![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
![]() ![]() Het bewuste filmpje op youtube -> klik
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tjah, wie geeft er dan ook geld aan bedelaars
![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.autogids.be/tweedehands-a...m#.VGUCXPmG_Z8
wat een stoeferskar ![]() Merk-racisme. merkracisten zet ik op negeerlijst. Sommige mensen reageren op een ster als een nazi op een Jood. Don't. Life will be better.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 november 2014 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Mensen die geld geven aan zwervers zijn dan ook erg dom, of ze (de zwervers) kiezen er zelf voor of ze bedreigen de boel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog gezien hoe een paar kortgerokte slanke donkerhuidige deernes van onderhandelbare zede opgehaald werden met een S300 aan het benzinestation aan de E16 ter hoogte van Drogenbos.
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Zie de lafhartigheid en de leugenachtigheid van deze bietsers. Ik geef geen cent aan een bedelaar of een "goed" doel. Wie moeten bedelen heeft dit bovendien negen keren op tien volledig aan zichzelf te danken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ten eerste, niet iedereen die wordt opgehaald in een auto is een faker. Soms zijn dat ook mensen die het slachtoffer zijn geworden van mensensmokkel, dan met 20 in een appartementje worden gepropt, 's morgens in de stad worden gedropt om te bedelen, om op het einde van de dag weer te worden opgehaald en 80 procent van hun opbrengsten te moeten afgeven. Uw geld zal dan inderdaad in de verkeerde handen belanden, maar de situatie van die mensen is niet minder schrijnend. Ten tweede zijn er onder bedelaars heel wat mensen die gewoon pech hebben gehad in het leven, zoals iedereen kan overkomen. Een faillissement, een scheiding, medische problemen,.... Stop alstublieft met die zever genre 'ze hebben het zelf gezocht'. Praat eens met die mensen, luister naar hun verhaal en je zal nog versteld staan. Bovendien is wat menselijk contact het mooiste geschenk dat je kunt geven. PS een tip die ik heb gekregen van een Brusselse zwerver: als je er de echte clochards wil uitpikken, ga dan voor degenen met een hond of ander gezelschapsdier
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De professionele bedelaars gaan U dankbaar zijn.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Mensen die echt in de miserie zitten gaan niet bedelen.
Die hebben teveel zelfrespect om te bedelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dat is een hybride wellicht? of was het een naftje?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe diep moet je in de echte miserie zitten om je zelfrespect te verliezen?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik vind dat tweetje niet op de gsm) Maar mss helpt het wel als ze zien dat ook in hun nabije omgeving armoede en erger te zien is. Zoals bv in het topic http://forum.politics.be/showthread.php?t=209361 ...
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze gevallen is het zeker af te raden aangezien het deze misbruiken nog aanmoedigt. Het wordt tijd dat mensensmokkelaars eens deftig aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Maar het liefst van al geven we af op Mercedes. Anders was het bericht er niet.
Hoopje zielige mensen op deze aardkloot.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik. Soms. Zelfs als ik weet dat het dronkaards zijn bv. Dat Mercedesverhaal is een grote uitzondering. Het helpt sommige mensen de illusie van een geweten te koesteren als ze de naaste in nood voorbij lopen. Ieder 'onbarmachtig samaritaan' heeft zo zijn eigen manier om zijn gedrag te verantwoorden: "Dat ze maar gaan werken" "Ze hebben het aan zichzelf te danken" of "Ze gebruiken dat geld toch niet op een goede manier". Een van de excuses die het meest de waarheid geweld aandoet is waarschijnlijk "Ze hebben een Mercedes om de hoed staan".* Niet dat het niet kan voorkomen. Maar voor elke Mercedes zijn er tientallen winkelkarretjes waar men overheen kijkt.
Armoede is nu eenmaal een feit. Ook in België. Daar worden ook mensen doodgevroren onder een brug gevonden. En met de huidige economische tendens in Europa (corporatief en neoliberaal) en oprukkende hartvochtigheid onder de bevolking zal het meer en meer voorkomen dat de armen uit de boot vallen. * In deze draad staan er anders nog een paar die een facepalm waardig zijn. Zoals "Mensen die echt in de miserie zitten gaan niet bedelen." Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 november 2014 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Tiensestraat in Leuven zit ook regelmatig een bedelaar. Een autochtoon.
Soms geef ik die iets en doe ik er een gesprekje mee. Het is misschien een dronkaard en misschien is het zijn eigen fout, maar so what , het is een brave man en hij doet niemand kwaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destijds Brussel-zuid of centraal , vrouw met kind in de arm ,
en maar roepen: "l'argent" , zou je hen iets moeten geven ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter