Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2013, 09:51   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard Google censureert steeds meer zoekopdrachten

Google censureert steeds meer zoekopdrachten

De toegang tot het wereldwijde web wordt niet zo langzaam maar zeker beperkt.

Uw ervaring en visie?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 20:00   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Altavista ??

Waarom censureren ??
Als je het woord ingeeft , vindt die het toch !!
Probeer eens het woord motherfucker
Ik begrijp die censuur niet ?!?!?!?!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 20:01   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Google censureert steeds meer zoekopdrachten

De toegang tot het wereldwijde web wordt niet zo langzaam maar zeker beperkt.

Uw ervaring en visie?
Geef zo eens 'n voorbeeld.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 22:58   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Met behulp van Google kon ik bvb. gemakkelijk mijn eigen postings op dit forum terugvinden.

De laatste weken krijg ik echter steeds meer volgend bericht van Google :

In order to show you the most relevant results, we have omitted some entries very similar to the 9 already displayed.
If you like, you can repeat the search with the omitted results included.

Dit terwijl het niet het gewenste zoekresultaat weergeeft, enkel na het klikken op 'repeat the search with the omitted results included' krijg ik de gewenste resultaten.

De laatste dagen krijg ik zelfs dat bericht niet langer en kan ik zelfs bepaalde postings met google simpelweg niet meer terugvinden. Dit terwijl dat vroeger geen probleem was met diezelfde zoektermen.

Soms krijg ik zelfs volgende bericht :

In response to a complaint we received under the US Digital Millennium Copyright Act, we have removed X result(s) from this page. If you wish, you may read the DMCA complaint that caused the removal(s) at ChillingEffects.org
HIER
Oud 29 juli 2013, 23:04   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Met behulp van Google kon ik bvb. gemakkelijk mijn eigen postings op dit forum terugvinden.

De laatste weken krijg ik echter steeds meer volgend bericht van Google :

In order to show you the most relevant results, we have omitted some entries very similar to the 9 already displayed.
If you like, you can repeat the search with the omitted results included.

Dit terwijl het niet het gewenste zoekresultaat weergeeft, enkel na het klikken op 'repeat the search with the omitted results included' krijg ik de gewenste resultaten.

De laatste dagen krijg ik zelfs dat bericht niet langer en kan ik zelfs bepaalde postings met google simpelweg niet meer terugvinden. Dit terwijl dat vroeger geen probleem was met diezelfde zoektermen.

Soms krijg ik zelfs volgende bericht :

In response to a complaint we received under the US Digital Millennium Copyright Act, we have removed X result(s) from this page. If you wish, you may read the DMCA complaint that caused the removal(s) at ChillingEffects.org
Ahzo, je vindt jezelf niet terug.

Ik denk dat Obama daarachter zit, die leest alles wat jij hier schrijft, en daarna wordt 't gecensureerd, let op je tellen ZB, je staat op de lijst! :-O
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 23:06   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Google beweert reeds sinds vorig jaar dat ze steeds meer door de overheid onder druk worden gezet.

http://www.telegraph.co.uk/technolog...-up-crime.html

http://www.cnn.com/2012/06/18/tech/w...parency-report

(CNN) -- Western governments, including the United States, appear to be stepping up efforts to censor Internet search results and YouTube videos, according to a "transparency report" released by Google.

"It's alarming not only because free expression is at risk, but because some of these requests come from countries you might not suspect -- Western democracies not typically associated with censorship," Dorothy Chou, a senior policy analyst at Google, wrote in a blog post on Sunday night.

"For example, in the second half of last year, Spanish regulators asked us to remove 270 search results that linked to blogs and articles in newspapers referencing individuals and public figures, including mayors and public prosecutors. In Poland, we received a request from a public institution to remove links to a site that criticized it. We didn't comply with either of these requests."

In the last half of 2011, U.S. agencies asked Google to remove 6,192 individual pieces of content from its search results, blog posts or archives of online videos, according to the report. That's up 718% compared with the 757 such items that U.S. agencies asked Google to remove in the six months prior.

...
Blijkbaar kunnen ze de censuur uiteindelijk niet verhinderen. Jammer.

Google heeft er trouwens geen voordeel bij hun zoekresultaten te censureren, integendeel, zeer ongunstig...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 juli 2013 om 23:08.
Oud 29 juli 2013, 23:11   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, soms gebeurt dat.

Citaat:
Ik denk dat Obama daarachter zit, die leest alles wat jij hier schrijft, en daarna wordt 't gecensureerd, let op je tellen ZB, je staat op de lijst! :-O
Nee @SDX, dat staat met Mister OB noch mij persoonlijk in verband. Dat heeft eerder iets te maken met bepaalde terminologie.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 juli 2013 om 23:12.
Oud 29 juli 2013, 23:22   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn inziens waait de wind eerder vanuit DEZE richting.

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 juli 2013 om 23:24.
Oud 29 juli 2013, 23:22   #9
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gaat hem over bepaalde zoekopdrachten. DIE worden gecensureerd.
" Men " wenst niet dat u zich over bepaalde zaken kan informeren.
Men noemt dat ook wel eens " censuur ". Veel toegepast in China en wijlen de Sovjetrepubliek, en nu blijkbaar stillekesaan ook in het " vrije westen ".
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 09:27   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Google was ooit opgericht om het "geheugen" van de wereld te zijn.

Door de struktuur van deze formidabele "zoekmachine" ,waarbij "relevante" informatie naar boven bubbelt,en waarbij om commerciele redenen de positie van die informatie kan veranderd worden,verliest Google beetje bij beetje zijn bibliotheekfunctie(een bibliotheek is geen verzameling boeken,maar een verzameling VINDBARE boeken....)

Want het wordt geleidelijk aan steeds moeilijker om informatie van enkele jaren geleden weer op te halen,zelfs bij voorname gebeurtenissen.Door de mix van relevanties en commerciele maneuvers moet de zoekende steeds meer gedetailleerde gegevens ingeven of hij/zij vindt het gewoon niet meer terug......
Het "net" als geheugen van de mensheid .....dat valt blijkbaar niet mee....zelfs niet met de hulp van Google en Bing!
Ironisch genoeg wordt momenteel de sociale netwerkdienst Twitter beschouwd als de meest up-to-date leverancier van nieuwtjes,maar Google kan daar niet in........
Dus "het net" zelf,waarop Google de beste zoekmachine levert,bezit niet de laatste nieuwtjes meer....De gazetten verdwijnen ondertussen ,de een na de ander, achter betaalmuren...

Even recapituleren : Google "vergeet" dingen (onvindbaar is equivalent aan vergeten),maar Google kan ook niet direct aan het meest recente(tenzij ze Google+ alsnog sexy kunnen maken )...

Als je daar even over nadenkt kun je ook zien dat overheden succes kunnen hebben met het "uitkuisen" van het "net" van ongewenste inhoud.Als alles toch "onvindbaar" wordt,en als de rest in gesloten en controleerbare social-networksites gebeurt(met uitbaters die je kunt afdreigen),dan wordt de zaak veel overzichtelijker dan,pakweg,5 jaar geleden...

Ja,als U de indruk had dat in 2008 U merkelijk sneller- en meer zaken kon Googelen dan nu,hebt U gelijk.......

Laatst gewijzigd door kelt : 18 augustus 2013 om 09:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 09:38   #11
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

http://www.dignitadoc.be/Google_censuur.htm
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 10:00   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@kelt,

Hoe belangrijk is Google?

Info :

Google werkt aan een nieuwe vorm van informatie zoeken :

Knowledge Graph

Op vrijdag was google gedurende 5 minuten niet bereikbaar, wereldwijd IT-verkeer was op dat moment wel 40% minder dan normaal.

CNET - Google outage reportedly caused big drop in global traffic

Google.com was down for a few minutes between 23:52 and 23:57 BST on 16th August 2013. This had a huge effect in the number of pageviews coming into GoSquared's real-time tracking - around a 40% drop, as this graph of our global pageviews per minute shows. That's huge. As internet users, our reliance on google.com being up is huge. It's also of note that pageviews spiked shortly afterwards, as users managed to get to their destination.

Google is duidelijk erg belangrijk, mensen zijn grotendeels afhankelijk van google om 'de bibliotheek' te raadplegen. Zonder google waren vele gebruikers niet in staat om de gewenste informatie of site te bereiken.

Wat mij betreft toch een zeer verontrustende realiteit.
HIER
Oud 18 augustus 2013, 10:04   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

As internet users, our reliance on google.com being up is huge.
HIER
Oud 18 augustus 2013, 10:13   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

De Google-censuur mist elke tegenspreekbaarheid en motivatieplicht. Google is letterlijk onver-antwoord-elijk . Men kan zich afvragen of dit wel kan in een democratische rechtstaat, vooral dan omwille van volgende dreiging van Google:

“Als een site uit de index is verwijderd, verschijnt deze niet meer in de zoekresultaten van Google.nl en ook niet in de zoekresultaten van de partners van Google.”

Google beheerst een informatiestroom in onze samenleving op indringende wijze, zowel wat betreft het zoeken van gegevens voor derden, als wat betreft het blokkeren van informatieverspreiding op aanvraag van derden. Google is hiervoor geen enkele democratische verantwoording verschuldigd.
HIER
Oud 18 augustus 2013, 11:08   #15
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Punt 1: geloof nooit wat een Amerikaan zegt of doet. Irrelevant aan wat ze zeggen of toezeggen, gedane beloftes worden zelden - of nooit - nagekomen.

