![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210122_95235655
Het groot Limburg onderzoek, waar er gezocht wordt naar de mening van 10.000 mensen, kan nu ook in het Turks, het Engels en het Arabisch ingevuld worden. Ik vind dit niet kunnen. Hebben we de mening nodig van mensen, die het niet nodig vinden om Nederlands te leren? En wat met andere nationaliteiten? Of worden die wel geacht om Nederlands te kennen? Alvast een heel slecht signaal van U Hasselt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 24 januari 2021 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit gebeurt ook in Nederland al. In mijn gemeente worden overheidsfolders bv m.b.t aanvraagwoonsubsidie, uitkering, etc al heel lang in talen van vreemdelingen verstrekt, in Turks, Arabisch, Pools, Engels. Is idd van het gekke. Emigreren betekent dat je je aanpast aan de taal, cultuur en gebruiken van een ander land. Zo niet, blijf dan gewoon in je eigen land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zoek helemaal geen spijkers.
We worden al 50 jaar overspoeld met vreemdelingen, een significant deel van die vreemdelingen weigeren (of zijn niet in staat) om onze taal te leren. We gaan ze nog wat extra pamperen door onze formulieren aan hen aan te passen. Lees: Niet zij moeten zich aanpassen aan ons, maar wij moeten ons aanpassen aan hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, het kost onze maatschappij onnoemelijk veel geld om deze mensen op te vangen en om te scholen. Ik zie in de bijzondere commissie veel dossiers waar geld en energie ingestoken wordt zonder resultaat. Zelfs via art. 60 slagen er velen niet in om aan werk te geraken, en blijven ze teren op degenen die werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Maar wel in een taal die wij begrijpen en daar valt dan te lezen wat we horen te weten.
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik in Moskou ga wonen, moet ik Russisch spreken, geen folders voor mij in het Nederlands, ga ik in het Duitse Passau wonen, dan moet ik Duits spreken, ga ik in Los Angeles wonen, krijg ik niks in het Nedelands gepresenteerd.
En terecht. Indien mensen zo vast zitten in hun eigen identiteit dan kunnen ze beter blijven van waar ze kwamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze moeten zeker niet trachten om de maatschappij, die ze ontvlucht zijn, hier te introduceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het werk is de multiculturele kuisploeg ondertussen verleden tijd. Doordat een aantal poetsers onder elkaar Arabisch praten is de rest gaan lopen met als gevolg dat de ploeg nu volledig Arabisch is en er tijdens de pauzes op traditionele wijze thee gezet kan worden. Vrouwen en mannen gescheiden uiteraard. Lang leve Bart Somers, collaboratieminister van 'samenleven'.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een ander punt en daar geef ik je 100% gelijk in.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Vlaanderen Vlaams zeiden we vroeger. Dat was bedoeld met een knipoog maar nu is het een belangrijke waarheid.
Blanke West-Europeanen worden naar een lager niveau geplaatst en als minderheid beschouwd. Gisteren in het nieuws ging het o.a. over de Nederlanders die kwamen shoppen op de Meir. Er werden drie "Nederlanders" ondervraagd, alle drie donkerhuidige mensen. Staan die nu model voor Nederlanders?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is dit geen topic voor k&k.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Toen ik nog kind was, leerde we op school dat een Nederlander afstamt van de aloude Germaanse stammen der Franken, Friezen en Saksen. Tegenwoordig is dat allemaal taboe..Mijn oude wiskundeleraar die benoemde ooit, in een conflict tussen twee Turken in de klas, dat ze allebei gasten waren en dienden zich ook zo te gedragen. Ik denk dat hij (R.I.P) nu als racist zou worden weggezet. Wat zijn de tijden veranderd en zeker niet ten goede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() wordt je daar ook aangegeven hoe je bij de sociale zekerheid je zakken kunt vullen??? Want daar draait het om...
Laatst gewijzigd door marie daenen : 24 januari 2021 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet in het Frans. Ca alors.
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte Hendrik de Eerste
In het jaarverslag ten jare 2018 verscheen een klacht over een aanplakblad in het zwembad van Overmaas te Luik dat gedeeltelijk in een vreemde oosterse taal opgesteld was. Wat hebt u hierover te zeggen? Met Luikse groeten Citaat:
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Nederland, en in België zal het ongetwijfeld niet anders zijn, worden mensen met een vreemde herkomst maar in bezit van het paspoort van NL als ''Nederlanders'' beschouwd door de overheid, opiniemakers, media. Een Nederlander ben je in de eerste plaats door je bloed, afstamming, verbondenheid. Daarom zullen Turken, Surinamers, Marokkanen NOOIT een onderdeel vormen van de volksgemeenschap. Een stuk papier betekent niks hé.
Hier een leerzaam stukje voor onze linkse Gutmenschen op het forum: uit: *Nederland en zijne Bewoners; Handboek der Aardrijkskunde en Volkenkunde van Nederland. Door H.Blink, 1892* Citaat:
Tot zover de wijze les van Meester Siegfried. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen toerisme en al drie of vier generaties ergens wonen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |