![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duizenden EU-ambtenaren verdienen meer dan de gemiddelde Europese regeringsleider, dankzij een combinatie van hoge salarissen en gunstige belastingtarieven.
Knack Maar liefst 11.117 EU-ambtenaren verdienen 12.444 euro bruto of meer per maand. Het gaat daarbij om functies als directeur, maar ook als pers-assistent en hoofdvertaler. Euh, Besparingen onder druk van Europa?
![]() |
#2 |
|
![]() Wel makkelijk als je over je eigen loon, ontslagvergoedingen en dergelijke meer zelf mag stemmen...
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Vind je het gek dat de mensen gaan walgen van de EU?
![]() Laatst gewijzigd door Roderik : 5 februari 2013 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mogen die ambtenaren dat dan??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik had alreeds de eer dit te mogen aanhalen.
![]() |
#7 |
|
![]() Onlangs?
Ik heb geverifieerd of hier recentelijk een draad over was opgestart maar niet gevonden
![]() |
#8 |
|
![]() Beste Gun, het maakt mij niet uit ik post dat soort zaken meestal onder een bestaande discussie.
Maar een feit is dat een zeer groot aantal (ruimschoots meer dan 3000) EU ambtenaren een jaarlijks inkomen hebben (kaal, zonder toevoegingen en overige emolumenten) van meer dan 144.000 Euro. De emolumenten kunnen wel oplopen naar 1000-1500 Euro per maand, zo niet meer. Omstreeks dat bedrag van 144.000 zweeft een horde van ambtenaren waarvan het aantal niet echt bekend is maar geschat wordt op tenminste 4000. Ook zij genieten van een scala van financiele tegemoetkomingen waar alleen insiders weet van hebben. Je begrijpt dus dat dit bedragen zijn die de Balkenende norm overschrijden. Mijn vraag luidt: heeft de EU iets van een openbare boekhouding? Het lijkt me van niet. Ik tart een ieder met een geverifiëerde boekhouding van de EU te komen. Ik denk niet dat iemand dat kan.
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- een netto-salaris ligt bij de EU meestal ver BOVEN het brutosalaris. Waarom geven ze geen nettocijfers? - zoals ik hier heb betoogd, is het aantal ambtenaren eigenlijk viermaal zo groot als ze ons wijsmaken, en hoge ambtenaren zijn er wellicht zes keer zo veel. Het kost dus allemaal véél en véél meer dan ze toegeven, en de media helpen het potje gedekt te houden door af en toe eens schijnbaar kritisch te zijn. Lafbekken! Eurokontlikkers!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 februari 2013 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem is niet dat er geen controle is. Het probleem is dat die zogenaamde controle als voorwendsel dient om ONS te beletten, na te gaan wat er echt met ons geld gebeurt. De leuze van de Europese Rekenkamer was niet voor niets jarenlang: Reken op ons, wij rekenen voor u! En dit verzin ik niet. Bedoeld om zich niet bloot te geven, en ze geven zich juist helemaal bloot! In Belgisch Congo hadden ze daar een woord voor... Het beginsel van de dubbele boekhouding of het periodetoerekeningsstelsel, kortom: modern boekhouden, was bij de instellingen tot voor kort onbekend, en misschien moeten we toch nog eens aan de bevindingen van Marta Andreasen herinneren: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=35 http://forum.politics.be/showthread....51#post5544251 http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=22 Zij schatte dat meer dan de helft van de begroting opging aan niet te traceren uitgaven (d.w.z. meer dan de helft van het geld is volgens haar stelselmatig onvindbaar). Zonder haar parlementaire onschendbaarheid zou deze mevrouw gevaar lopen, daar ben ik zeker van.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 februari 2013 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() @ K & K
Ik ken de verslaggeving. De reden waarom Brussel (daarmee bedoeld het hele ambtenarencorps) een gesloten front vormt. Zij leven in een luilekkerland en die status quo mag nooit aangetast worden. Klokkenluiders worden direct monddood gemaakt. Het enige dat een bom onder de Brusselse kliek kan doen exploderen is een openbaarmaking van waar het EU geld feitelijk naar toe gaat. Een mannetje bij SWIFT zou wonderen kunnen verrichten.
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bin nicht aus Kakanien, kan K-K als afko echter door de vingers zien.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Door erbij op te tellen in plaats van ervan af te trekken, dat wist jij niet, hè: Ontheemdingspremie (maandelijks 16%) bij voorbeeld.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo schokkend vind ik dat nou allemaal niet.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het grootste gevaar is echter dit: Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Werkte jij er niet?
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar om u meteen gerust te stellen: ik verdiende (nog net) geen 12.000 bruto.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |