![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hallo iedereen,
Ik wil me even voorstellen en ik vond dit de perfecte plaats aangezien ik wat kwijt wil. Goed even voorstellen dus: Zoals mijn naam al doet raden ben ik een trotse Belg van Koerdische afkomst. Ik en mijn familie zullen België altijd dankbaar zijn , voor wat ze voor ons hebben gedaan en voor de kansen die ze ons gaven. Mijn oom zat bij het Koerdische verzet ( Peshmerga) tegen Saddam Hussein. Aangezien dat het regime toen mijn oom niet konden vinden, hadden ze mijn opa en mijn vader opgepakt. Ze werden gefolteerd , mijn vader kreeg elektrische schokken te verduren terwijl ze mijn opa's snor met een briquet verbrande. Ze konden uiteindelijk vluchten naar België en daar zijn we zoals ik al zei eeuwig voor dankbaar. Ik ben perfect geïntegreerd en ik wou mijn mening geven over 'Immigranten in België'. De meeste passen zich aan, behalve vaak de Islamitische moslims. Ik ben zelf moslim en de reden dat dit vaak niet gebeurt is door druk van de oudere generaties en de invloed van het Wahabisme (Extremistische moslims,die ratten geven ons een slechte naam) . Na de oliecrisis van de jaren '70 kon Saudi-Arabië weer geld verdienen. Het koos dus voor een strategische zet en probeerde invloed uit te oefenen op moslims over de hele wereld, inclusief België. Vele moslims waren vroeger gewoon moslim omdat ze zo geboren waren, maar deden voor de rest er eigenlijk niet veel mee. Tegenwoordig zijn ze veel strenger geworden. Als Europa ooit wilt dat de meeste moslims integreren, moet het de golfstaten aanpakken. Zij steunen de bouw van radicale moskee's overal in Europa. Groeten, The_Belgian_Kurd |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zal nooit gebeuren zolang er olie uit hun zandbak spuit en het westen zich gedraagd als een ordinaire oliejunk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe ziet u de losgeslagen moslim rondhangende onopgevoedde jongeren in onze steden? Ligt dit volgens u aan de strenge Islam, aan de golfstaten? Ligt het aan het Westen? Of aan de ouders die denken, ach laat ze maar wat rondlopen? Ik begrijp de veroveringsmentaliteit van de Islam, maar als dat het geniale plan is, had ik het toch wat anders aangepakt. Als je paard nog maar aan de poort van Troje staat, moet je de lokale bevolking toch niet teveel tegen de schenen stampen. Of men moet arrogant genoeg zijn om te denken dat dat ander volk zo zwak is dat het zich sowieso zal onderwerpen.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch even enige nuance, het is niet enkel het wahabisme maar evengoed salafisme en niet enkel golfstaten investeren, evengoed doet Jordanie dit of andere moslimlanden. Wanneer wij willen dat mensen integreren moeten we niet ieder moslimland aanpakken wat investeert, maar doodsimpel veel strenger zijn, integratie eisen inplaats van te soebatten en te financieren,en vooral ophouden zelf het apartheidsrigime te steunen en politiek rendabel te maken omdat het kiesvee dan stemt op partijen die dit verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
-Ofwel ben je Belg ofwel ben je Koerd. -Het folterverhaal wekt bij mij geen schuldgevoel op. Ons land hoeft niet de asielvuilbak van heel de wereld te zijn. -Er zijn bijna 200 landen, en van die 200 heb je België gekozen. Een beetje diversiteit mag wel. -Na 4 decenia mag het wel duidelijk zijn dat integratie niet werkt. Het woord voor de toekomst is assimileren. -Mag best wezen dat koerden zich over het algemeen beter integreren, maar we zitten met veel te veel gelukzoekers. We zitten echt compleet vol, en onze sociale en maatschappelijke infrastructuur heeft daar heel erg onder te lijden. Indien je iets wil bijdragen aan onze samenleving, dan is dat door remigratie bij Uw landgenoten te promoten.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik kan op dit moment niet op alle vragen beantwoorden, ik zal de rest vanavond doen. Wel als het op eten aankomt moet het halal zijn das één. Bij de ramadan zie ik toch als ik in Koerdistan ben vele mensen die niet meedoen en dat is daar geen probleem. Iedereen is daar vrij in zijn keuze. Sluier? Nee bedankt dat zie ik liever niet bij mijn vrouw. Mijn moeder doet het wel en dat respecteer ik , maar persoonlijk is het een no-no voor mij. Nichthuwelijken bah das gewoon vies. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand met zijn eigen nicht/neef trouwt en daarmee seks heeft. De kans is trouwens vele malen hoger dat het kind 1 of andere afwijking heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Klinkt wat als de Alawieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me wel inbeelden dat andere moslim varianten daar niet mee akkoord zijn, ik durf te wedden dat je niet in een moslim wijk woont in antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welkom, mijn respect krijg je....
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2/3) Volgens mij bestaat er geen "strenge islam". Er bestaat wel Wahabisme en gewone moslims. Vergelijk hun maar met de Ultra orthodoxen Joden, ze zijn beide geweldadig. Het ligt vooral aan Saudi-Arabië, zij exporteren het wahabisme naar Europa met alle gevolgen vandien. Het probleem is dat de Europese industrie op olie steunt. Als Europa zou stoppen met het invoeren van olie van de golfstaten, zou er een enorme crisis ontstaan. Het enige wat ik kan zeggen is dat we moeten wachten tot 2040, dan zijn de reserves uitgeput en verandert Dubai en co weer in een woestijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wou geen "schuldgevoel" opwekken, ik wou even mijn verhaal doen. Aub zeg er zijn 200 landen, moesten we soms naar Noord-Korea gaan? Uw denkwijze fout. U wilt zowel de goed ingeburgerde als de niet ingeburgerde het land uit. Akkoord al wie niet werkt en geen Nederlands of frans spreekt, mag van mij het vliegtuig op naar Eigen land. Niet iedereen over dezelfde kam scheren, aangezien er genoeg Belgen zijn die doppen. Zij ook het land uit toch, want iedereen is toch gelijk voor de wet? Er gaan Trouwens al zeer veel Koerden Terug naar eigen land , aangezien de Koerden nu zowel in het Syrische als Iraakse deel Semi-onafhankelijk zijn. Wil je dat alle Koerden terug naar hun land gaan, dan zou ik de Koerdische vraag voor onafhankelijkheid steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij mag je nog zoveel belg-koerd voelen, jouw autochtone omgeving kijkt naar jou als een koerd. Vlamingen moeten een asiel en migratiebeleid voeren dat goed is voor onze samenleving. Decennia lang hebben we niets anders gedaan dan massa migranten toe te laten uit morele overwegingen. De gevolgen zijn niet te overzien. Ik kan best geloven dat jij je misschien beter integreert dan Uw marokkaanse lotgenoot, maar je bent nu eenmaal het slachtoffer van een mislukt beleid. Ik ben zelfstandige, en heb ook een Koerdische familie in mijn klantenbestand. Heerlijke mensen, en je merkt idd een duidelijk niveau-verschil tussen marokkanen. Ook de situatie met die hatelijke turken, maakt dat ik meer sympathie heb voor koerden dan andere allo's uit die regio. Maar toch laat ik me niet te veel meer leiden door emoties, en neem ik een rechtlijnig standpunt in voor immigratie uit die regio. Als er ooit een negatief immigratiesaldo komt, en de getto's zijn verdwenen, dan wil ik nog wel eens praten.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat: