Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2013, 13:10   #1
rafkaf
Banneling

Standaard Help mij invalide te worden!

Zou het dan toch waar zijn wat zo velen (o.a. Karel Van Eetvelt va, Unizo) zeggen te weten?

Citaat:
'Het aantal invaliden zou de helft lager kunnen liggen als er grondig gecontroleerd wordt.' Dat zegt rugchirurg Erik Van de Kelft van het AZ Nikolaas in Sint-Niklaas vrijdag in De Standaard.
Van de Kelft bevestigt daarmee de stelling van Unizo-topman Karel Van Eetvelt eerder deze week in onze krant, dat langdurige arbeidsongeschiktheid een alternatief dreigt te worden voor het brugpensioen.

'Ze komen hier en vragen letterlijk: help mij invalide te worden. Ze vinden dat ze in hun leven voldoende hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid, en dat het nu tijd wordt om het rustiger aan te doen'
, getuigt de rugchirurg in onze krant.

Van de Kelft heeft zelf al gemerkt dat een patiënt die volgens hem niets mankeert, toch invalide wordt verklaard. Nochtans had de rugarts de controlerend geneesheer van de ziekteverzekering laten weten dat hij geen medisch probleem kon vaststellen.

Ook depressies zijn volgens Van de Kelft makkelijk te misbruiken. 'Voor een controlerend geneesheer van de ziekteverzekering is het moeilijk om te zeggen dat iemand zijn ziekte voorwendt, want stel dat hij het mis heeft en die man hangt de volgende dag aan een touw te bungelen.’

Het misbruik dreigt de ziekteverzekering onbetaalbaar te maken, waarschuwt Van de Kelft, die voorstelt om de beoordeling beter te onderbouwen. 'De ziekteverzekering wordt betaald door de belastingbetaler, dan mag je daar toch bepaalde eisen aan stellen.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130816_031

De vakbonden zullen weeral gelukkig zijn.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 13:11   #2
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Zou het dan toch waar zijn wat zo velen (o.a. Karel Van Eetvelt va, Unizo) zeggen te weten?

betaal me 4000 euro en ik zorg dat je levenslang gehandicapt geraakt.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 13:13   #3
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
betaal me 4000 euro en ik zorg dat je levenslang gehandicapt geraakt.
Zou dat niet goedkoper 'gaan'?

Laatst gewijzigd door rafkaf : 16 augustus 2013 om 13:13.
Oud 16 augustus 2013, 13:13   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Ze komen hier en vragen letterlijk: help mij invalide te worden. Ze vinden dat ze in hun leven voldoende hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid, en dat het nu tijd wordt om het rustiger aan te doen', getuigt de rugchirurg in onze krant.
Gaat het dan om zestigjarigen die kapotgewerkt zijn en 't niet zien zitten om nog tien jaar langer met stenen te sleuren?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 13:22   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met veel plezier. Waar kan ik u ontmoeten?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 13:23   #6
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee want ik moet zeker zijn dat je het effectief wil
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 15:04   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Gaat het dan om zestigjarigen die kapotgewerkt zijn en 't niet zien zitten om nog tien jaar langer met stenen te sleuren?
Wie en uit welke partij heeft ooit voorgesteld om de fysiek zware beroepen langer te doen werken dan 60 ?

(en ik denk dat je nu beseft wat ik denk van jouw vraag)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 15:38   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie en uit welke partij heeft ooit voorgesteld om de fysiek zware beroepen langer te doen werken dan 60 ?

(en ik denk dat je nu beseft wat ik denk van jouw vraag)

.
Wie beslist over het al dan niet zwaar zijn van een beroep?
Oud 16 augustus 2013, 15:43   #9
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Als wij een onaangekondigd huisbezoek moeten brengen, dan valt het wel op dat een bepaalde categoriën over algemeen wel thuis zijn en een andere categorie al helemaal niet of bijna niet. Rarara
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 15:50   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Toch antwoord ikzelf nu reeds op jouw vraag. (terwijl ik jouw eerste antwoord met vetrouwen - kuch - afwacht)

Dat is een zeeer moeilijke vraag in de juridische context van de wanstaat waarin wij verplicht zijn van te leven.

Ik vermoed voor de privé zeer vaak de minister, op voorstel van de sociale partners;
voor de ambtenaren zelfs meestal het parlement; rechtsposities (statuten) worden vaak in wetten geregeld.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 augustus 2013 om 15:51.
Oud 16 augustus 2013, 15:57   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men vergeet hierbij dikwijls dat invalide mensen of semi-invalide mensen niet consistent kunnen werken. Voor sommigen is een verkeerde stap of één té zware inspanning al voldoende om telkens twee drie weken soms zelfs maanden buiten strijd te zijn. Een werkgever ziet zulke mensen eerder als mogelijke (zekere) kost dan als waardevolle medewerker. Het gaat hem er echt niet altijd over niet "willen" werken, maar om zoveel verschillende factoren: niet aangeworven worden omwille van de handicap, of ook heel dikwijls gewoon niet in staat om wekelijks gedurende 8 uren per dag een bepaalde inspanning te doen. Meestal ziet men die persoon zulke inspanning dan wel één keer doen, maar dit wil niet zeggen dat dit voor continu werk kan in aanmerking komen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 15:58   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Men vergeet hierbij dikwijls dat invalide mensen of semi-invalide mensen niet consistent kunnen werken. Voor sommigen is een verkeerde stap of één té zware inspanning al voldoende om telkens twee drie weken soms zelfs maanden buiten strijd te zijn. Een werkgever ziet zulke mensen eerder als mogelijke (zekere) kost dan als waardevolle medewerker. Het gaat hem er echt niet altijd over niet "willen" werken, maar om zoveel verschillende factoren: niet aangeworven worden omwille van de handicap, of ook heel dikwijls gewoon niet in staat om wekelijks gedurende 8 uren per dag een bepaalde inspanning te doen. Meestal ziet men die persoon zulke inspanning dan wel één keer doen, maar dit wil niet zeggen dat dit voor continu werk kan in aanmerking komen.
Jaja, circe...
Iedereen verdedigt zo zijn eigen winkel, natuurlijk....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 16:03   #13
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Ze komen hier en vragen letterlijk: help mij invalide te worden. Ze vinden dat ze in hun leven voldoende hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid, en dat het nu tijd wordt om het rustiger aan te doen', getuigt de rugchirurg in onze krant.
Hebben die mensen dan meer bijgedragen aan de sociale zekerheid dan andere werkenden die wel moeten wachten tot ze pensioengerechtigd zijn?
Oud 16 augustus 2013, 16:07   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een zeeer moeilijke vraag in de juridische context van de wanstaat waarin wij verplicht zijn van te leven.

Ik vermoed voor de privé zeer vaak de minister, op voorstel van de sociale partners;
voor de ambtenaren zelfs meestal het parlement; rechtsposities (statuten) worden vaak in wetten geregeld.

.
Dan begrijp je ook m'n opmerking over die zestigjarige. Het was niet eens zo'n abnormale vraag want er zullen genoeg mensen aan het einde van hun carrière opzien tegen nog eens zoveel jaar.
Maar zelfs zonder wetgeving kan de ene persoon op zo'n leeftijd meer of minder dan een andere, al hebben ze dezelfde job.

Allee, 'k zal ook een editje doen ... : die van de cdV,

Laatst gewijzigd door manta : 16 augustus 2013 om 16:10.
Oud 16 augustus 2013, 16:12   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politici, terwijl ze uitgebreid lunchen.
Oud 16 augustus 2013, 16:13   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De politici, terwijl ze uitgebreid lunchen.
Moeten ze een panel van ervaringsdeskundigen bijeen roepen?
Jij kan alvast zeggen dat je 12 verschillende stielen hebt uitgeoefend...
Oud 16 augustus 2013, 16:17   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan begrijp je ook m'n opmerking over die zestigjarige. Het was niet eens zo'n abnormale vraag want er zullen genoeg mensen aan het einde van hun carrière opzien tegen nog eens zoveel jaar.
Maar zelfs zonder wetgeving kan de ene persoon op zo'n leeftijd meer of minder dan een andere, al hebben ze dezelfde job.

Allee, 'k zal ook een editje doen ... : die van de cdV,
Neen, ik begrijp je nog steeds niet.
Twee jong geschoolden uit de vakschool, afdeling bouw: de ene is een sterke beer, de andere is eerder tenger en krijgt gemakkelijker een valling als hij in de regen en in de wind op een dak staat te werken.
Die gaan 'een andere richting' in dezelfde sector gaan opzoeken.

Iemand die op zijn 59° het niet ziet zitten om te wachten dat hij, dank zij zijn zwaar beroep, op zijn 60° op pensioen kan gaan,
die moet vier vijfde gaan werken
of hetzelfde doen als onze tengere bouwvakker van hierboven.

Maar niet gaan profiteren van zijn collega's die wel blijven werken tot hun 60° als ze een zwaar beroep hebben, of tot hun 65 als ze een gewoon beroep hebben.

.

Oud 16 augustus 2013, 16:18   #18
rafkaf
Banneling

Standaard

Het positieve in het verhaal van die chirurg is dat er toch nog ongeveer de helft echt invalied is.

Laatst gewijzigd door rafkaf : 16 augustus 2013 om 16:18.
Oud 16 augustus 2013, 16:21   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

'Het aantal invaliden zou de helft lager kunnen liggen als er grondig gecontroleerd wordt.' Dat zegt rugchirurg Erik Van de Kelft van het AZ Nikolaas in Sint-Niklaas vrijdag in De Standaard.
Van de Kelft bevestigt daarmee de stelling van Unizo-topman Karel Van Eetvelt eerder deze week in onze krant, dat langdurige arbeidsongeschiktheid een alternatief dreigt te worden voor het brugpensioen.

Van de Kelft heeft zelf al gemerkt dat een patiënt die volgens hem niets mankeert, toch invalide wordt verklaard. Nochtans had de rugarts de controlerend geneesheer van de ziekteverzekering laten weten dat hij geen medisch probleem kon vaststellen.

Ook depressies zijn volgens Van de Kelft makkelijk te misbruiken. 'Voor een controlerend geneesheer van de ziekteverzekering is het moeilijk om te zeggen dat iemand zijn ziekte voorwendt, want stel dat hij het mis heeft en die man hangt de volgende dag aan een touw te bungelen.’

Het misbruik dreigt de ziekteverzekering onbetaalbaar te maken, waarschuwt Van de Kelft, die voorstelt om de beoordeling beter te onderbouwen. 'De ziekteverzekering wordt betaald door de belastingbetaler, dan mag je daar toch bepaalde eisen aan stellen.’

Leugens allemaal, Vlamingen doen zo'n zaken niet.
Oud 16 augustus 2013, 16:29   #20
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leugens allemaal, Vlamingen doen zo'n zaken niet.
Goede Vlamingen niet.

Slechte Vlamingen wel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be