Punt 2: Alles draait om de commercie, de reden dat vrijwel alles achter betaalmuren verdwijnt en er feitelijk geen andere zoekmachines bestaan die buiten Google om gegevens uit het internet kunnen spuien. De meesten gebruiken Google als bronbestand.

Punr 3: Het is bizar te noemen dat Google zo'n monopoliepositie heeft kunnen verwerven, maar hieruit blijkt de feitelijk waardeloze structuur van het internet dat volledig in VS handen is. De zielige patjakkers in Brussel blijken niet te snappen dat internet technologie in deb toekomst belangrijk kan zijn nu meer en meer de diverse overheden alles via internet laten verlopen en directe service aan de burger steeds meer en meer wordt beperkt.

Het zou een weldadig streven kunnen zijn om de VS internetbronnen los te kunnen koppelen van het Europese netwerk en ervoor zorg te dragen dat Google geen gegevens kan robotiseren of manipuleren die uit Europese bronnen stammen.

Zoals internet heeft kunnen ontstaan zou ook Euronet het leven kunnen zien. Alleen met dit verschil dat de kwaadwillende VS bedrijven geen invloed meer kunnen uitoefenen op alles wat binnen Europa gebeurt.

Echter de Eurokloten Commissie zal dit met hand en tand tegengaan teneinde het VS omkoopgeld te kunnen blijven opstrijken.
Oud 18 augustus 2013, 16:47   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zowat 20 jaar geleden waren er boekjes met titels als "interessante Internet-adressen".Daar stonden dan eindeloze lijsten in met dingen als "www.meganerdy.rus"en het bijhorende internet-adres..in de trant van 192.168.100.103 of zoiets...
Als je technieker was had je zo van je eigen lijsten,en het waren andere lijsten dan,pakweg,sportvissers.

Zulke lijstjes had men NODIG om iets te kunnen vinden...
Daarna kwam Altavista....en werd het al wat beter...

Ja,het is nogal "ambetant" dat een bepaalde zoekmachine zo dominant geworden is dat ze het internet kan "bezitten".......

Om te beginnen zullen we zelf weer "lijstjes" moeten maken,en wie al eens zijn "favootjes "kwijtgespeeld is na een of andeer update leert ook al eens bij.....maar VERGEET ook dingen....

Ons kuddegedrag ondertussen,waarbij we meer en meer samenhokken in overzichtelijke "sociale netwerksites" maakt het "beheersen" van het internet geleidelijk aan mogelijk,ook voor overheden..

Deze thread kapt enigszins op Google,maar wat zal Google straks nog tonen?
....links naar facebooktitels,waar je niet in kan tenzij je zelf "lid" wordt van facebook?
Om eerlijk te zijn,persoonlijk vind ik de Facebooks en de Twitters van deze wereld veel "gevaarlijker" voor het interweb!

We gaan weer naar een gesofistikeerde vorm van het historische "inbelnetwerk" met zijn BBS'-en van de jaren tachtig VORIGE EEUW........

Laatst gewijzigd door kelt : 18 augustus 2013 om 16:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 16:58   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De ergste censuur die Google eigenlijk doet, is zoekresultaten aanreiken, gebaseerd op uw voorgaande zoekresultaten, of op wat de meeste aangeklikte zoekresultaten zijn.

Het feit dat overheden lokaal kunnen beslissen wat wel en niet mag, is een ander verhaal.
Oud 19 augustus 2013, 01:00   #18
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek " kokopelli " eens op met Google. Probeer toegang te krijgen tot hun site.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 23:37   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zoek " kokopelli " eens op met Google. Probeer toegang te krijgen tot hun site.
zonder probleem 1ste link (op goed geluk):
http://www.kokopelli.be
http://www.kokopellikaffee.be
http://www.kokopelli-be.com
http://www.hogarkokopelli.be
enz.

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 11:20   #20
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De functie van Google als zoekmachine in het midden latend, valt het volgende op: 1) het manipuleren van betaalde advertenties die bovenaan de zoekopdrachten komen; 2) de ongewenste reclame die via Google en Google adepten je PC binnensluipt; 3) Het reageren van Google reclames op de inhoud van je berichtgeving aan derden - kortom Google neemt een kijkje in je pc en verifiëert je belangstelling voor bepaalde zaken.

Deze mogelijkheid die Google heeft komt uiteraard zeer goed van pas voor zekere inlichtingendiensten. Allemaal niets nieuws dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be