buik vol heeft van allochtonenpamperaars die ons voortdurend aanpraten dat we racisten zijn?
Hoe vaak wordt daar vandaag de dag al laconiek op gereageerd met de woorden: "Ja, ik ben een "racist"?

Ik begrijp niet goed wat de bedoeling was van deze poll. Als "men" dacht Homans (of meer bepaald de N-VA) een veeg uit de pan te kunnen geven met de verwachtte uitslag, dan begrijp ik héél goed dat niet iedereen onverdeeld gelukkig is met dit resultaat.

Wedden trouwens dat uitgerekend degenen die de uitslag van deze poll wegwuiven "omdat het maar een internetpoll is" hem zouden hebben toegejuicht als Homans er slecht zou zijn uitgekomen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 augustus 2013 om 16:54.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 16:56   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Dit gezegd zijnde.....

Wie heeft dit soort polls nodig om aan te voelen wat er in dit land aan de hand is?

We hoeven toch maar poolshoogte te nemen in onze eigen omgeving om te weten dat de overgrote meerderheid de buik vol heeft van allochtonenpamperaars die ons voortdurend aanpraten dat we racisten zijn?
Hoe vaak wordt daar vandaag de dag al laconiek op gereageerd met de woorden: "Ja, ik ben een "racist"?

Ik begrijp niet goed wat de bedoeling was van deze poll. Als "men" dacht Homans (of meer bepaald de N-VA) een veeg uit de pan te kunnen geven met de verwachtte uitslag, dan begrijp ik héél goed dat niet iedereen onverdeeld gelukkig is met dit resultaat.

2
Wedden trouwens dat uitgerekend degenen die de uitslag van deze poll wegwuiven "omdat het maar een internetpoll is" hem zouden hebben toegejuicht als Homans er slecht zou zijn uitgekomen?
Oud 20 augustus 2013, 16:58   #11
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Dit gezegd zijnde.....

Het regime heeft nog tot mei volgend jaar om de Vlaming een schuldgevoel aan te praten. Hoog tijd om nog eens wat 'spontane' acties tegen euh... separacisme op poten te zetten, zeker?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:00   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Een poll op de GvA heeft evenveel waarde als een bevraging van mijn linkerduim over de wenselijkheid van seksuele rituelen tussen wortelen en erwten in een blikje.

Zeker als de meesten die op zo'n poll reageren dezelfden zijn die op de site zelf "commentaar" leveren: gefrustreerde biervaten met een minderwaardigheidscomplex. Het enige dat je hen moet toegeven, is dat ook zij stemplicht hebben.
Oud 20 augustus 2013, 17:04   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een poll op de GvA heeft evenveel waarde als een bevraging van mijn linkerduim over de wenselijkheid van seksuele rituelen tussen wortelen en erwten in een blikje.

Zeker als de meesten die op zo'n poll reageren dezelfden zijn die op de site zelf "commentaar" leveren: gefrustreerde biervaten met een minderwaardigheidscomplex. Het enige dat je hen moet toegeven, is dat ook zij stemplicht hebben.
Juist: een poll is maar een poll.
Maar 82 % op +/- 10.000 mensen betekent toch wel iets.
Door de stemplicht zullen de Vlamingen in de Vlaamse regering zeggen, zoals in Catalonië: "WIJ BESLISSEN" en niemand anders.
Oud 20 augustus 2013, 17:08   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist: een poll is maar een poll.
Maar 82 % op +/- 10.000 mensen betekent toch wel iets.
Door de stemplicht zullen de Vlamingen in de Vlaamse regering zeggen, zoals in Catalonië: "WIJ BESLISSEN" en niemand anders.
10.000 mensen, of 10.000 logins?
Oud 20 augustus 2013, 17:11   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Altijd oppassen, zo'n polls.
De journalisten van GVA hebben nu een zere duim want ze moesten toch voor 20% tegenstemmen zorgen
't ja, hoe meer de Noord-Belgische regime-pers overdrijft in haar anti-N-VA propaganda, hoe meer de mensen beseffen dat N-VA het echt meent met de verandering waar ze voor gekozen zijn. M.a.w. de geloofwaardigheid van het N-VA project wordt er elke dag opnieuw door versterkt.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:17   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De journalisten van GVA hebben nu een zere duim want ze moesten toch voor 20% tegenstemmen zorgen
't ja, hoe meer de Noord-Belgische regime-pers overdrijft in haar anti-N-VA propaganda, hoe meer de mensen beseffen dat N-VA het echt meent met de verandering waar ze voor gekozen zijn. M.a.w. de geloofwaardigheid van het N-VA project wordt er elke dag opnieuw door versterkt.
Juist, maar je moet dat hier niet te veel zeggen...
De vijand leest mee.
Oud 20 augustus 2013, 17:19   #17
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Evenveel waarde dus als uw mening.

Citaat:
Deze (on)zin is geheel voor uw rekening en onderstreept een zekere vooringenomenheid en bekrompenheid.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 augustus 2013 om 17:19.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:20   #18
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad, "overkill" schaadt.
Alleen valt te vrezen dat het regime dat niet aanvoelt en de ingeslagen weg zal voortzetten.
Voor mij niet gelaten.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:20   #19
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
10.000 mensen, of 10.000 logins?
Zo zijn ze wel die racisten met al hun logins.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:23   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Evenveel waarde dus als uw mening.

Deze (on)zin is geheel voor uw rekening en onderstreept een zekere vooringenomenheid en bekrompenheid.
En nog geen klein beetje!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be