![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Maar dezelfde vraag begint zich stilaan op te dringen op Vlaams niveau. Kan
er iemand uitleggen waarom er in Limburg relatief bijna drie keer zoveel flitspalen staan als in Antwerpen en meer dan twee keer zoveel als in West-Vlaanderen? Wordt er in Limburg harder gereden? Gebeuren er in Limburg meer en zwaarder ongelukken? Niet voor zover wij weten. Wat we wel weten is dat relatief meer Limburgers dan andere Vlamingen aangewezen zijn op de auto omdat het openbaar vervoer en met name het spoor hier nog altijd een eind achter ligt op de rest van het land. Waardoor de pakkans voor Limburgers dus nog wat groter wordt." Uit HBVL, "De Kern", 25.08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga eens in de stad van Stevaert kijken.
Misschien gaat je dan een lichtje branden. Flistpalen worden door SS duidelijk als 'goed voor de mensen' gezien. En niet alleen door de burgemeester van Hasselt. Je kan dat 'goed voor de mensen' toch het beste bewijzen in de stad waar je de baas bent? SS is echter ook nog minister in de federale regering en ministers kosten veel geld. Veel flitspalen en superboetes helpen een heel eind om voor die ministerswedden, het extra vakantiegeld dat ze zich toeëigenden en de twee jaar doorbetaling van hun weddes als ze uit de boot vallen, te zorgen hé? By the way Patriot. Waarom zou het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië zoveel groter zijn dan dat tussen Vlaamse provincies? Of had deze topic enkel de bedoeling de aandacht van dit veel grotere verschil tussen de Belgische gemeenschappen af te leiden?
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het verschil tussen de ongeveer 1000 palen in Vlaanderen en het tiental in Wallonië is toch wel iets frappanter. In een gemiddelde stad in Vlaanderen staan er al meer dan in gans Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onbemande camera's vind ik trouwens geen slechte zaak. Maar de vraag blijft: waar zijn de cijfers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Zeventig hier Negentig daar
Nee niet te snel, let op de flitspaal Zeventig hier Negentig daar Nee niet te snel, let op de flitspaal Allo, Anciaux, merci voor het cadeau Maar nee serieus ik geef minder gas Want anders kan ik betalen Allo, Allo, lieve Bert awel chapeau Geen zware voet omdat het moet Vanaf nu doe ik het goed Kijk maar, kijk maar Ze staan overal Ze staan overal Ze staan over overal Hier een flitspaal Daar een camera Ja de politie staat overal Allo, oh oh, ik sta weer op de foto Vanaf nu neem ik de trein In plaats van de auto Allo, allo, bebouwde kom u rijdt te snel Ik mag maar 30 per uur Ik val in slaap achter mijn stuur Kijk maar, kijk maar Ze staan overal Ze staan overal Ze staan over overal Hier een flitspaal Daar een camera Ja de politie staat overal" Om een beetje met dit onderwerp te lachen. Met de dank aan de Feestridders en vooral aan een vriend van mij-Luc-die mij die tekst twee weken geleden had gestuurd en hun liedje laten horen. Het is wel grappig maar geef me toch liever de originele versie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Als Limburger eis ik dat Limburgs boetegeld in Limburg blijft
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven is het zo dat de Vlaamse overheid nog steeds bevoegd blijft om een aanvraag tot het plaatsen van een flitspaal al dan niet goed te keuren. Er is dus een zekere controle opdat een wildgroei kan vermeden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verschillen van 500 flitspalen tegenover 10 (waarvan er 1 werkt) lachen ze weg, maar kleine verschillen tussen Vlaamse steden zijn natuurlijk van kapitaal belang
![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe heeft geen enkele van de belgicisten die hier zo luid roepen ook maar enig cijfer kunnen voorleggen. Ik vroeg er nochtans om... Geen antwoord echter. Waarop baseren ze zich dan? Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 augustus 2004 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen staan er 50 maal meer flitspalen dan in Wallonië, dat desalniettemin een grotere oppervlakte heeft. Begrijpt u de verhoudingen??? Maar ergens heeft u gelijk, maar daarom ga ik ook volledig akkoord met Vlaams minister van Mobiliteit Van Brempt, die de regionalisering van het Verkeersboetefonds koppelt aan het belonen van gemeenten die (o.a. door middel van flitspalen) proberen het verkeer veiliger te maken. Op die manier krijgen de Limburgers een financiële compensatie voor het geleverde werk ivm flitspalen, wat de Antwerpenaars dan weer minder krijgen. Dit kan u trouwens terugvinden in mijn topic "Van Brempt mee!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |