![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Naar alle waarschijnlijkheid toont Canvas deze avond om 20.00 uur in Ter Zake een reportage over "Vlaanderen Vlagt" naar aanleiding van een vlaggenactie in Wetzikon (Zwitserland) tijdens de Wereldbeker Veldrijden.
Graag uw reactie na de uitzending!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk nog zelden tv maar vanavond ga ik eraan proberen te denken.
Vreemd dat Canvas er uiteindelijk aandacht aan besteedt. Tot voor kort deden de camera's van de VRT er immers alles aan om de leeuwenvlaggen uit beeld te houden. Dat viel des te meer op omdat ze in het buitenland wél opvallend in beeld kwamen. Vlaanderen 2002 werd onmiddellijk afgevoerd door Dewael toen hij minister-president werd maar Ivan Mertens heeft dat, samen met zijn enthousiaste medewerkers, ruimschoots goedgemaakt. En nu maar hopen dat onze staatstelevisie van dit prachtinitiatief weer niets negatiefs maakt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat nut heeft het om te staan zwaaien met vlaggen waar buiten de Vlaming geen enkel andere persoon enige boodschap aan heeft.
Als het te doen zou zijn voor de uitstraling van vlaanderen vind ik dit vlaggetjeszwaaien kompleet mislukt. Als het ooit al uitgelegd kan worden aan buitenlanders zal het intollerant en extremistisch imago van Vlaanderen alleen maar bevestigd en versterkt worden Arm Vlaanderen, als Uw hoogtepunt moet zijn dat bepaalde kinderachtigen met een vlaggetje moeten staan zwaaien ! Inderdaad er zijn maar twee dingen oneindig. Namelijk het universum en de menselijke stupiditeit !
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als Vlaanderen zo'n slecht en onverdraagzaam imago heeft in het buitenland dan is dat te danken aan de franstalige media. Niet aan de vlaggendragers. Op deze manier wordt dat stilaan rechtgezet. Of heb jij al ooit gehoord van relletjes en vechtpartijen op manifestaties waar de Vlaamse Vlaggendragers aanwezig zijn? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Retardmagnet vraagt :
Citaat:
Darentegen Uzelf en uw land belachelijk staan maken met nationalistische vlaggetjes heeft niets met supporteren te maken maar alles met bekrompen nationalisme. Vraag maar eens na in het buitenland (en dan hoeft U niet zo ver Nederland, duitsland frankrijk ...is ver genoeg) welk beeld ze hebben van Vlaanderen !
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Niets met nationalisme te maken? Gaat u me nu vertellen dat als de bv de Schotten tijdens een voetbalmatch zich tooien in de Schotse kleuren dit geen uiting is van nationalisme. Of wanneer we talrijke Baskische vlaggen zien langs de kant van de weg tijdens de ronde van Frankrijk dit niets te maken heeft met een tot uiting geven van hun identiteit? De grootste mop moet dan nog zijn dat u het oranjegevoel van de Nederlanders geen uiting van nationalisme noemt. Ze tooien zich waarschijnlijk ook in die kleur tijdens hun nationale feestdag om kaas te promoten. Ik hoop dat u ook zinnige argumenten kunt aanhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Stuur ze maar hierheen, we voeren ze wel weer verticaal af! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Laat sport sport zijn.
En als je dan toch de sport wil misbruiken voor politieke doeleinden neem dan wel een wereldsport en geen veldrijden dat 50 km buiten Baal amper gekend is. Volgens mij waren er op die wedstrijd, buiten de vlaggenisten, amper toeschouwers. Iemand een idee in hoeveel landen die wedstrijd is uitgezonden? Ik gok op twee.(België en Zwitserland)
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan zeg,
we gaan toch niet zeuren over vlaggen? Laat ons het oude liedje indachtig, gelukzalig zwaaien met de vaan in de kleuren naar keuze: "Ieder met zijn wimpel Ieder met zijn vlag Ieder in dit landje Heeft zijn eigen feestjesdag" Die massale hoeveelheid geelzwart op bepaalde manifestaties, was me al eerder opgevallen, en verbaasde me toch wel even. Ik vond het wel grappig om te vernemen, dat dit geen spontane uiting van vlaamsnationalisme was, maar het gevolg van die befaamde bevlaggingsacties. Ik hoefde dus nog niet te panikeren aangaande plotse, spontane vlaamse oprispingen bij het voltallige wielerpubliek. ![]() Het is een ludiek én onschuldig initiatief. Naar ik hoorde zijn ze ook heel tolerant tegenover dragers van rood-geel-zwart-de-kleuren-van-mijn-hart. ![]() Jullie krijgen mijn Superstavelijke® zegen (en of je er vet mee bent!) 8)
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politieke doeleinden? Zullen we eens hebben over het waarom dat Sabena zolang Sabena moest en zou blijven? Of had dat niets met één bepaalde vlag te maken? In d�*t geval kan je inderdaad van misbruik spreken! Misbruik met miljarden belastinggeld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Uitgesteld wegens Beysenactie, maar niet verloren! Misschien morgen! Geef ondertussen maar eens goed van riem en laat je maar eens goed gaan!
![]() ![]()
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() 't Was er dan toch bij! Nochtans op den Teletekst stond het niet vermeld. Na middernacht wordt Terzake opnieuw uitgezonden!
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De VRT en de ploeg van Ter Zake hebben mij aangenaam verrast! Het filmpje is het resultaat van een driemansploeg (journalist, cameraman en geluidman) die van zaterdagochtend tot zondag na de wedstrijd samen met de groep van Vlaanderen Vlagt is opgetrokken! Alhoewel ze heel veel interviews met "delicate" vragen hebben opgenomen hebben ze een correcte montage gemaakt, ook al omdat ze uiteindelijk die mensen hebben leren kennen als een heel toffe groep voor wie positiviteit en vriendelijkheid geen loze woorden zijn en die ook een goede relatie hebben met de Belgische vlaggers en Jupilerhoeden, en ook met de inrichters van die wedstrijden!
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ja. En als ik aan 'n buitenlander zeg dat ik uit België kom, dan moet ik daarna gaan uitleggen dat ik Nederlands spreek en geen Frans. Van Vlaanderen hebben ze buiten de ons omringende landen meestal nog nooit gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
The Dog of Flanders=>ongeloofelijk populair in Japan.
![]() |