![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Het was opnieuw een hectische ochtendspits met 200 km file op de Vlaamse snelwegen. Rond Brussel begonnen de problemen door een aanrijding tussen verschillende voertuigen op de buitenring. Ook op de Antwerpse ring was het vanochtend aanschuiven door een ongeluk. Eerder deze week draaide de spits ook al helemaal in de soep. Werkgeversorganisatie Voka vraagt opnieuw snel doorbraken in de grote mobiliteitsprojecten van Vlaanderen. Takeldiensten moeten voor Voka over de pechstrook kunnen rijden. Daar beslist de Vlaamse regering morgen over.
“We blijven ons wereldrecord filerijden verbeteren”, weet Voka-gedelegeerd bestuurder Jo Libeer. “De Vlaming staat gemiddeld 59,7 uur per jaar in de file. In Antwerpen is dat 76,7 uur, in Brussel zelfs 85,4 uur per jaar. De directe economische schade van de Belgische files, alleen nog maar voor de piekuren, bedraagt 437,5 miljoen euro of 1,74 miljoen euro per werkdag.” Qua infrastructuurwerken wil Voka een milieueffectenrapport voor de Oosterweelverbinding en voor de Brusselse ring, en een noodoplossing voor de noord-zuidverbinding in Limburg. Een quick-win is een operationele FAST takeldienst met uitgebreidere bevoegdheid waardoor deze op de pechstrook mag rijden indien opgeroepen door de politie. Morgen behandelt de Vlaamse regering de aanpassing van de wetgeving rond de takeldiensten. Bijna een jaar geleden beloofden minister Crevits en staatssecretaris Wathelet om het probleem van de takeldiensten aan te pakken. Vandaag is de aanpassing nog steeds niet rond en staan de takeldiensten dikwijls zelf in de file wanneer ze uitrukken voor een verkeersongeval omdat ze simpelweg niet over de pechstrook mogen rijden. “Het is onaanvaardbaar dat men zolang talmt om dergelijke quick-win te realiseren. Een FAST-takeldienst zal zich direct vertalen in minder lange wachttijden na incidenten en ons bedenkelijke wereldrecord helpen bestrijden”, aldus Libeer. Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Meer wegen, stipter openbaar vervoer. Niet het een of het ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Zonder belastingen red je het niet. Je kan ze wel zo laag mogelijk houden door bvb het koningshuis af te schaffen en eens te laten onderzoeken of bepaalde subsidies niet kunnen worden stopgezet. (verenigingen die enkel hierdoor overleven,...)
|
![]() |
![]() |