Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2013, 10:23   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Dat de politie dat nog niet opgemerkt heeft?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ij-regen.dhtml

Om je dood te ergeren maar nog nooit geen politie gezien als het regent en met cameratjes bediend van uit hun zetel doe je hier niks..
Goed dat we de VAB hebben om het verkeer te regelen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 11:35   #2
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ij-regen.dhtml
Om je dood te ergeren maar nog nooit geen politie gezien als het regent en met cameratjes bediend van uit hun zetel doe je hier niks..
Goed dat we de VAB hebben om het verkeer te regelen.
Misschien toch even nuanceren en niet dadelijk inhakken als je niet over alle gegevens beschikt.
Sinds de eenmaking van de politiediensten op 01.01.2002 is de federale wegpolitie stelselmatig afgebouwd, effectieven niet meer vervangen, rollend materiaal niet meer vervangen of dringend aan herstelling toe. Oorzaak? Ja hoor, centen.
Wat kost bijna niets? Een anoniem voertuig (dat soms amper door de keuring geraakt) met een Gatso flitser. Minimale kostprijs manuren en materiaal.
Moet je daarom op die inspecteurs kappen die dik tegen hun goesting 8 uur in een auto met hun duimen zitten te draaien?
Kap maar op de politiekers die bepalen wat de politie mag doen.
Ho ja, en onze opperpoliticus, Di Rupo, toont dan nog eens hoe het moet door een radarverklikker open en bloot in zijn auto te monteren.

Denk erover na: in dit land gebeurd niets zonder goedkeuring of toelating van een politicus!
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 11:59   #3
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Misschien toch even nuanceren en niet dadelijk inhakken als je niet over alle gegevens beschikt.
Sinds de eenmaking van de politiediensten op 01.01.2002 is de federale wegpolitie stelselmatig afgebouwd, effectieven niet meer vervangen, rollend materiaal niet meer vervangen of dringend aan herstelling toe. Oorzaak? Ja hoor, centen.
Wat kost bijna niets? Een anoniem voertuig (dat soms amper door de keuring geraakt) met een Gatso flitser. Minimale kostprijs manuren en materiaal.
Moet je daarom op die inspecteurs kappen die dik tegen hun goesting 8 uur in een auto met hun duimen zitten te draaien?
Kap maar op de politiekers die bepalen wat de politie mag doen.
Ho ja, en onze opperpoliticus, Di Rupo, toont dan nog eens hoe het moet door een radarverklikker open en bloot in zijn auto te monteren.

Denk erover na: in dit land gebeurd niets zonder goedkeuring of toelating van een politicus!
Beetje kort door de bocht... Op onze snelwegen zijn er permanent anonieme wagens die rondrijden met daarin twee flikken om beter toezicht te houden op het verkeer. En die mensen vullen hun dagen graag met anderen van de weg te plukken omdat ze zaten te bellen. Als het regent, zie je ze nooit interventies doen. Nooit. En dat zijn geen aftandse wagens hee, het gaat om BMW 320
Vorige week donderdag NM stonden er twee van die wagens net voor de afrit Moeskroen een praatje te maken, leuk toch, 4 collega's die wat kunnen bijpraten lekker in het zonnetje.
En wat is er verkeerd aan een coyote ? waarom zou iemand die moeten verbergen ? Krijgt die flik die gestraft is met het klote-jobke dat hij die dag acht uur moet gaan in die auto met Gatso zitten slapen daar minder loon door ?
De politiek treft maar één blaam in dat verhaal : dat is dat ze de politiek objectieven oplegt in aantal te controleren voertuigen +in aantal geflitste voertuigen . Door dat laatste alleen weet je al dat het helemaal niets meer met "verkeersveiligheid" te maken heeft maar zuiver een repressief systeem is dat veel geld moet opbrengen door massaal boetes uit te schrijven.
Bij de lokale politie zijn er zelfs die systematisch proberen om de zondag te mogen werken, flitspatrouille doen. Logisch, dat is het gemakkelijkste werk dat er te vinden is en ze strijken hun zondagpremie op.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 12:38   #4
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Beetje kort door de bocht...
Toch niet hoor. De perfecte wereld is een utopie, met als gevolg dat wij regels hebben moeten uitvinden om de maatschappij leefbaar te houden.
De wegcode is één van deze regels. Je kan niet ontkennen dat nagenoeg al onze verplaatsingen via stukjes asfalt verlopen. Je kan ook niet ontkennen dat de verstrenging van deze regels mensenlevens hebben gered. Zijn deze regels heiligmakend? Absoluut niet, maar perfectie bestaat niet en we zullen het ermee moeten doen.
Een 'coyote' is niet onwettig. Waarvoor dient deze? Om te voorkomen dat je geflitst wordt voor te snel rijden. Waarom rij je te snel, wetende dat dit niet mag omdat er regels tegen zijn? Omdat je een 'coyote' gebruikt gelden de regels niet meer voor jou?
Als eerste minister laat je wetten stemmen die de samenleving ten goede komen.
Eén van die wetten waren 'niet sneller rijden dan toegelaten'.
Maar hij gebruikt een 'coyote' om de wetten van het Belgische volk te omzeilen.
Smaakt bitter niet?
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:10   #5
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ij-regen.dhtml

Om je dood te ergeren maar nog nooit geen politie gezien als het regent en met cameratjes bediend van uit hun zetel doe je hier niks..
Goed dat we de VAB hebben om het verkeer te regelen.
Geen wonder als je ziet hoeveel Oost-europeanen hier rondrijden als cowboys Bovendien kan men deze mensen vrijwel geen boete geven. Ze betalen toch niet.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:39   #6
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Geen wonder als je ziet hoeveel Oost-europeanen hier rondrijden als cowboys Bovendien kan men deze mensen vrijwel geen boete geven. Ze betalen toch niet.
Langs de kant zetten en voertuig in beslag nemen tot de boete betaald is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:39   #7
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Geen wonder als je ziet hoeveel Oost-europeanen hier rondrijden als cowboys Bovendien kan men deze mensen vrijwel geen boete geven. Ze betalen toch niet.
Bij een gedegen politiebeleid en uitvoering ervan kan je die kerels van de baan plukken de volgende maal dat ze voorbij komen en de vrachtwagen aanslaan toch?
De Nederlanders en de Duitsers zijn daar veel efficiënter in.
Zeker als het op, overtreders laten betalen aankomt.
Het Duitse automatische betaalsysteem voor de vrachtwagens zal wel een verklikker zijn bij de politie. Of ze hier zo slim zullen zijn?
Of onze traject controles die toch het plaatnummer zien zulk een systeem hebben? Zou moeten, maar of ze daar in Brussel aan gedacht hebben?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:58   #8
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Langs de kant zetten en voertuig in beslag nemen tot de boete betaald is.
Is ook voorzien bij interceptie.
Boete niet kunnen of willen betalen: consignatie plus wegslepen voertuig en de overtreder heeft 72 uur de tijd om de consignatie-onmiddellijke inning en de sleepkosten te betalen.
Na 72 uren volgt verbeurdverklaring voertuig.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:07   #9
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Misschien toch even nuanceren en niet dadelijk inhakken als je niet over alle gegevens beschikt.
Sinds de eenmaking van de politiediensten op 01.01.2002 is de federale wegpolitie stelselmatig afgebouwd, effectieven niet meer vervangen, rollend materiaal niet meer vervangen of dringend aan herstelling toe. Oorzaak? Ja hoor, centen.
Wat kost bijna niets? Een anoniem voertuig (dat soms amper door de keuring geraakt) met een Gatso flitser. Minimale kostprijs manuren en materiaal.
Moet je daarom op die inspecteurs kappen die dik tegen hun goesting 8 uur in een auto met hun duimen zitten te draaien?
Kap maar op de politiekers die bepalen wat de politie mag doen.
Ho ja, en onze opperpoliticus, Di Rupo, toont dan nog eens hoe het moet door een radarverklikker open en bloot in zijn auto te monteren.

Denk erover na: in dit land gebeurd niets zonder goedkeuring of toelating van een politicus!
Je hebt een punt dat de politiek de werking van de politie niet bevordert.
Wat niet uitsluit dat de goed betaalde politie er zich wel gemakkelijk van af maakt in uw stelling. De politie is een staat in een staat geworden met eigen wetten en regels.
Wat het spijtige ervan is is dat ik persoonlijk geen efficiëntie meer terugvind in het politionele beleid.
Beginnen we bij de vrachtwagens, weinig controle nu ook weer na 6 jaar vastgesteld door de VAB .....? Veiligheid in het algemeen, als je blauw op straat ziet zijn ze parkeerboetes aan het schrijven of ze vliegen rond in hun combi zonder opkijken.
Op de baan; fietsen van alle kanten in het donker zonder lichten.
Ik heb daar nog nooit actie zien ondernemen alhoewel daar hopen geld zou te pakken zijn en het de veiligheid effectief en direct bevordert.
Als je 2 minuten verkeerd geparkeerd staat hier in Oostende heb je zeker een boete, als er iemand voor je garagepoort parkeert moet je na bellen van de politie minstens een half uur wachten, daartegen is hij weg natuurlijk.
Nachtlawaai door zatlappen en motorfietsen, hier in Oostende aan het Hazegras afschuwelijk.
Nu ja, het schijnt dat ze er iets aan gaan doen ....? Dit wel reeds 5 jaar geleden en er verandert niks.
Ik kan nog wel even doorgaan maar u zult begrijpen dat deze politie mij absoluut niet overtuigt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:15   #10
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Na 72 uren volgt verbeurdverklaring voertuig.
Kan dat ook voor de vrachtwagen?
Niet voor de grote feiten, maar zoals je aangaf, een boete voor inhalen tijdens regenweer en die buitenlander wil/kan dat niet betalen.
Dan kan die vrachtwagen inderdaad aangeslagen worden, maar kan je die na 72 uur al verbeurdverklaren?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:17   #11
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Toch niet hoor. De perfecte wereld is een utopie, met als gevolg dat wij regels hebben moeten uitvinden om de maatschappij leefbaar te houden.
De wegcode is één van deze regels. Je kan niet ontkennen dat nagenoeg al onze verplaatsingen via stukjes asfalt verlopen. Je kan ook niet ontkennen dat de verstrenging van deze regels mensenlevens hebben gered. Zijn deze regels heiligmakend? Absoluut niet, maar perfectie bestaat niet en we zullen het ermee moeten doen.
Een 'coyote' is niet onwettig. Waarvoor dient deze? Om te voorkomen dat je geflitst wordt voor te snel rijden. Waarom rij je te snel, wetende dat dit niet mag omdat er regels tegen zijn? Omdat je een 'coyote' gebruikt gelden de regels niet meer voor jou?
Als eerste minister laat je wetten stemmen die de samenleving ten goede komen.
Eén van die wetten waren 'niet sneller rijden dan toegelaten'.
Maar hij gebruikt een 'coyote' om de wetten van het Belgische volk te omzeilen.
Smaakt bitter niet?
In absolute termen uitgedrukt heb je gelijk. De wet is de wet. Ik pleit niet op zijn jean-marie dedecker's om op snelwegen zomaar je goesting te doen. Wat me wel tegen de borst stuit, is als ik dezelfde dag dat ik die 4 pipo's ostentatief een praatje zie slagen om rustig van het najaarzonnetje te genieten dat 20 kilometer verder rond Doornik zo een slaper met zijn Gatso netjes verdoken achter een groot paneel mensen zit te flitsen. Uiteraard op een stuk dat naar beneden helt, en waar pas tien kilometer verder een uitrit is en relatief weinig verkeer zodat iedereen wat gas geeft. Leuk, zo is de pakkans niet ver van de 100% en is het rolletje gauw vol.
In de zonde Schelde-Leie krijgen ze al een hele tijd orders om op de N60 oudenaarde-gent pas vanaf 120 te flitsen, omdat de officier heel goed weet dat ze anders binnen een half uur hun rolletje vol hebben. Enkel op de dagen dat er weinig verkeer is, zetten ze de limiet lager en aangepast aan de echte norm (90). De keuzes maakt men om eigen werkcomfort, en helemaal niet omwille van veiligheid en zeer zeker niet omwille van de wet. Ambtenarij van het platste soort.

edit : het is al tot op de bodem uitgezocht, die coyote is wettelijk dus ik zie niet in waarom EDR en eender wie die niet mag gebruiken.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 24 oktober 2013 om 14:19.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:20   #12
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je hebt een punt dat de politiek de werking van de politie niet bevordert.
Wat niet uitsluit dat de goed betaalde politie er zich wel gemakkelijk van af maakt in uw stelling. De politie is een staat in een staat geworden met eigen wetten en regels.
Wat het spijtige ervan is is dat ik persoonlijk geen efficiëntie meer terugvind in het politionele beleid.
Beginnen we bij de vrachtwagens, weinig controle nu ook weer na 6 jaar vastgesteld door de VAB .....? Veiligheid in het algemeen, als je blauw op straat ziet zijn ze parkeerboetes aan het schrijven of ze vliegen rond in hun combi zonder opkijken.
Op de baan; fietsen van alle kanten in het donker zonder lichten.
Ik heb daar nog nooit actie zien ondernemen alhoewel daar hopen geld zou te pakken zijn en het de veiligheid effectief en direct bevordert.
Als je 2 minuten verkeerd geparkeerd staat hier in Oostende heb je zeker een boete, als er iemand voor je garagepoort parkeert moet je na bellen van de politie minstens een half uur wachten, daartegen is hij weg natuurlijk.
Nachtlawaai door zatlappen en motorfietsen, hier in Oostende aan het Hazegras afschuwelijk.
Nu ja, het schijnt dat ze er iets aan gaan doen ....? Dit wel reeds 5 jaar geleden en er verandert niks.
Ik kan nog wel even doorgaan maar u zult begrijpen dat deze politie mij absoluut niet overtuigt.
De politie een staat in een staat? Dat zeiden ze vroeger van de nationale Rijkswacht al en daar kon ik nog een beetje inkomen maar nu met iedere gemeente zijn eigen korps met zovele verschillende regels en 'politieke' prioriteiten, fat chance.
Weet je hoe het nu zit: 2 politiemensen die naar 'buiten' gaan staan nu rug aan rug. Ze weten begot niet door wie ze onder vuur gaan worden genomen; hun bazen (lees plaatselijke politiek) of één of andere crimineel.
Overleven heet men dat, platgeslagen door steeds veranderende regeltjes.

En ik kan ook nog even doorgaan...
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:21   #13
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Is ook voorzien bij interceptie.
Boete niet kunnen of willen betalen: consignatie plus wegslepen voertuig en de overtreder heeft 72 uur de tijd om de consignatie-onmiddellijke inning en de sleepkosten te betalen.
Na 72 uren volgt verbeurdverklaring voertuig.
idd, op dat vlak is ons beleid dan weer heel logisch.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:23   #14
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Kan dat ook voor de vrachtwagen?
Niet voor de grote feiten, maar zoals je aangaf, een boete voor inhalen tijdens regenweer en die buitenlander wil/kan dat niet betalen.
Dan kan die vrachtwagen inderdaad aangeslagen worden, maar kan je die na 72 uur al verbeurdverklaren?
Iedere voertuig, zelfs een fiets!
Na 72 uur en geen betaling volgt automatisch verbeurdverklaring.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:24   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Kan dat ook voor de vrachtwagen?
Niet voor de grote feiten, maar zoals je aangaf, een boete voor inhalen tijdens regenweer en die buitenlander wil/kan dat niet betalen.
Dan kan die vrachtwagen inderdaad aangeslagen worden, maar kan je die na 72 uur al verbeurdverklaren?
Ik twijfel... volgens mij is het een in beslagname. Die hoeft natuurlijk niet definitief te zijn. Verbeurdverklaring is nog een verdere stap.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:27   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je hebt een punt dat de politiek de werking van de politie niet bevordert.
Wat niet uitsluit dat de goed betaalde politie er zich wel gemakkelijk van af maakt in uw stelling. De politie is een staat in een staat geworden met eigen wetten en regels.
Wat het spijtige ervan is is dat ik persoonlijk geen efficiëntie meer terugvind in het politionele beleid.
Beginnen we bij de vrachtwagens, weinig controle nu ook weer na 6 jaar vastgesteld door de VAB .....? Veiligheid in het algemeen, als je blauw op straat ziet zijn ze parkeerboetes aan het schrijven of ze vliegen rond in hun combi zonder opkijken.
Op de baan; fietsen van alle kanten in het donker zonder lichten.
Ik heb daar nog nooit actie zien ondernemen alhoewel daar hopen geld zou te pakken zijn en het de veiligheid effectief en direct bevordert.
Als je 2 minuten verkeerd geparkeerd staat hier in Oostende heb je zeker een boete, als er iemand voor je garagepoort parkeert moet je na bellen van de politie minstens een half uur wachten, daartegen is hij weg natuurlijk.
Nachtlawaai door zatlappen en motorfietsen, hier in Oostende aan het Hazegras afschuwelijk.
Nu ja, het schijnt dat ze er iets aan gaan doen ....? Dit wel reeds 5 jaar geleden en er verandert niks.
Ik kan nog wel even doorgaan maar u zult begrijpen dat deze politie mij absoluut niet overtuigt.

In één post slaag je erin van te klagen dat als je de flikken ziet dat ze parkeerboetes aan het uitschrijven zijn, dat ze niet direct afkomen als jij ze belt omdat iemand fout voor jouw garage staat maar dat ze wel mensen opschrijven die "twee minuten" verkeerd parkeren...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:29   #17
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik twijfel... volgens mij is het een in beslagname. Die hoeft natuurlijk niet definitief te zijn. Verbeurdverklaring is nog een verdere stap.
Ik weet het niet, lijkt me sterk, het zal maar jouw lading zijn dat vervoerd wordt (stel dat het DHL of TNT is), nu een beslagname zal wel voldoende zijn om 'iemand' te doen betalen.
Ik woon aan de grens met Nederland en sinds een paar jaar rijden de nederlanders hier toch een pak rustiger hoor, vroeger ging de gas erop aan de grens, maar nu weten ze dat als ze gepakt worden in België dat ze rechtstreeks naar de bankautomaat mogen.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:34   #18
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Op de baan; fietsen van alle kanten in het donker zonder lichten.
Ik heb daar nog nooit actie zien ondernemen alhoewel daar hopen geld zou te pakken zijn en het de veiligheid effectief en direct bevordert.
Elke politiezone doet jaarlijks een controle bij de fietsen van de schoolkinderen en een preventieve waarschuwingsactie, een paar weken later volgt dan een controle.
In Gent hebben ze zelf een periode een sort 'zero-tolerance' beleid gevoerd.

Ik weet het niet, maar het aantal klachten bij de burgemeester als de locale politie de boetes geschreven heeft zou ik niet willen weten. Daar zit vaak het probleem.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:34   #19
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
edit : het is al tot op de bodem uitgezocht, die coyote is wettelijk dus ik zie niet in waarom EDR en eender wie die niet mag gebruiken.
Quid morele verantwoordelijkheid?

En voor de noobs; een 'coyote' in de huidige toegelaten configuratie spoort geen actieve radarstraling meer op (is verboden!) maar maakt gebruik van een netwerk van 'vrijwillige' melders van mobiele snelheidsradars.
Ergo, als de mobiele radar ergens 2 minuten is opgesteld en nog niet doorgegeven via het netwerk, en je komt voorbij als een raket, dan zul je hiervoor ook de prijs betalen.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 14:37   #20
Eggy
Burger
 
Eggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Locatie: 50° 57′ 49″ N, 5° 30′ 0″ E
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
In absolute termen uitgedrukt heb je gelijk. De wet is de wet. Ik pleit niet op zijn jean-marie dedecker's om op snelwegen zomaar je goesting te doen. Wat me wel tegen de borst stuit, is als ik dezelfde dag dat ik die 4 pipo's ostentatief een praatje zie slagen om rustig van het najaarzonnetje te genieten dat 20 kilometer verder rond Doornik zo een slaper met zijn Gatso netjes verdoken achter een groot paneel mensen zit te flitsen. Uiteraard op een stuk dat naar beneden helt, en waar pas tien kilometer verder een uitrit is en relatief weinig verkeer zodat iedereen wat gas geeft. Leuk, zo is de pakkans niet ver van de 100% en is het rolletje gauw vol.
In de zonde Schelde-Leie krijgen ze al een hele tijd orders om op de N60 oudenaarde-gent pas vanaf 120 te flitsen, omdat de officier heel goed weet dat ze anders binnen een half uur hun rolletje vol hebben. Enkel op de dagen dat er weinig verkeer is, zetten ze de limiet lager en aangepast aan de echte norm (90). De keuzes maakt men om eigen werkcomfort, en helemaal niet omwille van veiligheid en zeer zeker niet omwille van de wet. Ambtenarij van het platste soort.

edit : het is al tot op de bodem uitgezocht, die coyote is wettelijk dus ik zie niet in waarom EDR en eender wie die niet mag gebruiken.
Kijk naar het woord in RODE kleur en vraag dan eens WIE in de flitsauto zit.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be