![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Gisteren was ik na een vergadering aan het babbelen met mijn goede vriend Yves L, en een aantal VLD en SPAers. N-VA was uiteraard niet aanwezig. Zoals Yves het al eens vaker grapt onder kameraden: "Dennis the Menace laten we liever thuis". [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]In het begin begreep ik niet echt goed wat hij daarmee bedoelde... Nouja, Yves geeft vaker wel eens een eigen betekenis aan woorden. Zo vertelde hij mij nog eens dat hij me onverwijld een geit cadeau zou doen. Blijkt dus een Familie-uitdrukking te zijn voor "tegen Sint-Juttemis". tsss, die Yves L. toch. Maar goed dat ik mij al geen hok had laten bouwen door een firma vol met SP-A leden.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Maar gelukkig was Decroo toevallig in de buurt, net terug van zijn audiëntie met de koning, (gelukkig had ik mijn goudvis niet bij me), en ie kon me verduidelijken dat het ging om niemand minder dan Geert, en hoe Yves HEM zou thuislaten bij het communautaire forum in de herfst. [/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ik vroeg toen al half beschonken: "Moja, Yves, kpeisde da Dennis B-H-V hen gesplits?!"[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ie zei me toen doodleuk: "Maar B-H-V gaat helemaal niet splitsen. Als we dat wilden, dan hadden we dat minderheids-kabinet van het Blok wel gepakt."[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ik stond even met mijn mond vol tanden terwijl hij verder ging: "de Geert en Ik hebben een arrangement. Zij komen bij ons zodat de CD&V na al die jaren eindelijk weer kieswinst boekt, en Geert kan nog een paar jaartjes een zeteltje hen. Ma, ze moeten wel hun kiezers bedriegen zoda die naar ons komen. Anders no deal.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Zo simpel is het, niet meer, niet minder".[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Waarschijnlijk was het de wijn, maar ik en Yves wezen met de wijsvinger op elkaar en riepen heel luid: "Koehandel ![]() ![]() [font=Times New Roman][size=3]Tssss, en dan maar andere partijen aanvallen, al dat bedrog, gewoon uit winstbejag van 1 persoon.[/size][/font]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 26 augustus 2004 om 22:06. |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De correctie categorie is: Koetjes en Kalfjes, afdeling: Flauwe 'humor'.
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() gewoon schandalig! had ik het niet gezegd dat Bourgeois ne opportunist is van het zuiveste water!
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 27 augustus 2004 om 20:02. |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
En simpelweg om het volgende: -> de Vlaamse Kiezers is voorstander voor zo'n verbinding. CD&V/N-Va is de grootste partij door dat kartel, gevolgt door het Vlaams Blok die onafhankelijk de grootste partij is, gevolgd door de onafhankelijke VLD. Hoe veel meer stemmen moet het Vlaams Blok nog halen voor u dat wil inzien? Is 2 op 4 stemmen, wat alleen al CD&V/N-Va + Vlaams Blok is, niet genoeg motivatie om dat kabinet serieus te overwegen? Kennelijk niet. De CD&V/N-Va geeft geen zier om wat de kiezer wil, maar wel om het cordon sanitaire (wat men ook kon verwachten van een vakbondsman als Leterme), en heeft dan maar gekozen voor: Wat je allemaal bazelt over het federale niveau, en alle partijen nodig hebben, dat klopt juridisch allemaal uiteraard, maar u neemt al bij voorbaat aan dat de SP-A zich zou inleven in de historische rol van DE PARTIJ DIE DE SPLISTING B-H-V HEEFT GESABOTEERD IN 2004. Dit is gewoon totaal futurisme, u kon dat niet weten! Dat u dit gebruikt om de tri-partite te verantwoorden pakt heus geen verf.[size=3]een tri-partite tegen de zin van de kiezers in[/size] N-Va heeft: -> een kans de meest Flamingrantische Vlaamse regering te vormen verworpen voor een tri-partite met de SP-A. -> een verkiezingsbelofte verbroken door met SP-A in de regering te gaan -> een verkiezingsbelofte verbroken door in een regering te stappen waarbij B-H-V niet gesplitst is. -> in een regering gestapt waarin u wat vage engagementen heeft B-H-V wel ooit eens te splitsen, nadat het nu een goede 2 maand is kunnen afkoelen tijdens de vakantie. Ik kan heus wel begrijpen dat dit moet doorwegen. Maar in plaats van toch nog enige moed op te brengen, begint u nu maar te kakken op die partij die u zelf hebt buitengesloten 2 maanden terug. Met enige spijt moet ik vaststellen dat N-Va niet alleen zich geprofileerd heeft als een verliezerspartij, nu zijn ze nog zielig ook. Het tweede is dan nog ontelbare keren erger dan het eerste.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 28 augustus 2004 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Om het in het kort samen te vatten.
"Tgaat hem niet om of je uiteindelijk wint of verliest, t'is hoe je het spel hebt gespeeld." Deze mentaliteit heeft van het Blok de grootste partij van Vlaanderen gemaakt zonder kartel, en ze zitten hoe langer hoe meer met 2 voeten IN het spel ondanks de ontelbare manieren van de andere partijen om ze de duvel aan te doen. Maar het Vlaams Blok heeft dan nooit z'n standpunten of verkiezingsbeloften hoeven te verkopen. De N-Va heeft het wat dat betreft zeer pover gedaan. Dat op zich is geen schande, de beschuldigingen van Giserke zijn dat echter wel. Het klinkt bijna als een Iraans statement met Israël als het Vlaams Blok.
#15 |
|
![]() Na Minister Bert Anciaux heeft nu ook Minister Geert Bourgeois zijn partijtje rondom hem. Of waar Vlaams nationale stemmen al niet goed voor zijn.
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |