Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 10:57   #1
Liberaal Appel
Banneling

Liberaal Appel's schermafbeelding

Standaard Het Vlaams Blok en de vreemdelingen

Is het Vlaams-Blok nu een liefhebbende partij of niet? Een Gentse rechter oordeelde van wel, maar het Blok zelf spreekt van een aanslag op de vrije meningsuiting. Nochtans hebben sommige Blokkers een duidelijke boodschap voor buitenlanders.

De uitspraak van de Gentse rechtbank dat het Vlaams Blok de antiracismewet overtreedt met sommige van haar uitspraken, schoot bij het Blok in het verkeerde keelgat. "Zeer zeker een aanslag op de vrije meningsuiting!", zo klonk het bij Anke Vandermeersch. Volgens de juriste, babe én Vlaams Blok-senator zouden de andere partijen het Blok monddood willen maken.

Daar doet de Belgische weblogger Alog.be niet aan mee. En dus knipte hij een fragment uit het videoverslag van het Vlaams Blok congres "Zwartboek Verhofstadt". In het fragment zegt Anke om welke drie punten het de komende verkiezingen zal gaan. Tellen jullie mee af? Aan het gejuich in de zaal te horen, valt Ankes "mopje" best in de smaak bij het publiek...

Ankes "bllll you" aan de vreemdelingen is een krachtige samenvatting van de programmastandpunten van het Vlaams Blok met betrekking tot de vreemdelingen. In een propagandafilmpje op de Bloksite wordt het standpunt uit de doeken gedaan.

Interessant is ook de reportage van het Nederlandse tv-programma Nova over het bezoek van de Rotterdamse NieuwRechts-voorman Michiel Smit aan het Vlaams Blok. Smit beschouwt Filip Dewinter als zijn grote voorbeeld. De visie van extreem-rechts op vreemdelingen is duidelijk: "We leven toch niet in Istanbul?"

Bij de verkiezingen van vorig jaar volgde een cameraploeg van Netwerk, een ander Nederlands actualiteitenprogramma, zowel Filip Dewinter als Dyab Abou Jahjah in hun campagne. Het programma biedt een interessant portret van beide boegbeelden. Filip Dewinter: "Jahjah dada, samen met alle alibaba's!"

http://files.alog.be/video/anke.wmv
Liberaal Appel is offline  
Oud 10 augustus 2004, 11:05   #2
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Ja...ik had erop gehoopt dat dit ooit nog eens tersprake kwam.
Cyperken is offline  
Oud 11 augustus 2004, 13:34   #3
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liberaal Appel
Is het Vlaams-Blok nu een liefhebbende partij of niet? Een Gentse rechter oordeelde van wel, maar het Blok zelf spreekt van een aanslag op de vrije meningsuiting. Nochtans hebben sommige Blokkers een duidelijke boodschap voor buitenlanders.

De uitspraak van de Gentse rechtbank dat het Vlaams Blok de antiracismewet overtreedt met sommige van haar uitspraken, schoot bij het Blok in het verkeerde keelgat. "Zeer zeker een aanslag op de vrije meningsuiting!", zo klonk het bij Anke Vandermeersch. Volgens de juriste, babe én Vlaams Blok-senator zouden de andere partijen het Blok monddood willen maken.

Daar doet de Belgische weblogger Alog.be niet aan mee. En dus knipte hij een fragment uit het videoverslag van het Vlaams Blok congres "Zwartboek Verhofstadt". In het fragment zegt Anke om welke drie punten het de komende verkiezingen zal gaan. Tellen jullie mee af? Aan het gejuich in de zaal te horen, valt Ankes "mopje" best in de smaak bij het publiek...

Ankes "bllll you" aan de vreemdelingen is een krachtige samenvatting van de programmastandpunten van het Vlaams Blok met betrekking tot de vreemdelingen. In een propagandafilmpje op de Bloksite wordt het standpunt uit de doeken gedaan.

Interessant is ook de reportage van het Nederlandse tv-programma Nova over het bezoek van de Rotterdamse NieuwRechts-voorman Michiel Smit aan het Vlaams Blok. Smit beschouwt Filip Dewinter als zijn grote voorbeeld. De visie van extreem-rechts op vreemdelingen is duidelijk: "We leven toch niet in Istanbul?"

Bij de verkiezingen van vorig jaar volgde een cameraploeg van Netwerk, een ander Nederlands actualiteitenprogramma, zowel Filip Dewinter als Dyab Abou Jahjah in hun campagne. Het programma biedt een interessant portret van beide boegbeelden. Filip Dewinter: "Jahjah dada, samen met alle alibaba's!"

http://files.alog.be/video/anke.wmv
Zeer verwarrende tekst hoor!
Wat bedoel je met 'liefhebbende partij'?
Wat betekent 'bllll you'?

Of spreekt u een ander soort Vlaams dan ik?
Generaloberstvonstorch is offline  
Oud 14 augustus 2004, 19:37   #4
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

De aan Nieuw Rechts geliëerde Van Oldenbarnevelt denktank (samenwerking tussen enkele *kuch* intelligentsia van NR en het Blok) heeft in een artikel getiteld 'cultuurnationalisme: voorbij staat en volk' toch wel een totaal andere definitie van volksnationalisme dan wat Gerolf Annemans ons probeerde wijs te maken met z'n 'inclusief karakter van vlaams-nationalisme'

Citaat:
Het volksnationalisme gaat er daarentegen van uit dat het volk juist belangrijker is dan de staat. Het belangrijkste is dat de zogenoemde volksgemeenschap etnisch homogeen en sociaal solidair blijft. Etnische vermenging is taboe. Wel gaan volksnationalisten uit van een multicultuur op wereldniveau: ieder volk heeft recht om over haar eigen lot te beschikken en iedere vorm van imperialisme wordt resoluut afgewezen.
Als volksnationalistische partij zou het Blok dus expliciet voorstander van raciale hygiëne moeten zijn & elke vorm van rasmenging afkeuren. 8)
Phrea|K is offline  
Oud 16 augustus 2004, 18:47   #5
olga
Vreemdeling

olga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filip Dewinter: "Jahjah dada, samen met alle alibaba's!"
Hahahahahahahahahahahaha

"Je zult het niet geloven, maar er zijn maatschappijen die door de slimsten geregeerd worden; dat is bij de bavianen het geval." - K. Lorenz
olga is offline  
Oud 19 augustus 2004, 02:41   #6
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Op die video duid de middenvinger denk ik de derde vinger aan.
1) de duim
2) wijsvinger
3) middenvinger

uiteraard gaan linkse dat associeren met een 'fuck you' omdat het derde punt toevallig over vreemdelingenbeleid gaat. Typisch
Internaut is offline  
Oud 19 augustus 2004, 13:09   #7
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het volksnationalisme gaat er daarentegen van uit dat het volk juist belangrijker is dan de staat. Het belangrijkste is dat de zogenoemde volksgemeenschap etnisch homogeen en sociaal solidair blijft. Etnische vermenging is taboe. Wel gaan volksnationalisten uit van een multicultuur op wereldniveau: ieder volk heeft recht om over haar eigen lot te beschikken en iedere vorm van imperialisme wordt resoluut afgewezen.
-----------------------------------------------------
Volk belangrijker dan staat lijkt me even logisch dan mens belangrijker dan huis
Daaruit afleiden dat etnische vermenging taboe is lijkt me op zijn minst overdreven. Mag men nog aannemen dat gewoonlijk een Chinees met een Chinees trouwt zonder daarom een racist te zijn?

Laatst gewijzigd door luc broes : 19 augustus 2004 om 13:10.
luc broes is offline  
Oud 19 augustus 2004, 15:41   #8
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
1) de duim
2) wijsvinger
3) middenvinger

uiteraard gaan linkse dat associeren met een 'fuck you' omdat het derde punt toevallig over vreemdelingenbeleid gaat. Typisch
ik weet niet wie u heeft leren tellen, maar bij normale mensen gaat het zo

1 = 1 vinger
2 = 2 vingers
3 = 3 vingers

of je nu begint of eindigt met de middenvinger zal me worst wezen. maar als u op uw vingers telt, laat je bij 3 ook 3 vingers zien. maar 1 vinger laten zien op 3 is vreemd, dat het dan nog de middenvinger is, zal wel puur toeval zijn zeker

maar soit, die discussie hebben we al gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 19 augustus 2004, 16:32   #9
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
-----------------------------------------------------
Volk belangrijker dan staat lijkt me even logisch dan mens belangrijker dan huis
Daaruit afleiden dat etnische vermenging taboe is lijkt me op zijn minst overdreven. Mag men nog aannemen dat gewoonlijk een Chinees met een Chinees trouwt zonder daarom een racist te zijn?
Komkomkom, het belangrijkste is dat de volksgemeenschap etnisch homogeen blijft= het belangrijkste is de volksgemeenschap raciaal homogeen blijft.

Ik zeg niet dat ik daar problemen mee heb: van mij mag een partij best pleiten om etnische homogeniteit te bewaren, het is alleen een kwestie van dat ook eerlijk toe te geven. Joden, Chinezen, Japanners en vele andere volkeren zijn tegen rasmengers, zeg gewoon ook dat jullie het liever niet hebben, anders krijgen kiezers het gevoel dat jullie de waarheid proberen te verbloemen.
Phrea|K is offline  
Oud 19 augustus 2004, 16:35   #10
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Laatst gewijzigd door Phrea|K : 19 augustus 2004 om 16:36. Reden: ...
Phrea|K is offline  
Oud 19 augustus 2004, 16:58   #11
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Komkomkom, het belangrijkste is dat de volksgemeenschap etnisch homogeen blijft= het belangrijkste is de volksgemeenschap raciaal homogeen blijft.

Ik zeg niet dat ik daar problemen mee heb: van mij mag een partij best pleiten om etnische homogeniteit te bewaren, het is alleen een kwestie van dat ook eerlijk toe te geven. Joden, Chinezen, Japanners en vele andere volkeren zijn tegen rasmengers, zeg gewoon ook dat jullie het liever niet hebben, anders krijgen kiezers het gevoel dat jullie de waarheid proberen te verbloemen.
Volgens de linkse Kerk bent u dan een racist.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 19 augustus 2004, 17:28   #12
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Als dat het belangrijkste is dan stoppen we er beter mee, omdat 'raciaal' homogeen al meer dan honderd jaar niet meer bestaat. In de meeste families die ik ken zijn zelfs vreemdelingen van recente datum opgenomen, en dat is trouwens geen enkel probleem. De huidige volksverhuizingen zijn echter van die aard dat dikwijls van integratie geen sprake meer is of kan zijn. Dan ontstaan getto's en dan komt het belangrijkste in gevaar: de goede bestuurbaarheid van de samenleving. Wouter Bos spreekt van de grootste volksverhuizing in 1500 jaar, onvergelijkbaar met wat Nederland eerder heeft meegemaakt.
luc broes is offline  
Oud 19 augustus 2004, 19:13   #13
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
1) de duim
2) wijsvinger
3) middenvinger

ik ben helemaal geen "linkse", maar u maakt uzelf wel nogal belachelijk.

Ten eerste tellen zowat 99,9% van de mensen op, niet af, als ze een opsomming geven van 3 punten:eerst de duim bij punt 1, dan de wijsvinger en dan de middenvinger, zodat op het einde 3 vingers rechtstaan

Ten tweede heeft ze dan nog een vreemde manier van aftellen: bij het eerste item verdwijnt er immers geen vinger, maar komen er plots 3 te voorschijn, bij het tweede item gaat er dan één vinger weg (er blijven er nog twee over), en dan bij het derde item gaat er nog één vinger weg, zodat er nog steeds een vinger overblijft, zéér vreemde manier dus (let ook op het zwaaiend gebaar met de pols tijdens de fuck you)

Neen, er wordt veel onzin geschreven over het Vlaams Blok, maaar hier is het tochwel compleet duidelijk dat dit duidelijk als provocatief element werd de speech wat provocerender te maken (en dat was begrijpelijk, want ik heb heel die speech gezien en dat was zowat de meest nietszeggende, vage, inhoudloze, sloganeske en populistische speech die ik ooit al heb gezien)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 19 augustus 2004, 22:00   #14
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
1* Ten eerste tellen zowat 99,9% van de mensen op, niet af, als ze een opsomming geven van 3 punten:eerst de duim bij punt 1, dan de wijsvinger en dan de middenvinger, zodat op het einde 3 vingers rechtstaan
2* Neen, er wordt veel onzin geschreven over het Vlaams Blok, maaar hier is het tochwel compleet duidelijk dat dit duidelijk als provocatief element werd de speech wat provocerender te maken (en dat was begrijpelijk, want ik heb heel die speech gezien en dat was zowat de meest nietszeggende, vage, inhoudloze, sloganeske en populistische speech die ik ooit al heb gezien)
1* Seba, hier maak je een grote fout. De Chinezen (en ook de meeste Aziaten denk ik) beginnen met de pink als nr 1 bij het tellen, dan ringvinger als nr 2 enz.
Het is voor ons een eigenaardig zicht, maar zo een mooie slanke Aziatische vrouwenhand, ik kan er met veel voldoening naar kijken.
2* Daar heb je wel gelijk. Waarom je er dan zelf nog wat aantoevoegt begrijp ik niet. Zoveel aandacht verspillen aan doodgewone Westerse handen en zo lang luisteren naar 'de meest nietszeggende, vage, inhoudloze, sloganeske en populistische speech die ik ooit al heb gezien'.
Wat een zinloos tijdverdrijf. Seba je ontgoochelt me, ik dacht dat je verstandiger waart.
luc broes is offline  
Oud 19 augustus 2004, 22:42   #15
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1* Seba, hier maak je een grote fout. De Chinezen (en ook de meeste Aziaten denk ik) beginnen met de pink als nr 1 bij het tellen, dan ringvinger als nr 2 enz.
Het is voor ons een eigenaardig zicht, maar zo een mooie slanke Aziatische vrouwenhand, ik kan er met veel voldoening naar kijken.
2* Daar heb je wel gelijk. Waarom je er dan zelf nog wat aantoevoegt begrijp ik niet. Zoveel aandacht verspillen aan doodgewone Westerse handen en zo lang luisteren naar 'de meest nietszeggende, vage, inhoudloze, sloganeske en populistische speech die ik ooit al heb gezien'.
Wat een zinloos tijdverdrijf. Seba je ontgoochelt me, ik dacht dat je verstandiger waart.
Luc,

ik weet dat dit als mierenneukerij kan overkomen. Voor mij zou dit normaal gezien ook zinloos tijdverdrijf zijn, ware het niet dat "Seperatist" de zoveelste Blokker is (heb over dat fragment nog een lange discussie gehad met Jan Hyoens in de forumsessies) die komt verkondigen dat dit "linkse stemminmakerij"is, terwijl ik er nogal 110% van overtuigd bent dat dit gewoon provocatief was van Ankevdm, en dus express, niet toevallig. Sommigen zullen het zien als miereneukerij, ik vind gewoon dat de waarheid haar rechten heeft, ook al gaat het over zogezegd pietluttige details...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 20 augustus 2004, 02:02   #16
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben helemaal geen "linkse", maar u maakt uzelf wel nogal belachelijk.
Ten tweede heeft ze dan nog een vreemde manier van aftellen: bij het eerste item verdwijnt er immers geen vinger, maar komen er plots 3 te voorschijn, bij het tweede item gaat er dan één vinger weg (er blijven er nog twee over), en dan bij het derde item gaat er nog één vinger weg, zodat er nog steeds een vinger overblijft, zéér vreemde manier dus (let ook op het zwaaiend gebaar met de pols tijdens de fuck you)
Drie vingers tonen = Vlaanderen
Twee vingers tonen = Veiligheid (de duim verdwijnt, wijsvinger en middenvinger worden zichtbaar)
1 vinger = vreemdelingen (vermits we het rijtje afgaan worden de duim en de wijsvinger niet getoond en schiet er de middenvinger over)
Internaut is offline  
Oud 20 augustus 2004, 02:38   #17
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik weet niet wie u heeft leren tellen, maar bij normale mensen gaat het zo

1 = 1 vinger
2 = 2 vingers
3 = 3 vingers

of je nu begint of eindigt met de middenvinger zal me worst wezen. maar als u op uw vingers telt, laat je bij 3 ook 3 vingers zien. maar 1 vinger laten zien op 3 is vreemd, dat het dan nog de middenvinger is, zal wel puur toeval zijn zeker

maar soit, die discussie hebben we al gehad.
Ik heb het videofragment van Anke Vandermeersch ook gezien en genoten van de prachtige speech, alsook van de sensuele manier van tellen om de drie grote V's aan te halen.
Als de linkse dictatuur reeds zo ver begint te gaan dat er zelfs censuur komt op de wijze dat je met je vingers begint te tellen, dan kunnen we weldra terecht het linkse beleid vergelijken met Hitler's regime.
Eagle of Silver is offline  
Oud 20 augustus 2004, 09:42   #18
luc broes

Standaard

Citaat:
Luc,
ik weet dat dit als mierenneukerij kan overkomen. Voor mij zou dit normaal gezien ook zinloos tijdverdrijf zijn, ware het niet dat "Seperatist" de zoveelste Blokker is (heb over dat fragment nog een lange discussie gehad met Jan Hyoens in de forumsessies) die komt verkondigen dat dit "linkse stemminmakerij"is, terwijl ik er nogal 110% van overtuigd bent dat dit gewoon provocatief was van Ankevdm, en dus express, niet toevallig. Sommigen zullen het zien als miereneukerij, ik vind gewoon dat de waarheid haar rechten heeft, ook al gaat het over zogezegd pietluttige details...
Seba, ik weet het ook. Maar als een zoveelste domme Blokker de zoveelste domme praat verkoopt dan zou ik als verstandig man daar toch wijselijk aan voorbijgaan. Vooral als je 110% overtuigd bent, want dat benevelt de geest.
Er zijn toch ook verstandige Blokkers om mee te praten!
luc broes is offline  
Oud 20 augustus 2004, 17:38   #19
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle of Silver
Ik heb het videofragment van Anke Vandermeersch ook gezien en genoten van de prachtige speech, alsook van de sensuele manier van tellen om de drie grote V's aan te halen.
Als de linkse dictatuur reeds zo ver begint te gaan dat er zelfs censuur komt op de wijze dat je met je vingers begint te tellen, dan kunnen we weldra terecht het linkse beleid vergelijken met Hitler's regime.
van mij mag ze tellen zoals ze wil. als zij haar vingers nodig heeft om tot 3 te tellen heb ik daar geen probleem mee. en u mag van haar speech denken wat u wil. met censuur heeft dit niets te maken. maar laten we en kat een kat noemen, de bedoeling van vdm was om bij vreemdelingen haar middenvinger op te steken. ik vind het verwerpelijk, bij de blokaanhangers heeft ze er mee gescoord. ze doet maar, maar doe aub niet zo kinderachtig van het te ontkennen. je kan trouwens in de forumsessie van vdm een topic hierover opzoeken, waarin ze het zelf niet ontkent. toegeven deed ze ook niet, gewoon een beetje rond de pot draaien. ieder zijn talent zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 20 augustus 2004, 20:06   #20
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
van mij mag ze tellen zoals ze wil. als zij haar vingers nodig heeft om tot 3 te tellen heb ik daar geen probleem mee. en u mag van haar speech denken wat u wil. met censuur heeft dit niets te maken. maar laten we en kat een kat noemen, de bedoeling van vdm was om bij vreemdelingen haar middenvinger op te steken. ik vind het verwerpelijk, bij de blokaanhangers heeft ze er mee gescoord. ze doet maar, maar doe aub niet zo kinderachtig van het te ontkennen. je kan trouwens in de forumsessie van vdm een topic hierover opzoeken, waarin ze het zelf niet ontkent. toegeven deed ze ook niet, gewoon een beetje rond de pot draaien. ieder zijn talent zeker?
Beste ingenious, wel bedankt omdat Anke mag tellen zoals zij verkiest. Maar bij elke gelegenheid het VB verdacht maken en beledigen lijkt voor sommigen vanzelfsprekend, en dan dagen lang melken over het feit of Anke al dan niet een obsceen gebaar maakte tov vreemdelingen, dat lijkt me een beetje schizofreen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 augustus 2004 om 20:10.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be