Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2013, 09:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard belgicistische Rode Duivelsaanbidders overhoop met zichzelf

Rode Duivels supporters zijn belgicisten.

En hier blijkt dat het niet zo'n vriendelijke sportieve jongens en meisjes zijn. Terwijl er met die groep toch zo gestoeft wordt omtrent het b. gevoel.

Een Vlaming is gastvrij en beleefd opgevoed.
Supporteren is aanmoedigen en niet afbreken.

Maar ja, van wie leren ze het ? Van bloedlijn-rechters, van jaren30-predikanten, enz. enz.

titel: 'Stop met het uitfluiten van het (Franse, nvdS) volkslied'

link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130815_004
Citaat:
Tijdens België - Frankrijk werd het volkslied van de bezoekers massaal uitgefloten door het uitverkochte Koning Boudewijnstadion. Een kwalijke gewoonte van de Belgische supporters. De voetbalbond, bondscoach Wilmots en de spelers willen dat dit ophoudt.

'Ik vraag aan het Belgische publiek om niet meer te fluiten tijdens het volkslied van de tegenstander. We hebben een fantastisch publiek, maar we moeten op de eerste plaats respect tonen', reageerde bondscoach Wilmots achteraf.

Ook aanvoerder Kompany kwam even terug op het gefluit tijdens het Franse volkslied. 'Daar moeten we boven staan. We zijn het er ook met de groep over eens. Enkel tijdens de match mag het sportief vijandig zijn', klonk het.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:01   #2
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En hier blijkt dat het niet zo'n vriendelijke sportieve jongens en meisjes zijn. Terwijl er met die groep toch zo gestoeft wordt omtrent het b. gevoel.

Maar ja, van wie leren ze het ? Van bloedlijn-rechters, van jaren30-predikanten, enz. enz.

En wie had nu gedacht dat ook de Franstalige supporters zouden gaan fluiten bij het horen van het Franse volkslied. Want als we de parmantige Vlaams-nationalististjes op dit forum moeten geloven, zijn de Franstaligen uiteindelijk toch maar bewonderaars van de Fransen. Niet dus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 augustus 2013 om 10:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:03   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Voetbalsupporters
Ik durf te wedden dat de helft ervan aan de toog vlaams blok praat verkoopt, behalve als de Rode Duivels spelen, dan zijn het Belgen.
Dat niveau ongeveer, spreken we hier over.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:04   #4
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Voetbalsupporters
Ik durf te wedden dat de helft ervan aan de toog vlaams blok praat verkoopt, behalve als de Rode Duivels spelen, dan zijn het Belgen.
Dat niveau ongeveer, spreken we hier over.
+3.14
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:09   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
+3.14
Da's geen katteπ pi s.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 augustus 2013, 10:11   #6
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk inderdaad dat sommigen in dit land zich niet langer op hun gemak voelen wanneer het Franse volkslied ineens uitgefloten wordt...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:40   #7
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voetbalsupporters, tja.......................Al een kutsport en bovendien, supporters die in de meeste gevallen niets in hun hoofd hebben...................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:43   #8
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voetbalsupporters, tja.......................Al een kutsport en bovendien, supporters die in de meeste gevallen niets in hun hoofd hebben...................
Voetbal is geen sport maar een spel.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:44   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wie had nu gedacht dat ook de Franstalige supporters zouden gaan fluiten bij het horen van het Franse volkslied. Want als we de parmantige Vlaams-nationalististjes op dit forum moeten geloven, zijn de Franstaligen uiteindelijk toch maar bewonderaars van de Fransen. Niet dus.
En wie zegt u dat de Franstalige supporters uitgefloten hebben? Ik denk meer dat dit uit de Vlaamse kant komt en het is zeer gemakkelijk uit te leggen : in welke taal wordt de "Marseillaise" gezongen? In het Frans. "Reden" genoeg voor breinloze Vlaams-Nationalisten om dit volkslied uit te fluiten.
Oud 15 augustus 2013, 10:47   #10
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie zegt u dat de Franstalige supporters uitgefloten hebben? Ik denk meer dat dit uit de Vlaamse kant komt en het is zeer gemakkelijk uit te leggen : in welke taal wordt de "Marseillaise" gezongen? In het Frans. "Reden" genoeg voor breinloze Vlaams-Nationalisten om dit volkslied uit te fluiten.
Ik denk dat u fout zit. En dit om een heel eenvoudige reden: ook andere volksliederen werden uitgefloten.
Oud 15 augustus 2013, 10:48   #11
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat sommigen in dit land zich niet langer op hun gemak voelen wanneer het Franse volkslied ineens uitgefloten wordt...
Maar waarom een volkslied - wat dit volkslied mag zijn - uitfluiten? De mensen die gisteravond uitgefloten hebben, hebben gewoon gebrek aan respect tegenover de andere ploeg en het ander land. Maar bon, we spreken ook over voetbal en het is bekend dat de meeste voetbalsupporters geen "grote lichten" zijn................
Oud 15 augustus 2013, 10:50   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Breinloze (zeg jij) Vlaams-Nationalisten fluiten het b. volkslied uit. Niet verwarren aub.
Hier gaat het wel degelijk over RodeDuivel-aanbidders, dus belgicisten.

Verder nog: andere breinlozen gaan de Marseillaise zingen als ze het b. volkslied willen debiteren.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 augustus 2013 om 10:52.
Oud 15 augustus 2013, 11:00   #13
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Breinloze (zeg jij) Vlaams-Nationalisten fluiten het b. volkslied uit. Niet verwarren aub.
Hier gaat het wel degelijk over RodeDuivel-aanbidders, dus belgicisten.

Verder nog: andere breinlozen gaan de Marseillaise zingen als ze het b. volkslied willen debiteren.

.
Als u denkt dat alle supporters van de Rode Duivels pro-België zijn, denkt u totaal fout. Heel veel Vlaams-Nationalisten "steunen" de Rode Duivels omdat er geen alternatief is : er bestaat geen "Vlaamse nationale ploeg". Bij gebrek aan dit, "steunen" ze dus de Rode Duivels. Ik zet wel "steunen" op die manier omdat het geen echte steun is.

Laatst gewijzigd door Everytime : 15 augustus 2013 om 11:01.
Oud 15 augustus 2013, 11:04   #14
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat alle supporters van de Rode Duivels pro-België zijn, denkt u totaal fout. Heel veel Vlaams-Nationalisten "steunen" de Rode Duivels omdat er geen alternatief is : er bestaat geen "Vlaamse nationale ploeg". Bij gebrek aan dit, "steunen" ze dus de Rode Duivels. Ik zet wel "steunen" op die manier omdat het geen echte steun is.
Ook hier zit u fout volgens mij : supporters zijn niet zo bezig met die dingen. Zij komen om het voetbal. En ze zijn wel fier om Belg te zijn wanneer onze nationale ploeg goed presteert. Meer moet men daar allemaal niet achter zoeken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 augustus 2013 om 11:07.
Oud 15 augustus 2013, 11:08   #15
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Nu opeens het Franse volkslied wordt uitgefloten, gaan de belgicisten/franskiljons op hun achterste poten staan... waarom deden ze dat in het verleden niet toen pakweg het Kroatische volkslied werd uitgefloten?
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 11:17   #16
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Nu opeens het Franse volkslied wordt uitgefloten, gaan de belgicisten/franskiljons op hun achterste poten staan... waarom deden ze dat in het verleden niet toen pakweg het Kroatische volkslied werd uitgefloten?
Of het Nederlandse...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 12:05   #17
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hier blijkt dat het niet zo'n vriendelijke sportieve jongens en meisjes zijn.

.....
In meerderheid zijn Rode Duivels supporters inderdaad belgicisten, maar ze zijn het beslist niet allemaal.
Anderzijds kan men met zekerheid zeggen dat alle belgicisten supporters van de Rode Duivels zijn. Of een belgicist nu niet sportief is of niets van voetbal kent doet er niet toe.
De Rode Duivels zijn tot een symbool verheven worden van het "Belgisch nationalisme" en moeten kost wat kost winnen tot eer en glorie van het vaderland. Sportiviteit heeft daarmee niets meer te zien.
En de BRT-sportdienst doet daar aan dapper mee.

En wij maar denken dat nationalisme "slecht" is.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 12:07   #18
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lachkramp!
Oud 15 augustus 2013, 13:37   #19
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Voetbal kan mij volkomen gestolen worden, en ik geef met genoegen toe dat ik daar niets van afweet. Dat belet niet dat ik bewust ben van het feit dat voetbal maar al te graag door de politiek misbruikt wordt om een voorgehouden eenheidsgevoel te creëren, en zelfs om gevoelens van nationalisme op te roepen, waar dan ook. Ik vind dat niet enkel zeer doorzichtig, maar tevens uitermate belachelijk.

Een kleine test, derhalve.

Hierna volgen, in alfabetische volgorde, de namen van degenen die aan het voetbalspel Belgique–France hebben deelgenomen. Leg die lijst eens voor aan iemand uit uw omgeving die zich net zoals ik niets van voetbal aantrekt, en vraag die persoon om de namenlijst in te delen in beide kampen.

Wie er in slaagt om zonder fout uit de namenlijst enerzijds de Fransen en anderzijds de Belgen te halen, krijgt voor mijn part een vermelding in het Guinness Book of Records.

Tot zover de zin van het opwekken van nationalisme middels voetbalploegen….

Abidal
Alderweireld
Benteke
Benzema
Capoue
Casteels
Chadli
Ciman
Clichy
Courtois
De Bruyne
Debuchy
Defour
Dembélé
Evra
Fellaini
Gillet
Giroud
Grenier
Guilavogui
Hazard
Kompany
Kondogbia
Koscielny
Landreau
Lloris
Lombaerts
Lukaku
Mandanda
Mangala
Mavuba
Mertens
Mignolet
Mirallas
Nasri
Payet
Pocognoli
Rami
Ribéry
Sagna
Simons
Sissoko
Valbuena
Van Buyten
Van Damme
Witsel
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 13:42   #20
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tot zover de zin van het opwekken van belgicisme middels voetbal….

Abidal
Alderweireld
Benteke
Benzema
Capoue
Casteels
Chadli
Ciman
Clichy
Courtois
De Bruyne
Debuchy
Defour
Dembélé
Evra
Fellaini
Gillet
Giroud
Grenier
Guilavogui
Hazard
Kompany
Kondogbia
Koscielny
Landreau
Lloris
Lombaerts
Lukaku
Mandanda
Mangala
Mavuba
Mertens
Mignolet
Mirallas
Nasri
Payet
Pocognoli
Rami
Ribéry
Sagna
Simons
Sissoko
Valbuena
Van Buyten
Van Damme
Witsel
Ik zie het probleem niet bij namen als Benteke en Fellaini. Misschien zag ik het probleem wel als ik een bloed- en bodemnationalist was...
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be