![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Gisteren won Henin de halve finale van het tennistoernooi.Hoewel ik niks tegen walen heb(allee een klein beetje wel)zat ik te supporteren voor Myskina,gewoon omdat ik de 3-kleurige vod niet wil zien en de hymne van de schande niet wil horen.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
als je zegt: "ik vind myskina een toffere" ok "ik vind myskina een knappere" ok "ik vind myskina beter tennissen" ok voorbeeld van het communautaire in het belachelijke te trekken lees misschien dit eens: http://forum.politics.be/showpost.ph...97&postcount=1 vooral de titel is zeer passend...
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein You're only as old as the boys you feel Laatst gewijzigd door james : 21 augustus 2004 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Van mij mag Henin goud pakken. Eindelijk een plak voor Wallonië!
Zou het toeval zijn dat dit nu net gebeurt in een sport die zich al jaren geleden heeft aangepast aan de staatsstructuren en waar het beleid sindsdien, via een Vlaamse en een Waalse tennisfederatie, werd geschoeid op Vlaamse en Waalse leest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijnheer, Vandenberghe, ik ben trouwens juist terug uit Oost-Duitsland en ik heb héél slecht nieuws voor u... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens is hierin sprake van sportbeleid. U koppelt echter aan een mogelijke overwinning van Henin politieke besluiten. "De" Vlaamsnationalisten zouden tegen Henin zijn (u concludeert trouwens iets op basis van een iemand die hier wat schrijft) en hierdoor zou België weer unitair worden... Amaai. Wie het inhoudelijk verband kan uitleggen tussen dat sportgebeuren en de staatkundige teruggang in de tijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige voordeel dat ik zie als er metaal gehaald wordt, is dat sommige mensen beginnen te joelen, een soort circusgevoel. En dat maakt ze gelukkig. Ik gun het hen. Idem voor je groter worden geloof.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hansje woont in een land hier ver vandaan. Hij woont er alleen, want Grietje was het beu om elke ochtend voor het ontbijt te moeten zingen over het dierbaar België. "Wat is dat, België", vroeg Grietje op een ochtend. "Dat bestaat toch helemaal niet?" "België," zo zei Hansje, "is het land van onzer voorvaderen! Het schoonste land op deezen aardbol, waar men Frans spreekt, de schoone taal van Molière, en ook het Vlaemsch, de taal van het slaven-voetvolk! Vive le roi!" "Dat lijkt helemaal geen mooi land om te leven", zei Grietje. "Als ze daar arme slaven hebben." "Die Vlaemsche slaven dienen om te arbeiden en den staatskas te spekken, aangezien wij onzen Kolonie, den Kongo zaliger, moesten zijn zelfstandigheid schenken, zowaar een zwarte pagina in de geschiedenis van het Belgenland en van onzen zaliger Vorst Leopold II! Door de Vlaemsche slavenarbeid kunnen wij de brabanson uit volle borst aanheffen in de taal der edellieden!" Grietje was het beu. Hansje bleef maar doordrammen over de Heilige Belgique en zij trapte het af. Hansje bleef alleen en verweesd achter. Voor hem was het duidelijk, Grietje was een verrader des vaderlands, een vreselijk nazi-wijf! En daar had hij zo lang mee samengewoond! Potverdorie, daar kon hij het niet bij laten. Hij zou haar terughalen uit Oost-Duitsland, waar dat nazi-kreng naartoe was gevlucht. Maar helaas, Hansje vertrok maar verdwaalde in het bos. Daar stond hij dan met zijn Belgische vlag. Hij huilde tranen met tuiten, en zijn vlag werd nat van de tranenvloed. Toen schoot Hansje wakker. OEF, het was allemaal maar een droom! Hij voelde aan zijn Belgische vlag-laken. Tiens, die was toch nat, maar hij had niet gehuild. Oei, bloosde Hansje. Tja, bij zo'n spannende droom kan dat met iedereen gebeuren!
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De politiek misbruikt op heden de sport en dat is net het zielige aan het gehele verhaal Onze Vlaamse minister van sport is meer bezorgd om de vlag die er in 2008 zal worden gebruikt ipv van zich zorgen te maken over het feit dat ons land elk jaar minder en minder atleten naar de Spelen stuurt. Dat dienen "demoncratisch" verkozen vent eindelijk eens werk maakt van een sportbeleid die bijdraagt aan de sport en niet aan de communautaire lading aan eigen persoon Het sportgehalte van Anciaux is nihil net als jeugd en cultuur. Zijn post is het streefdoel en dan maar blaten gelijk een gecastreerde koe met rode pootjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in elk geval dik genoten van de halve finale van gisteren, en bij ons zat het vol Georgiërs en die hebben allemaal voor Hénin gesupporterd want die haten de Russen gelijk de pest, maar die hebben er dan ook echt reden toe.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 21 augustus 2004 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Als tennis niets met politiek te maken heeft waarom supporteren de georgiers dan toch voor Henin? Omdat ze Russen haten. Wel als Vlamingen Walen niet graag hebben gaan ze supporteren voor die die tegen een Waal speelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier: o wee als een Vlaming lievert niet voor een Waalse support, maar wanneer de Georgiërs een politiek getinte keuze maken in hun supporteren is dat allemaal best te pruimen. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 21 augustus 2004 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat u niet supportert voor Henin. Maar voor wie gaat u anders supporteren?
|
![]() |
![]() |