![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Welke software is volgens jou een absolute must op je computer (desktop/laptop) ?
Mijn lijstje:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Enkele correcties.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij zijn onmisbaar een veilige, stabiele en liefst gratis:
-antivirus, antimalware -browser -tekstverwerker -printerdriver+cutepdf -pdf reader -enkele mediaspelers -alles van java en flash om de computer goed te laten draaien. Dit is het zowat.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 25 augustus 2013 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mijn lijstje:
Laatst gewijzigd door parcifal : 25 augustus 2013 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Op mijn huidige pc draait geen Linux, daar Mint noch Ubuntu willen installeren (war waarschijnlijk aan de fabrikant ligt). Ik heb deze cadeau gekregen net toen ik er plande een nieuwe te gaan kopen. Het lijkt me verspilling om deze niet te gebruiken. Momenteel heb ik geen Linuxdesktop, dus ik kan moeilijk een echte fan genoemd worden.
Principieel steun ik wel nieuwe games en software die Linux ondersteunen, en gebruik ik waar mogelijk openbronsoftware. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 25 augustus 2013 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Door een browserhijacker vermomd als toolbar binnen te hebben gekregen, heb ik Win7 eraf gekieperd en via Ubuntu mogen verder werken.
Ik vind het wel een goed initiatief. Nadeel is dat er soms wat tijd kruipt in het installeren en zoeken naar alternatieve compatibele programma's voor unix-systemen. Sommige alternatieven zijn ook niet zo denderend. Neem nu Adobe, gekend voor zijn grafische software zoals Photoshop en Illustrator. De tegenhanger van deze in opensource is GIMP en Inkscape. Maar deze evenaren toch niet Adobe. Jammer. Google Chrome zuigt. Het is via Chrome dat ik dat hijacker/virus binnen heb gekregen. Laatst gewijzigd door Ill Duce : 25 augustus 2013 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Inkscape dient in de eerste plaats voor het maken van vectorbestanden. Illustrator is daarvoor erg zwak, traag, en levert heel slordige output op. Extra stijlopties lossen dat niet op. Voor geen geld in de wereld zou ik weer willen overstappen naar Illustrator. GIMP heeft minder functies dan Photoshop, maar is meer dan voldoende voor de meesten, en zeker een capabel alternatief. De prijs-kwaliteitverhouding is voor beide gevallen ook veel beter. Met een beetje sleutelen kun je overigens Photoshop en Illustrator via Wine op Linux draaien.
De hype van Google Chrome heb ik nooit goed begrepen. Ik heb het een tijdje gebruikt als standaardbrowser toen Firefox leed aan een aantal irritante memory leaks, maar ben na enkele maanden weer terug gestapt. Misschien is er over de jaren wel wat veranderd, maar herinner me vooral een frustrerend minimalisme. Het enige dat ik goed vond was de Omnibar, die ik als add-on nu in Firefox gebruik. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 25 augustus 2013 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die irritante bèta hierzo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inkscape wil nog wel eens een kans geven. Maar Photoshop zit, voor mij toch, logischer in elkaar dan GIMP. Met Wine heb ik het al geprobeerd om ze in Ubuntu te installeren, maar het lukt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flash, Dreamweaver, After effects, Vegas, Photoshop, Maya, Indesign, Verschillende Browsers maar voornamelijk Firefox, Fireworks (kon vroeger met photoshop; vervelende marketingstrategieën), Open office, Excel
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 augustus 2013 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google Chrome: browser Ik koos voor: Internet Explorer 10 (Ik zet die InPrivate)
Thunderbird: e-mail Ik gebruik Windows Live Mail die in het pakket Windows Live Essentials zit en die je vrij vlot kan dichttimmeren op allerhande spam en andere mogelijke indringers ![]() VLC: filmpjes bekijken OK! AVG virusscanner (freeware versie) misschien ... Ik gebruik BitDefender 2013 betaalde versie voor 3PC's staat op huidig ogenblik als de beste aangeschreven en is meer dan zijn geld waard. Malwarebytes: opsporen malware, Is een handige aanvulling. Ik gebruik Emsisoft Anti-Malware welke je ook FREE kan gebruiken en prima zijn werk doet en daarbij ook een heel handige HijackFree in huis heeft (iets voor de echte fans), niet te verwarren met HijackThis. Updatechecker: controleert of je software up to date is Liever niet ... Microsoft office-pakket, Microsoft Office blijft voor mij nog steeds het beste al dat er leuke alternhatieven zijn OpenOffice bvb ... Ccleaner: super programma om je pc op te schonen, goed programma (best op standaardinstellingen laten staan) SyncBackfree: back-up programma. Backups doe ik naar HD's die in een quickport sata station staan, Sharkoon heeft er zo wel een paar leuke zelfs enkele combo's waar je zowel Sata ols IDE in kwijt kan. Dus een SSD van 120GB in de PC waar een besturingssysteem opstaat en nog enkele programma's en de rest van de gegevens staat op een externe HD/IDE ... Acrobat reader: PDF-file reader Ik koos dan weer voor Foxit reader in Windows7, Windows8 heeft een eigen pdf reader. Niet zolang geleden installeerde ik Windows8 Pro op mijn desktop en ik ben daar best tevreden over. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2013 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er was een aangepaste versie van GIMP die de Photoshop lay-out gebruikt, geloof ik. Citaat:
Feitelijk moet Adobe gewoonweg een Linuxversie maken. Maar gezien hun onredelijke prijzen (nu abonnementen), en het in leven houden van Flash, zie ik zulke redelijke dingen niet gebeuren. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige onmisbare wat ik tot nu toe heb geinstalleerd is Evernote om snel notities, screenshots of webpagina's te bewaren.
OpenOffice vervangt naar alle tevredenheid MSOffice. Gimp heb ik ook geinstalleerd maar tot nu toe zelden gebruikt omdat de bewerkingsmogelijkheden in iPhoto tot nu toe meestal voldoen. (helderheid, contrast, niveau's, croppen, rechtzetten) VLC is geinstalleerd omdat ik vroeger al eens problemen had om bepaalde filmpjes in Quick Time Player open te krijgen maar blijkbaar is die laatste tegenwoordig met meer formaten compatibel dan vroeger het geval was. PosteRazor gebruik ik wel eens om een foto op meerdere A4's af te drukken. Verder wordt hier eigenlijk bitter weinig geinstalleerd. Os=MacOsX 10.8.4
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste jaren interesseert het me eigenlijk niet bijzonder meer welke software "must" moet zijn.
Het Ubuntu-distributie-model laat iedereen poepsimpel toe om zich de pakjes bijeen te zoeken en installeren die je nodig mocht hebben.... En eerlijk gezegd,voor iemand die ook al eens "serieuse" dingen moet doen in een thuissituatie is er,buiten LibrOffice,vrij weinig nodig.... ![]() |
![]() |
![]() |