![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof tof! Barroso geeft in De Tijd toe dat deze EU niet werkt. Met voorbeelden illustreert hij dat:
Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan deze toegeving van Barroso wordt hier precies niet veel belang gehecht.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Guyken 't blauw kieken zal't graag horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hadden 'wij' dan echt Barroso nodig om dat te beseffen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk krijgt-ie er een beroerte door
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoord: nee, uiteraard niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bawie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bekentenis van Barroso zou van belang kunnen zijn als: - we het van hem moesten vernemen, maar hij is zowat de laatste in Europa tot wie het doordringt; - we konden hopen dat hij daar nu iets zinvols aan kan en zal doen; - we konden hopen op een motie van wantrouwen in het EU-parlement; - we konden hopen hem en zijn handlangers in het stemlokaal af te straffen voor het geknoei van Commissie en andere instellingen. Maar iedereen weet dat er niets verandert. Een dergelijke uitspraak kan alleen in een democratie iets veranderen, en die is er in de EU niet. Normaal dus dat er weinig reactie komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En Barroso zelf 'werkt' ook niet!
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wil je tegen de Eurocratie stemmen, dan kan je volgend jaar voor de Vlaamse en Federale verkiezingen alvast kiezen voor VB, PvdA, de Piraten of Groen, de partijen die zich uitspraken tegen het soberheidsverdrag. En hopen dat een meerderheid van de Vlamingen met jou hetzelfde doet. Of je kan je natuurlijk ook engageren bij die burgerbewegingen die vragen stellen bij de gang van zaken in Europa. Zoals constituante.be bijvoorbeeld. Was jij er bij toen de petitie tegen het verdrag van Lissabon werd georganiseerd, en was je er bij toen het soberheidsverdrag werd aangeklaagd bij de parlementen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van de PVDA & Piraten partij weet ik het niet maar sowieso geraken die niet aan een zetel.. Schiet dus over als eurosceptische optie... het 'vermaledijde' VB.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vindt u het een teken van democratie dat wij, zoals u terecht opmerkt, in nationale verkiezingen eurosceptisch kunnen kiezen, maar eigenlijk (dit voeg ik eraan toe) niet op een doeltreffende wijze in Europese verkiezingen? U weet niet tot wie u het woord richt. De petitie tegen het Verdrag van Lissabon heb ik weliswaar ondertekend, maar dat was maar een peulschil in het licht van wat ik daar toen tegen ondernomen heb. Dat soberheidsverdrag, goh, tegen ben ik wel, maar ik ben evenzeer tegen de oppositie; ik kan me wat dat betreft bij niemand aansluiten. U hebt de interne keuken van de EU nooit gezien en praat als een wat naïeve buitenstaander, en dat ik dat zo zie heeft zijn oorzaken in mijn levensloop. Maar goed, u hebt er tenminste meer van begrepen dan de gemiddelde burger of zelfs forummer, veel meer. Waarvoor mijn sympathie. Laatst gewijzigd door Zondag : 6 oktober 2013 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ De WeleEd. Heer Zondag (U spreekt de mensen graag formaal aan)
Ik heb het angstige vermoeden dat maar slechts weinigen de echte keuken van de Europolitiek kennen, Een aantal Europarlementariërs in cluis die altoos schitteren door hun afwezigheid. De Eu zou best kunne werken, maar dan in een vereenvoudigd systeem. Pak de bureaucratie aan, delg de rad tape en zorg er zorgvuldig voor dat alle grenzen dicht blijven. De criminaliteit vanuit het complete oostblok is angstaanjagend in volume. En iedereen aldaar doet mee. De politici hebben het niet alleen slecht met de burgers voor, het zijn pure misantropen die door de onnadenkendheid van een volksmassa op een plek zitten waar ze niet thuis horen.
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, Groen is niet bijzonder consequent daarin. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eurokritisch kan je imo alleen maar zijn als je tegen de machtsconcentratie en steeds verdere integratie van Europa bent. Groen! is geen van beiden. Ze staan doorgaans op de eerste lijn om meer en meer macht aan de EU te geven...
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, de groene fractie in Europa blinkt inderdaad niet uit in consequent regimekritisch denken. Maar het moet gezegd dat ze alvast het soberheidsverdrag wel durven bekritiseren. Laat ons hopen dat de N-VA volgend jaar ook bijdraait en zich eurokritischer gaat openstellen, maar ik betwijfel dat, gezien de achterbakse manier waarop ze mee dat soberheidsverdrag heeft goedgekeurd in het Vlaams parlement.
|
![]() |
![]() |