Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 augustus 2004, 22:04   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard De koehandel van de N-Va

[font=Times New Roman][size=3]Gisteren was ik na een vergadering aan het babbelen met mijn goede vriend Yves L, en een aantal VLD en SPAers. N-VA was uiteraard niet aanwezig. Zoals Yves het al eens vaker grapt onder kameraden: "Dennis the Menace laten we liever thuis". [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]In het begin begreep ik niet echt goed wat hij daarmee bedoelde... Nouja, Yves geeft vaker wel eens een eigen betekenis aan woorden. Zo vertelde hij mij nog eens dat hij me onverwijld een geit cadeau zou doen. Blijkt dus een Familie-uitdrukking te zijn voor "tegen Sint-Juttemis". tsss, die Yves L. toch. Maar goed dat ik mij al geen hok had laten bouwen door een firma vol met SP-A leden.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Maar gelukkig was Decroo toevallig in de buurt, net terug van zijn audiëntie met de koning, (gelukkig had ik mijn goudvis niet bij me), en ie kon me verduidelijken dat het ging om niemand minder dan Geert, en hoe Yves HEM zou thuislaten bij het communautaire forum in de herfst. [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ik vroeg toen al half beschonken: "Moja, Yves, kpeisde da Dennis B-H-V hen gesplits?!"[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ie zei me toen doodleuk: "Maar B-H-V gaat helemaal niet splitsen. Als we dat wilden, dan hadden we dat minderheids-kabinet van het Blok wel gepakt."[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ik stond even met mijn mond vol tanden terwijl hij verder ging: "de Geert en Ik hebben een arrangement. Zij komen bij ons zodat de CD&V na al die jaren eindelijk weer kieswinst boekt, en Geert kan nog een paar jaartjes een zeteltje hen. Ma, ze moeten wel hun kiezers bedriegen zoda die naar ons komen. Anders no deal.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Zo simpel is het, niet meer, niet minder".[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Waarschijnlijk was het de wijn, maar ik en Yves wezen met de wijsvinger op elkaar en riepen heel luid: "Koehandel ".[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Tssss, en dan maar andere partijen aanvallen, al dat bedrog, gewoon uit winstbejag van 1 persoon.[/size][/font]

Laatst gewijzigd door Raven : 26 augustus 2004 om 22:06.
Raven is offline  
Oud 26 augustus 2004, 22:08   #2
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

De correctie categorie is: Koetjes en Kalfjes, afdeling: Flauwe 'humor'.
Oud 27 augustus 2004, 09:02   #3
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

gewoon schandalig! had ik het niet gezegd dat Bourgeois ne opportunist is van het zuiveste water!
jan hyoens is offline  
Oud 27 augustus 2004, 12:47   #4
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
gewoon schandalig! had ik het niet gezegd dat Bourgeois ne opportunist is van het zuiveste water!
lol, blijkbaar ene die het sarcasme en de ironie van de eerste post niet heeft ingezien.
vrijevlaming is offline  
Oud 27 augustus 2004, 12:53   #5
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
lol, blijkbaar ene die het sarcasme en de ironie van de eerste post niet heeft ingezien.
Of misschien juist wel...
Oud 27 augustus 2004, 13:53   #6
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Of misschien juist wel...
Si non e vero, he ben trovato!
jan hyoens is offline  
Oud 27 augustus 2004, 17:10   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

grappige post!
Patriot! is offline  
Oud 27 augustus 2004, 19:49   #8
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
grappige post!
Kvind deze nochtans grappiger > http://forum.politics.be/showthread.php?t=19348
Cyperken is offline  
Oud 27 augustus 2004, 20:01   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Hij[font=Times New Roman][size=3] zei me toen doodleuk: "Maar B-H-V gaat helemaal niet splitsen. Als we dat wilden, dan hadden we dat minderheids-kabinet van het Blok wel gepakt."[/size][/font]
u bent blijkbaar niet vies van wat leugens. Ten eerste wordt een wet niet gestemd door de regerinbg, maar door het parlement. Dat het VB al dan niet in die minderheidsregering zit doet dus geen bal ter zake. Ten tweede moet die wet in het federale parlement gestemd worden, wat dat dus met het VB en het Vlaamse niveau te maken heeft is mij compleet een raadsel. En laten we ten slotte als derde punt eens aanemen dat het Blok die minderheidsregering CD&V-VLD zou steunen, wat was er dan gebeurt: aangezien de SPa dan Vlaams in de opposie zit, en in gedachte houdend dat voor de splitsing van BHV alle Vlaamse partijen dat wetsontwerp federaal moeten goedkeuren, zat de kans er wel eens dik in dat de SPa zeker zou blijven tegenstemmen omdat zij opzij geschoven werden voor (het in hun ogen) verwerpelijke Vlaams Blok.Maw: de splitisng van BHV heeft 0,0 te maken met de regeringsvorming, de enigste voorwaarde is dat alle Vlaamse partijen voor stemmen, ga dus ergens mist spuien...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 27 augustus 2004 om 20:02.
Seba is offline  
Oud 27 augustus 2004, 20:01   #10
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u bent blijkbaar niet vies van wat leugens. Ten eerste wordt een wet niet gestemd door de regerinbg, maar door het parlement. Dat het VB al dan niet in die minderheidsregering zit doet dus geen bal ter zake. Ten tweede moet die wet in het federale parlement gestemd worden, wat dat dus met het VB en het Vlaamse niveau te maken heeft is mij compleet een raadsel. En laten we ten slotte als derde punt eens aanemen dat het Blok die minderheidsregering CD&V-VLD zou steunen, wat was er dan gebeurt: aangezien de SPa dan Vlaams in de opposie zit, en in gedachte houdend dat voor de splitsing van BHV alle Vlaamse partijen dat wetsontwerp federaal moeten goedkeuren, zat de kans er wel eens dik in dat de SPa zeker zou blijven tegenstemmen omdat zij opzij geschoven werden voor (het in hun ogen) verwerpelijke Vlaams Blok.Maw: de splitisng van BHV heeft 0,0 te maken met de regeringsvorming, de enigste voorwaarde is dat alle Vlaamse partijen voor stemmen, ga dus ergens mist spuien...
Seba is offline  
Oud 27 augustus 2004, 20:35   #11
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Kvind deze nochtans grappiger > http://forum.politics.be/showthread.php?t=19348
vreemd nochthans: het verhaal van Giserke is geloofwaardig: ik weet dat hij medewerker is van Bourgeois, hij rapporteert wat hij van andere SPa- en VLD-mandatarissen heeft gehoord en komt dit hier vertellen. Maar blijkbaar kan het u allemaal niet zoveel schelen en noemt u het gemakkelijkheidshalve maar "grappig"...Raven zijn post is grotendeels fictie (voor oa wat ik hierboven gepost heb) en bovendien doet die post 0,0 af aan wat Giserke vertelt, of wel soms?
Seba is offline  
Oud 27 augustus 2004, 20:46   #12
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vreemd nochthans: het verhaal van Giserke is geloofwaardig: ik weet dat hij medewerker is van Bourgeois, hij rapporteert wat hij van andere SPa- en VLD-mandatarissen heeft gehoord en komt dit hier vertellen. Maar blijkbaar kan het u allemaal niet zoveel schelen en noemt u het gemakkelijkheidshalve maar "grappig"...Raven zijn post is grotendeels fictie (voor oa wat ik hierboven gepost heb) en bovendien doet die post 0,0 af aan wat Giserke vertelt, of wel soms?
Ik geef daar geen verschil aan, de VB-NVA oorlog hier laat mij koud en is ronduit belachelijk in beide opzichten. De belgicisten amuseren zich kostelijk met jullie die elkaars kop afbijten.
Cyperken is offline  
Oud 28 augustus 2004, 10:40   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En door dat vet-gedrukte, mijn beste, is deze Vlaamse regeringsdeelname van de N-Va, de Eerste, maar ook meteen de laatste voor u "ge-spirit" wordt binnen de CD&V. De N-Va had niet zo kortzichtig en politiek ballenloos mogen wezen, en van het aangeboden minderheids-kabinet een breekpunt moeten maken voor Leterme.

En simpelweg om het volgende:

-> de Vlaamse Kiezers is voorstander voor zo'n verbinding. CD&V/N-Va is de grootste partij door dat kartel, gevolgt door het Vlaams Blok die onafhankelijk de grootste partij is, gevolgd door de onafhankelijke VLD. Hoe veel meer stemmen moet het Vlaams Blok nog halen voor u dat wil inzien? Is 2 op 4 stemmen, wat alleen al CD&V/N-Va + Vlaams Blok is, niet genoeg motivatie om dat kabinet serieus te overwegen?

Kennelijk niet. De CD&V/N-Va geeft geen zier om wat de kiezer wil, maar wel om het cordon sanitaire (wat men ook kon verwachten van een vakbondsman als Leterme), en heeft dan maar gekozen voor:
[size=3]een tri-partite tegen de zin van de kiezers in[/size]

Wat je allemaal bazelt over het federale niveau, en alle partijen nodig hebben, dat klopt juridisch allemaal uiteraard, maar u neemt al bij voorbaat aan dat de SP-A zich zou inleven in de historische rol van DE PARTIJ DIE DE SPLISTING B-H-V HEEFT GESABOTEERD IN 2004. Dit is gewoon totaal futurisme, u kon dat niet weten! Dat u dit gebruikt om de tri-partite te verantwoorden pakt heus geen verf.

N-Va heeft:

-> een kans de meest Flamingrantische Vlaamse regering te vormen verworpen voor een tri-partite met de SP-A.

-> een verkiezingsbelofte verbroken door met SP-A in de regering te gaan

-> een verkiezingsbelofte verbroken door in een regering te stappen waarbij B-H-V niet gesplitst is.

-> in een regering gestapt waarin u wat vage engagementen heeft B-H-V wel ooit eens te splitsen, nadat het nu een goede 2 maand is kunnen afkoelen tijdens de vakantie.

Ik kan heus wel begrijpen dat dit moet doorwegen. Maar in plaats van toch nog enige moed op te brengen, begint u nu maar te kakken op die partij die u zelf hebt buitengesloten 2 maanden terug.

Met enige spijt moet ik vaststellen dat N-Va niet alleen zich geprofileerd heeft als een verliezerspartij, nu zijn ze nog zielig ook. Het tweede is dan nog ontelbare keren erger dan het eerste.

Laatst gewijzigd door Raven : 28 augustus 2004 om 10:44.
Raven is offline  
Oud 28 augustus 2004, 11:19   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Om het in het kort samen te vatten.

"Tgaat hem niet om of je uiteindelijk wint of verliest, t'is hoe je het spel hebt gespeeld."

Deze mentaliteit heeft van het Blok de grootste partij van Vlaanderen gemaakt zonder kartel, en ze zitten hoe langer hoe meer met 2 voeten IN het spel ondanks de ontelbare manieren van de andere partijen om ze de duvel aan te doen. Maar het Vlaams Blok heeft dan nooit z'n standpunten of verkiezingsbeloften hoeven te verkopen.

De N-Va heeft het wat dat betreft zeer pover gedaan. Dat op zich is geen schande, de beschuldigingen van Giserke zijn dat echter wel. Het klinkt bijna als een Iraans statement met Israël als het Vlaams Blok.
Oud 28 augustus 2004, 11:33   #15
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Na Minister Bert Anciaux heeft nu ook Minister Geert Bourgeois zijn partijtje rondom hem. Of waar Vlaams nationale stemmen al niet goed voor zijn.
Oud 28 augustus 2004, 12:21   #16
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Wat je allemaal bazelt over het federale niveau, en alle partijen nodig hebben, dat klopt juridisch allemaal uiteraard, maar u neemt al bij voorbaat aan dat de SP-A zich zou inleven in de historische rol van DE PARTIJ DIE DE SPLISTING B-H-V HEEFT GESABOTEERD IN 2004. .
en zij waren niet de enige die de splitsing van BHV hebben gesaboteerd.......u weet wel wat ik bedoel
vrijevlaming is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be