![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De provincie Limburg gaat vijftig mensen ontslaan. Dat heeft de provincieraad, die op zoek moest naar meer dan tien miljoen euro aan besparingen, deze middag meegedeeld.
"We zullen heel flink moeten besparen in alles en nog wat", legt gedeputeerde Jean-Paul Peuskens (sp.a) uit voor de camera van TVL. "We zijn heel ver gegaan om het aantal afvloeiingen tot een strikt minimum te beperken maar we spreken toch over vijftig naakte ontslagen. Dat is een drama voor onze provincie." "Die 3,5 miljoen euro die deze week plots wegviel zonder overleg is één gegeven. Bovendien kost de interne staatshervorming ons 4,5 miljoen euro. De sluiting van Ford Genk heeft ook een onmiddellijke invloed op de inkomsten uit fiscaliteit voor onszelf. En door de andere bedrijfssluitingen zijn 2,4 miljoen euro aan fiscaliteitsinkomsten weggevallen."Peuskens is vooral boos op Vlaams minister Geert Bourgeois (N-VA). "Het is duidelijk dat hij en zijn partij de provinciale bevoegdheden allemaal willen afschaffen. Dit is het begin van het einde." Net als Griekenland en andere pigs-landen moet België zijn ambtenarenbestand drastisch afbouwen en dit op alle niveau's. Het vet is vd soep, de privé is uitgemolken, de rest volgt vanzelf. Duchatelet zei op TV Limburg dat zakenmensen uit zijn vrienden- en kennissenkring enkel met één zaak bezig zijn nl alles uit België weghalen (hij is daar ook mee bezig). Hij zei dat ons vreselijke tijden te wachten staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allemaal de schuld van n-va
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist
Citaat:
Als die 50 mensen voor de Vlaamse overheid moeten werken gaan werken in Brussel, of Antwerpen of zo is het enige verschil dat ze uren meer van huis zijn en dat het hen een hoop meer kost aan vervoer. En dat er 50 mensen meer in de file staan richting Vlaamse ruit. Wat heeft Bourgeois dan bereikt? .....Of ja, één ding: Hij kan nu postjes gaan verdelen. Laatst gewijzigd door pajoske : 27 september 2013 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na ons uitgemolken te hebben kunnen ze nu zelf wat gaan werken, maar zelfs werk wordt met de dag schaarser.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mogelijkheid 3 vergeten? Geen kat die er iets van zal merken dat er 50 ambtenaren minder zijn daar het werk dat ze deden veelal nutteloos was? Heb jij een ambtenaar nodig om iets voor het milieu of om aan sport te doen? Kan je mij zeggen wat deze mensen precies deden? De overheid doet heel veel dingen die nutteloos of zo goed als nutteloos zijn. begin jaren 70 - voor het computertijdperk en de golf privatiseringen dus - hadden we in België ongeveer 700.000 ambtenaren. Nu meer dan een miljoen. Was het leven hier toen de hel op aarde of zo?
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tijd dat iedereen onder zijn eigen kerktoren werk had is al lang voorbij. En anders dienen ze maar hun ontslag in kandidaten genoeg om die jobs in te vullen. http://www.hbvl.be/opinie/de-kern/ex...de-slag-2.aspx De Limburgse deputatie krijgt nu zelfs een uitgelezen kans om te bewijzen hoe nodig provincies wel zijn. Door zich samen met haar administratie te profileren als hét servicecenter van de Limburgse gemeenten. Én als voortrekker bij de uitvoering van het SALK-actieplan. the proof of the pudding is in the eating niet in de bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Laatst gewijzigd door dpg : 28 september 2013 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je nog van dergelijke cafépraat, of ga je verder kijken naar je DVD-box van De Collega's ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb door één van mijn activiteiten te maken met de Vlaamse overheid en met de provinciale overheid.
Aan beide moet ik dezelfde gegevens overmaken, gegevens die zij in een statistiek duwen. De gegevens die de Vlaamse overheid krijgt gebruikt ze om een beleid uit te stippelen en om ondersteuning te bieden. De ondersteuning gebeurt op twee manieren, enerzijds als subsidie (heb ik nog nooit gebruik van gemaakt omdat ik het zelf niet nodig heb) en anderzijds een ondersteuning dmv webstek, maandblad met nuttige informatie en mensen aan de andere kant van de lijn (telefoon of mail) die je onmiddellijk verder kunnen helpen. De gegevens die de provincie krijgt, worden gebruikt om de deputé in de schijnwerper te plaatsen. Kijk eens hoe goed wij dit doen, steeds meer dan een halve bladzijde (gekochte ruimte) in HBVL. Dienen daar onze belastingcenten voor? Ik moet er redelijk wat tijd insteken en ik heb er niets aan. Voor mij die handel gewoon afschaffen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: Ik dacht dat Ford Genk geen belastingen betaalde, dat zij enkel uit waren op subsidies? Als ik zie wat de sluiting van Ford Genk voor gevolgen heeft in de provincie en voor de gemeente Genk dan heb ik toch mijn twijfels over de belasting vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in eerste instantie de schuld van Ford die het niet aandurfde in Duitsland een fabriek te sluiten.
In tweede instantie van lakse politici in de Vlaamse regering waartoe ook N-VA behoort. De Ford Genk werknemers hebben een klein beetje schuld ook. Ze hadden beter een Ford gekocht i.p.v. een ander merk. De personeelsparking stond er vol auto's van andere merken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zijn de duurste wat betreft loonkost nl 20 Euro/UUR duurder dan Ford Valencia, de jaarlijkse tax aan de Stad Genk is 10 miljoen Euro (14 keer hoger dan wat Ford Keulen betaald), de duurste stroom, duurste milieutaxen, etc etc. Ongeveer 70% van alle Fordmedewerkers rijden met Ford maar de meesten hebben 2 wagens. De vrouw rijdt met de S-MAX om de kinderen naar school te brengen en de man rijdt met een kleine, goedkope occassie. Aan loonkost alleen bracht Ford Genk 300 miljoen Euro/jaar op aan de Belgische Staat. Dit valt weg en zal zeker gevoeld worden want niet enkel die 300 miljoen valt weg maar een massa werklozen komen erbij. Dit heeft ook gevolgen voor bijvoorbeeld de Provincie en de Stad die massa's ambtenaren moeten ontslaan (de Stad Genk zou 500 mensen ontslaan/ niet vervangen) de volgende 3 jaar. De horeca in Genk is kapot ; massa's café's en restaurants die over te nemen zijn, grote leegstand in de shoppingcentra, ... Wij staan er niet goed voor! Laatst gewijzigd door demonen : 29 september 2013 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus leg mij eens uit. Waarom hebben we de dag van vandaag ondanks informatisering en hopen privatiseringen zoveel meer ambtenaren nodig? Gezien ik als belastingbetaler de boel financier ligt in mijn ogen de bewijslast hier bij de ambtenaar die maar moet bewijzen dat ze effectief nodig zijn... Als jij aan jouw baas niet exact kan zeggen wat je nu eigenlijk precies als meerwaarde hebt voor zijn bedrijf zet hij je toch ook op straat?
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |