![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op sommige sites krijg je voor de start van een filmpje een reclameboodschap van 20 tot 30 seconden te zien. Zou er eigenlijk ooit al iemand geweest zijn die heel die tijd gewacht heeft? Het zou me verbazen.
Op youtube krijg je vaak reclame die je na een 4-tal seconden kan wegklikken. Dat is nieuw! Heel korte reclame die je kan wegklikken! Ik vind dat van youtube niet slecht gezien maar het verbaast me dat de adverteerders schijnbaar geen moeite doen om hun filmpjes aan te passen aan dat 4-seconden formaat. En wat als we dat doortrekken naar de toekomst? Ik zie maar 1 mogelijke richting en dat is de youtube filosofie doortrekken. Filmpjes van 1 seconde ofzo waar je zelfs de uitzending niet voor hoeft te onderbreken. Een logo, een stem en een foto die je net niet lang genoeg te zien krijgt bv. En hop, verder met de film. Want anders kijken we binnenkort allemaal Netflix of Rio ofzo en dan koopt niemand nog waspoeder of tandpasta. Soit, hoe zie jij reclame in de toekomst evolueren? Op tv, internet, gedrukte media,... Wat zijn de mogelijkheden? Wat de valkuilen?
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Yep! De content makers verdienen daar meer geld aan dan als je de reclame skipped. Sommige content creators op youtube hebben dit als enige job en die maken uiteraard kwaliteit. En ik "betaal" graag voor hun content door een half minuutje reclame te kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan lange reclamefilmpjes nog gebruiken om in films enzo op de achtergrond opduikende tv's te gebruiken om die filmpjes te laten afspelen. Komt er een tv in beeld, plak er softwarematig een reclamefilmpje in!
Of kleef al even softwarematig een logo op het hemd van de filmheld of de nieuwspresentator. Jean Marie Pfaff 2.0 als het ware. In ondertitels is ook veel mogelijk. Je kan die aanvullen met reclameboodschappen. Een kind loopt naar binnen een roept "Ik ga naar mama" wordt dan "Ik ga naar mama want ik heb zin in een boterham met van die lekkere Nutella!" Heel simpel.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die reclame werkt wel eens op mijn zenuwen. Als ik info wil over een mars, dan zal ik die wel zelf zoeken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorstel om 4 of 1 seconde reclameboodschappen te voorzien bij de Youtuberkes is niet slecht, maar 1 seconde is net goed voor een flits van het logo.
En dan kan je al beter subluminaal gaan, 1 beeldje van 1/26ste seconde. Uw "aftermarket product placement" , ook geen slecht idee. maar dat mag alleen met eigen content. Rechtenvrij materiaal op die manier aanpassen is gewoon vies. Al bij al, als ik reclame kan mijden, zal ik het zeker niet laten.
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() men nemen adblockplus en men hebben dat niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden mensen zich daar erger aan storen dan aan onderbrekingen voor ellenlange filmpjes? Let wel: ik zeg nergens dat ik deze ideeen in de toekomst verwezenlijkt wil zien. Ik heb een hekel aan reclame. Ik probeer gewoon te voorspellen aan wat we ons kunnen verwachten en te peilen naar wat we kunnen hebben.
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Ik erger mij nu al aan de vele product placement dat je ziet in series/films. Aleja, als ze overdrijven toch. Vooral microsoft producten worden in je gezicht gesmeten.
Laatst gewijzigd door NognenNVAer : 20 september 2013 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat ze op tv die reclame maar verder uitzenden....zjust de tijd om eens een kleine of grote boodschap te doen, of in de frigo of de kelder te neuzen.....desnoods een klapke met moeder de vrouw, dan is dat ook achter de rug....
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overigens niet meer dan logisch dat je in series en films al eens merknamen ziet verschijnen. Die zie je in het echte leven immers ook. Maar idd, ze moeten niet overdrijven. Films en series moeten geen veredelde reclamespots worden.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, inderdaad. Maar een kwartier later is er weer een onderbreking. Ga je dan nog eens heel dat rijtje af?
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs aanraden om niet langer reclamefilmpjes als informatiebron te gebruiken. Dan is wikipedia bv. toch altijd nog iets beter.
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik haat die reclame op youtube. Het enige effect is dat ik zit te kijken naar dat wegklikkende klokje om zo snel als mogelijk op de knop overslaan te drukken. Meestal weet ik zelfs nog niet eens waar de reclame over ging.
Zeer geslaagd zou ik dat dus niet noemen. Wel irritant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Adblock.
Waar gaat dit topic nog over eigenlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die met uwen adblock geen hol vooruit zijn.
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch bedankt voor je hulpvaardige hand, jongeling!