Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 augustus 2004, 20:39   #1
giserke
Banneling

Standaard De koehandel van het Vlaams Blok

[font=Times New Roman][size=3]We weten dat de N-VA een verrader is, die van verraad tot verraad vecht voor een Vlaamse staat. Maar wat ik vanavond na een vergadering heb horen zeggen aan de toog, van een aantal kopstukken van andere partijen bewijst welke partij het Vlaams Blok is!
Ik heb persoonlijk horen verklaren door een aantal VLDers en SPAers (kamerleden) en Mark Grammens (hij heeft zich nog geen klein beetje verschoten toen hij merkte dat ik het gehoord heb), dat ze een afspraak met het Blok hebben dat de paarse partijen geen actie zullen ondernemen om het Vlaams Blok hun dotatie af te nemen,
[font=Times New Roman][size=3]Op basis van de veroordeling voor racisme.[/size][/font]

Op voorwaarde dat het Vlaams Blok de wetswijziging waardoor de N-VA alsnog zou een dotatie krijgen te helpen blokkeren, samen met de paarse rotzakken in de senaat! Dit heeft het Blok dan ook toegezegd.
Dit terwijl de N-VA de enige partij is die zich altijd heeft verzet, bij elke actie die als doel heeft een partij haar dotatie af te nemen om welke politieke reden ook. Zou dit de reden kunnen zijn waarom ze de wet die de splitsing van BHV niet hebben afgekeurd, maar zich hebben onthouden?
Over koehandel gesproken!!!
Dus het Blok zou beter stoppen met ons verraders te noemen en collaborateurs met het Belgische regime!!
[/size][/font]

Laatst gewijzigd door giserke : 26 augustus 2004 om 21:02.
giserke is offline  
Oud 26 augustus 2004, 21:12   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Als dit waar is, dan is het een schurftige streek.
Die kiesdrempel is gewoon onrechtvaardig en discriminerend.

Als er dotaties gegeven worden, dan moet dit een vast bedrag per stem zijn, ongeacht aan welke partij, groot of klein.
Daar is geen weg rond.

Andezrs is dit een benadeling van kleinere partijen.
Kleine partij wil niet noodzakelijk zeggen slechte ideeën.

Deze wet en de eventuele machinaties van de grotere partijen zijn een discriminerend behandelen, en betekenen een desappreciatie naargelang de grootte van een partij, zonder ze op de inhoud te beoordelen. Dat behoort de kiezer te doen.
Oud 26 augustus 2004, 21:12   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Je verkeerd wel in hoge kringen. Nu waarom zouden ze dat doen wat je zegt? Enfin ik ben niet op de hoogte van de machtsspelletjes en de ''politiek policienne'' van de bourgeois partijen. Wat ik wel weet is dat ze vooral bezig zijn om hun eigen zetel in het parlement te behouden en daarom denk ik dat ze liever het Blok zouden zien verdwijnenen dan de N-VA en dan niet zozeer omdat het Blok een racistische en anti-sociale partij is maar wel omdat ze zitjes warm houden waar anderen liever in zouden zitten. Nu, ik ga je niet tegenspreken want ik was daar niet aanwezig.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 26 augustus 2004 om 21:13.
solidarnosc is offline  
Oud 26 augustus 2004, 21:21   #4
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Alsof de dotaties van het blok en de n-va in verhouding staan met elkaar...
Oud 26 augustus 2004, 21:24   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]We weten dat de N-VA een verrader is, die van verraad tot verraad vecht voor een Vlaamse staat. Maar wat ik vanavond na een vergadering heb horen zeggen aan de toog, van een aantal kopstukken van andere partijen bewijst welke partij het Vlaams Blok is!
Ik heb persoonlijk horen verklaren door een aantal VLDers en SPAers (kamerleden) en Mark Grammens (hij heeft zich nog geen klein beetje verschoten toen hij merkte dat ik het gehoord heb), dat ze een afspraak met het Blok hebben dat de paarse partijen geen actie zullen ondernemen om het Vlaams Blok hun dotatie af te nemen,
[font=Times New Roman][size=3]Op basis van de veroordeling voor racisme.[/size][/font]

Op voorwaarde dat het Vlaams Blok de wetswijziging waardoor de N-VA alsnog zou een dotatie krijgen te helpen blokkeren, samen met de paarse rotzakken in de senaat! Dit heeft het Blok dan ook toegezegd.
Dit terwijl de N-VA de enige partij is die zich altijd heeft verzet, bij elke actie die als doel heeft een partij haar dotatie af te nemen om welke politieke reden ook. Zou dit de reden kunnen zijn waarom ze de wet die de splitsing van BHV niet hebben afgekeurd, maar zich hebben onthouden?
Over koehandel gesproken!!!
Dus het Blok zou beter stoppen met ons verraders te noemen en collaborateurs met het Belgische regime!!
[/size][/font]
Leugens van een gefrusteerde N-VA'er die nu wemelt in mentale zelfmasturbatie, wetend dat hij is gepakt door Yves Leterme. Ga nog wat spinnen op zijn schoot, Belgisch hofslet

Om toch wat meer te bieden dan beeldspraak in deze post (hoewel het gepast is ).

Het Vlaams Blok heeft zich idd welgeteld 1 keer onthouden die wet af te keuren. Maar het had daar een goede reden voor. Niet dat ik de details ken, maar het kwam er op neer dat als het Vlaams Blok het vieze spelletje van de N-VA had meegespeelt, door die wet in kwestie, de problematiek zou zijn doorgeschoven naar het federale niveau. Hierdoor zouden we de facto een beslissingsbevoegdheid hebben teruggegeven aan België.

Zou het werkelijk een splitsing van B-H-V hebben opgeleverd, dan had het Vlaams Blok natuurlijk die kans gegrepen met beide handen.

Iemand van ons is echter het hele verhaal NIET aan het vertellen en komt dus maar af met allerhande wilde cowboy verhalen en complot-theorieën.
Oud 27 augustus 2004, 07:32   #6
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Wa een gezever.

Ik heb gisteren Steve Stevaert horen zeggen dat hij Bourgeois achterwaarts in de poep heeft gepakt terwijl De Gucht Vera Dua aan het plezieren was.
Oud 27 augustus 2004, 08:59   #7
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wa een gezever.

Ik heb gisteren Steve Stevaert horen zeggen dat hij Bourgeois achterwaarts in de poep heeft gepakt terwijl De Gucht Vera Dua aan het plezieren was.
Dit vind ik geloofwaardiger dan dat indianenverhaal van ons pisserke!8)
jan hyoens is offline  
Oud 27 augustus 2004, 16:16   #8
giserke
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Leugens van een gefrusteerde N-VA'er die nu wemelt in mentale zelfmasturbatie, wetend dat hij is gepakt door Yves Leterme. Ga nog wat spinnen op zijn schoot, Belgisch hofslet
leterme gisteren niet gezien op het nieuws?

Citaat:
Om toch wat meer te bieden dan beeldspraak in deze post (hoewel het gepast is ).

Het Vlaams Blok heeft zich idd welgeteld 1 keer onthouden die wet af te keuren. Maar het had daar een goede reden voor. Niet dat ik de details ken, maar het kwam er op neer dat als het Vlaams Blok het vieze spelletje van de N-VA had meegespeelt, door die wet in kwestie, de problematiek zou zijn doorgeschoven naar het federale niveau. Hierdoor zouden we de facto een beslissingsbevoegdheid hebben teruggegeven aan België.

Zou het werkelijk een splitsing van B-H-V hebben opgeleverd, dan had het Vlaams Blok natuurlijk die kans gegrepen met beide handen.
ONOZELE DWAAS!! