![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() 'Nova' meldt vanavond dat Hans Wiegel pleit voor de opheffing van de VVD en een fusie met de PVV en Trots op Nederland van Verdonck. Dat belooft voor het congres van de VVD op 8 december.
Nu, als dit gebeurt dan gaan we naar een 'Forza Hollandia'. Nu, het is er nog niet maar 't lijkt me dat dit ook voor Vlaanderen een discussie is om op te volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Twee gekken bij elkaar, ik verwacht op zijn minst een show.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk toch dat je hier een fout maakt: Wiegel heeft Verdonck tot op het laatste verdedigd bij de VVD. Wiegel is Rutte niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De VVD is de VVD, je kan ook niet iemand er uit (laten) schoppen en als ze het goed doen de leiding ontslaan en zeggen dat het nooit je bedoeling was.
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Wiegel heeft een hang naar nostalgie, toen de VVD nog groot was.
Ik wil wel een voorspelling doen. Wilders zal een splinterpartijtje worden. Zijn islam-bashing is improductief. Het verbod op de Koran, het heilig boek van meer dan een miljard moslims, is absurd. Verdonk zal evolueren naar een soort VB, met een aanzienlijke aanhang. De VVD zal terugkeren, na aanvankelijk stevig te flirten met de ideeën van Verdonk, naar de lijn van de de Open VLD, een open liberale partij die de belangen van de rijken vertegenwoordigt. Het is niet in hun belang populistisch bevolkingsgroepen te bashen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb het gezien op TV, er was ook een reactie van de twee aangesprokenen.
Rita: Ik ben met mijn eigen project bezig, mijn eenmansbedrijfje, de VVD mag gerust oplossen in mijn partij. Op de vraag of ze ook een nieuw project wou starten samen met Wiegel en Wilders was ze niet duidelijk genoeg om het uit te sluiten, maar herhaalde ze dat ze nu aan haar eigen partij wil werken. Wilders: Ik sluit alle samenwerking met de VVD uit, in geen honderdduizend jaar waren zijn woorden. Benieuwd of Wiegel zal slagen in zijn opzet, ik denk het niet. Gevolg zal een verdere versnippering zijn van rechts in NL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opallend dat Wilders en Verdonk de interne werking en democratisch gehalte van de VVD hekelen maar ondertussen beiden "volks"bewegingen uitbouwen waarin het volk niets te zeggen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zowel Verdonck als Wilders zullen nooit evolueren naar een nostalgie naar het NSB partij, zoals VB een nostalgie naar het VNV partij is, geen van de twee heeft ook maar de geringste neiging om de representatieve democratie in Nederland door "iets anders" te vervangen. Hun bewegingen kan je waarschijnlijk het best met de "gezond verstand" of "het recht(s) voor zijn raap gezond verstand van JMDD" vergelijken. Het wantrouwen van het conservatieve kiezerspubliek voor al wat "liberaal" is, maakt de wedervereniging van de VVd onmogelijk - de situatie is vergelijkbaar met
de FDP in duitsland, onze eigen VLD, de LDP in het VK & met de (de juiste afkorting schiet me niet te binnen) de franse "middenpartij" - Deze partijen en andere lijken een beetje het slachtoffer van de algemene tendens "weg van het centrumdenken".