Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2013, 10:13   #1
Sean
Burgemeester

Standaard Is racisme bij allochtonen een onbespreekbaar taboe?

Terwijl de Standaard deze week alle registers open trekt om de Vlaming als racist te stigmatiseren blijft de andere kant van het verhaal opnieuw onderbelicht.
Aangezien we scenario al ontelbare malen hebben gezien kan ik amper anders dan concluderen dat de bespreekbaarheid van racisme onder allochtonen zich nog steeds in de taboesfeer zit.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 12:41   #2
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Zit bij allochtonen niet in een taboesfeer hoor.

Bij hen is iedereen die het materieel beter heeft, z'n job of z'n mooie vriendin niet wil afstaan een racist (soms een lesbische pedofiel zoals die lerares in Antwerpen).

Wordt volop over gesproken en gedacht hoor.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 12:58   #3
Sean
Burgemeester

Standaard

Mogelijk heb ik mijn woorden niet goed gekozen.
Ik heb het eigenlijk over het racistische gedrag van bepaalde allochtonen en niet over het racisme dat zij bij anderen zien want dit laatste is inderdaad absoluut geen taboe.
Zoals de media en allerhande organisaties de zaken voorstellen lijkt het wel of racisme onder deze mensen niet zou voorkomen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 13:13   #4
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Natuurlijk is dit een onbespreekbaar taboe. Sla gewoon de kranten open. Wanneer vijf negers een blanke in elkaar rammen, zoekt men in het krantenartikel vergeefs naar het woord 'racisme'. Wanneer het omgekeerde gebeurt, begin de titel met racisme. Jullie geloven toch zelf niet dat die kutmarokkaantjes en turkjes onze blanke huid graag zien of waarderen. Typisch verschijnsel is dat de islam deze haatgevoelens tegenover ons nog eens in het kwadraat vergroot. Islamieten eisen ook altijd respect, maar alleen tegenover henzelf. Naar ons wordt er gespuwd.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 13:18   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Vandaag de dag is dit binnen de linkse dictatuur inderdaad onbespreekbaar. Dagelijks worden mensen in dit land gehersenspoeld door tientallen berichten in de media waarmee men de autochtonen met een schuldgevoel wil opzadelen. Tot mijn teleurstelling moet ik vaststellen dat dit een zeer effectieve strategie is waarin de willoze Vlaming zonder tegenstribbelen meegaat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 13:50   #6
doremi
Gouverneur

Standaard

De reeks in de Standaard is gewoon hallucinant.Niet alleen worden er statements geponeerd zonder enige onderbouwing (het woord wetenschappelijk hoort hier helemaal niet thuis), daarnaast is de benadering erg mooi gezegd eenzijdig.

Vandaag ook weer, men noemt zelf 5 objectieve factoren waarom niet-EU burgers bij ons minder actief zijn en daarna zegt men dat het toch discriminatie moet zijn. Dat autochtone laag -en niet geschoolden ook zeer moeilijk werk vinden (=feit) in België is blijkbaar niet relevant. Dat bepaalde groepen allochtonen massaal laag -en ongeschoold zijn (veel meer dan andere deelgroepen van de mensen met allochtone origine) doet niets ter zake, neen dat ligt aan de leerkrachten! Want we hebben het gevraagd aan... juist ja diegene die falen.

Nu de eerste leerling die gebuisd is of een C-attest heeft en die de schuld helemaal bij zichzelf legt moet ik nog tegenkomen, maar blijkbaar is het 'gevoel' van een puber een goede maatstaf om de kwaliteit van ons onderwijs te bepalen en zijn statistische aberraties dat niet. Goed om weten!

Dat afgaan op gevoel mag natuurlijk maar in één richting! Want al die Vlamingen die jegens Maghrebijnse jongeren een zeker 'gevoel' hebben door talrijke ervaringen (zelf of in de nabije omgevingen) moeten vooral dit gevoel onderdrukken want een gevoel is subjectief en dat gevoel is racisme!

De dubbele standaard die zulke sociologen gebruiken is schokkend en dat in universiteiten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be