![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rond de 2.000 plaatsen zouden er te kort zijn in de Nederlandstalige basisscholen te Brussel.
Hilde Crevits ( CD&v) schiet hier opnieuw tekort bij gebrek aan vooruitzien. Minder op TV komen en minder uitleggen maar veel meer doen Hilde. Intussen sturen die ouders hun kinderen naar Franstalige scholen waardoor deze kunnen pralen met hun toename. Ik stel mij echt de vraag hoe het komt dat er altijd plaats is in het Franstalig lager onderwijs van Brussel en altijd plaats tekort in het Nederlandstalig lager onderwijs. Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 2 september 2015 om 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waren die mensen daar niet tegen al wat Vlaams is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Onze huidige koning is daar een sprekend voorbeeld van : hij stuurde zijn kinderen gisteren naar het Sint-Jan-Berchmans college aan de Kapellekerk te Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets waarvan een "tekort" is krijgt vanzelf "waarde"
![]() Het heeft weinig zin om leerlingen te "proppen". Bovendien kan men zich afvragen hoeveel van die kandidaat-leerlingen door hun ouders niet gewoon "gedumpt" worden in de eerste de beste school waar dit maar mogelijk is.Ik heb niet begrepen dat het Nederlandstalig onderwijs zich als "backup-plan" ziet van het Franstalig onderwijs.Brussel zit nu eenmaal met een demografische "situatie".De aangroei van het aantal schoolplichtige kinderen is bovendien niet natuurlijk te noemen en bijgevolg niet van jaren vooraf goed te plannen,en dit wegens wegens de migratie.Het kan evengoed gedaan zijn binnen de 10 jaar als andere plaatsen aantrekkelijker worden... Voor een minister,zowel aan Vlaamse als aan Waalse- of Brusselse kant wordt het steeds moeilijker ordentelijk te plannen zolang er geen PLAN is om aan een bevolkingsaantal een plafond te geven... Laatst gewijzigd door kelt : 2 september 2015 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Nu moet men niet afkomen dat dit een nieuw probleem is. Dertig jaar geleden zat de zoon van een kameraad al in een Vlaamse school in Brussel als enige Nederlandstalige (thuistaal) in een klas. Er was dus tijd genoeg om aan de stijgende vraag te voldoen. Maar het is veel gemakkelijker in de media te klagen en te zagen over kortzichtige Franstaligen die onwillig zijn de tweede landstaal te leren dan geld te steken in het Nederlandstalige onderwijs in Brussel. Dit is nochtans een bevoegdheid van de Vlaams overheid. De Vlaamse regering die ook bevoegd is voor de Vlaamse gemeenschap in Brussel. Die regering waarvan de Vlaams nationalisten met de VU en later de NVA al sinds de regering Geens I (1981-1985) zeer regelmatig deel uitmaakten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 20 jaar geleden zaten er een goede 9000 leerlingen in het Nederlandstalig lager onderwijs in Brussel. Nu al meer dan 15000.
't Is dus niet dat men niets heeft gedaan. http://www.vgc.be/Onderwijs/Onderwij...zichtlager.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af wie met privileges willen te scheppen de meest idiote van ons twee gaat beschouwd worden. Ga nog wat staan zaaien met je Belgische vod en 'Vive le rwa' roepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Bewijs mij dat er na de voorkeursregels (o.a. kinderen van leerkrachten, broers en zussen van reeds ingeschrevenen) die de school toepast er nog plaats zou geweest zijn mits de ouders zoals andere ouders voor de school gekampeerd hadden. Het feit alleen al dat ouders zouden moeten kamperen voor een school vind ik beneden alle peil en een bewijs van groot wanbeleid. PS waar heb ik privileges gevraagd? Moet ge weer liegen en bedriegen om mij in een slecht daglicht te plaatsen? Zijn uw flamingante argumenten zo zwak? Laatst gewijzigd door pajoske : 2 september 2015 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo blijkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als het daar allemaal Vlamingen zijn dan is Vlaanderen inderdaad zwaar in gebreke gebleven; maar het zijn juist allemaal geen Vlamingen; dus waarom zou Vlaanderen voor heel Brussel moeten instaan om op die manier ook aan de inwonende Vlamingen een Vlaamse school te kunnen en te mogen aanbieden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |