Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 14:29   #1
Groen Valkje
Banneling

Groen Valkje's schermafbeelding

Standaard Pintjes : Kleine man wordt weer aangepakt

Pintje wordt 5 cent duurder
Verhoging vanaf 1 september 12:57:40

BRUSSEL - Vanaf 1 september wordt een pintje op café duurder. Brouwerij Interbrew heeft de prijs van een vat bier verhoogd met 3,47 procent. De prijs van een pintje zal daardoor met vijf cent stijgen. De andere brouwerijen zullen die prijsstijging waarschijnlijk volgen.

Op 1 september verhoogt Interbrew de prijs van het vatenbier met 3,47 procent. Dat heeft tot gevolg dat de Belgische caféhouders vanaf die datum verplicht zullen zijn om hun verkoopprijzen aan te passen, zo meldt Federatie Ho.Re.Ca Vlaanderen vanmorgen in een persmededeling. Interbrew brengt onder meer de merken Jupiler en Stella Artois op de markt.

Op 1 oktober zal de brouwerijgroep ook de prijs van het flessenbier verhogen en traditiegetrouw zullen de overige brouwerijen, zoals Alken-Maes en Haecht, de marktleider hierin volgen, aldus Ho.Re.Ca Vlaanderen.

Velen zijjn nu genoodzaakt over te stappen naar Derby & Kaiser Pils, maarde er gaan opnieuw vele banen sneuvelen in de horeca.Benzine , groenten, fruit, pilsje, ziekenhuisopname,... stilaan onbetaalbaar en met de VLD gaat alles weer beter...
Groen Valkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:35   #2
Attiladehun
Banneling

Standaard

Oplossing: drink alleen pilsbier van den Aldi; 28 cent voor nen 33-er, 45 cent voor nen halve liter!

En dat is werkelijk hoogkwalitatief bier (vooral de halve liter Duitse pilsen), veel beter dan Derby en die andere rommel...
Aldipils is zelfs beter dan Maes, Jupiler, Artois enzovoort...

Laatst gewijzigd door Attiladehun : 25 augustus 2004 om 14:36.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:39   #3
Groen Valkje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Oplossing: drink alleen pilsbier van den Aldi; 28 cent voor nen 33-er, 45 cent voor nen halve liter!

En dat is werkelijk hoogkwalitatief bier (vooral de halve liter Duitse pilsen), veel beter dan Derby en die andere rommel...
vergeet het maar manneke , van dat bier in de Aldi zit ik hele nacht op de WC
en ik ken vrienden die blind zijn geworden van dat goedkope drank uit Lidl en
Aldi.
Oud 25 augustus 2004, 14:41   #4
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja seg, de mensen hebben nog smaak ook hé, sommig pilsbier van den Aldi valt nog méé maar andere zijn net als heineken (pisbier dus, smaakloos!). Er gaat niets boven onze traditionele pils!
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:42   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje
Aldi.
Laat ons ernstig blijven hé. Ik ben nog geen enkele blinde anarchist tegengekomen in Gent dus die stelling klopt niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:43   #6
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Aldi.
Neen, dat is absoluut niet waar. Ik drink elke dag Duits pilsbier van den Aldi, en ik heb er absoluut gene last van.
Dat gij nen hele nacht op 't gemak zit, komt omdat ge zo ne broekschijter zijt...
En uw blindgeworden vrienden zullen wel eau de Cologne gedronken hebben... of
ontsmettingsalcohol...

Laatst gewijzigd door Attiladehun : 25 augustus 2004 om 14:57.
Oud 25 augustus 2004, 14:45   #7
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Neen, dat is absoluut niet waar. Ik drink elke dag Duits pilsbier van den Aldi, en ik heb er absoluut gene last van.
Da
Natuurlijk kan dat geen kwaad maar er is een groot verschil tussen drinken en zuipen hé, dat laatste verklaard wss die blinde anarchist in Gent...
Oud 25 augustus 2004, 14:47   #8
Slingshot
Vreemdeling

Standaard

Dat verhaal van die Aldi-pils klopt niet.
Ik heb zelf 15 jaar op een brouwerij gewerkt.
Aldi vraagt op geregelde tijden offertes voor levering van een bepaald aantal hectoliters in blik.
Veel brouwerijen spelen daar op in vooral als ze met overproduktie zitten.
Zo kan het evengoed zijn dat je Jupiler, Cristal of andere piks drinkt in Aldiblik.

Slingshot
Slingshot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:48   #9
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slingshot
Aldi vraagt op geregelde tijden offertes voor levering van een bepaald aantal hectoliters in blik.
Zo kan het evengoed zijn dat je Jupiler, Cristal of andere piks drinkt in Aldiblik.

Slingshot
Innd, nog zo iets...en dat is niet alleen met het bier het geval maar ook met andere aldi-producten, ze plakken er enkel een nieuwe naam op.
Oud 25 augustus 2004, 14:52   #10
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Groen Valkje : minder zuipen en werk zoeken
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:54   #11
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pintje wordt 5 cent duurder
Verhoging vanaf 1 september 12:57:40

BRUSSEL - Vanaf 1 september wordt een pintje op café duurder. Brouwerij Interbrew heeft de prijs van een vat bier verhoogd met 3,47 procent. De prijs van een pintje zal daardoor met vijf cent stijgen. De andere brouwerijen zullen die prijsstijging waarschijnlijk volgen.

Op 1 september verhoogt Interbrew de prijs van het vatenbier met 3,47 procent. Dat heeft tot gevolg dat de Belgische caféhouders vanaf die datum verplicht zullen zijn om hun verkoopprijzen aan te passen, zo meldt Federatie Ho.Re.Ca Vlaanderen vanmorgen in een persmededeling. Interbrew brengt onder meer de merken Jupiler en Stella Artois op de markt.

Op 1 oktober zal de brouwerijgroep ook de prijs van het flessenbier verhogen en traditiegetrouw zullen de overige brouwerijen, zoals Alken-Maes en Haecht, de marktleider hierin volgen, aldus Ho.Re.Ca Vlaanderen.

Velen zijjn nu genoodzaakt over te stappen naar Derby & Kaiser Pils, maarde er gaan opnieuw vele banen sneuvelen in de horeca.Benzine , groenten, fruit, pilsje, ziekenhuisopname,... stilaan onbetaalbaar en met de VLD gaat alles weer beter...
Van die 5 cent dat het duurder wordt gaat u failliet gaan veronderstel ik?

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 15:00   #12
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Ja seg, de mensen hebben nog smaak ook hé, sommig pilsbier van den Aldi valt nog méé maar andere zijn net als heineken (pisbier dus, smaakloos!). Er gaat niets boven onze traditionele pils!
Awel, ik blijf erbij, de kleine Aldipilsen(Karlsquelle) trekken op niet veel, maar de grote, gouden blikken van nen halven liter(Schultenbraü-nach den deutschen reinheitsgebot gebraut...) zijn superieur aan al onze traditionele kattepis...

Laatst gewijzigd door Attiladehun : 25 augustus 2004 om 15:08.
Oud 25 augustus 2004, 15:06   #13
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Awel, ik blijf erbij, de kleine Aldipilsen(Karlsquelle) trekken op niet veel, maar de grote, gouden blikken van nen halven liter(Schultenbraü-nach den deutschen reinheitsgebot gebraut...) is superieur aan al onze traditionele kattepis...
Traditionele kattepis?? Primus kan ik nog inkomen maar Jupiler, Stella en Maes is geen kattepis maar kwaliteitsbier! 8)
Oud 25 augustus 2004, 15:07   #14
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slingshot

Slingshot
Nogmaals, dit is onzin, de grote gouden blikken van nen halve liter zijn gegarandeerd gebrouwd volgens Duitse methoden. Vandaar dat daar ook(en niet op andere pilssoorten) het waarmerk 'nach den deutschen reinheitsgebot gebraut' op staat. Geloof mij, ik drink alleen water, melk, thee en dit bier. Ik heb ondertussen al duizenden hectoliters van dit hemelse brouwsel gedronken...(Of zoiets).
Oud 25 augustus 2004, 15:09   #15
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Traditionele kattepis?? Primus kan ik nog inkomen maar Jupiler, Stella en Maes is geen kattepis maar kwaliteitsbier! 8)
Vind ik niet, hoor. Maar ja, ik ben geen merkenfetisjist. Ik oordeel zelf.
Leve Schultenbraü, leve den Aldi!
Weg met alle Aldihaters...8)
Oud 25 augustus 2004, 15:11   #16
Groen Valkje
Banneling

Standaard

Kan ik niet geloven dat dat Aldu bier ( karsquel ??? ) in wit gouden blikjes Jupiler of Stella zou zijn, want steeds heb ik darmproblemen , buikloop en er blijft zo een slechte smaak in je mond hangen, 8 frank voor een blikje, wat is de productieprijs dan , Aldisupermarkten en andere zijn gemaakt om armen om zeep te helpen, want al die mensen die daar gaan kopen zien er vreselijk uit, nog niet opgelet misschien.
Oud 25 augustus 2004, 15:14   #17
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Vind ik niet, hoor. Maar ja, ik ben geen merkenfetisjist. Ik oordeel zelf.
Leve Schultenbraü, leve den Aldi!
Weg met alle Aldihaters...8)
Ik ben geen aldihater en zeker geen merkenfetisjist.
En om te bewijzen is dat ik nooit merkfrisdranken koop maar altijd de cola of ice-tea van aldiproducten. Maar voor een pintje verkies ik toch nog steeds een jupilerke en dan vind je nu niet in den aldi.
Oud 25 augustus 2004, 15:23   #18
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan ik niet geloven dat dat Aldu bier ( karsquel ??? ) in wit gouden blikjes Jupiler of Stella zou zijn, want steeds heb ik darmproblemen , buikloop en er blijft zo een slechte smaak in je mond hangen, 8 frank voor een blikje, wat is de productieprijs dan , Aldisupermarkten en andere zijn gemaakt om armen om zeep te helpen, want al die mensen die daar gaan kopen zien er vreselijk uit, nog niet opgelet misschien.
Wat zijt gij voor nen dikke nek. Mensen die in Aldi gaan kopen zien er slecht uit?
Ik heb daar nochtans al chique(schoon) volk zien winkelen. En ik dan? Hebt ge mij al eens goed bekeken? Ik kom zo uit een schilderij van Brueghel gestapt...8)
Oud 25 augustus 2004, 15:30   #19
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wel ja, Aldi is een lowbudget supermarkt...ze hebben trouwens ook goede producten! Sinds wanneer viseer jij armeren?? Die mensen zijn er ook en kunnen daar niets aan doen, en ze zijn zo vrij hun levensmiddelen te gaan kopen waar ze maar willen...u hoeft ze daarvoor niet te categoriseren.
Oud 25 augustus 2004, 15:32   #20
Groen Valkje
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zijt gij voor nen dikke nek. Mensen die in Aldi gaan kopen zien er slecht uit?
Ik heb daar nochtans al chique(schoon) volk zien winkelen. En ik dan? Hebt ge mij al eens goed bekeken? Ik kom zo uit een schilderij van Brueghel gestapt...8)
natuurlijk zie je daar chique volk net als ik 8) maar dat even terzijde , dat zijn zelfstandigen die daar zwart gaan inkopen en gebruiken voor hun beroep,
WC-rollen , servetten , kuisproducten voor de kuismadam,... want mag allemaal niet veel kosten van madam en mijnheer, maar of ze zelf nuttigen , betwijfel ik,
de wc-rollen en servetten wel , maar voeding en zo , denk ik niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be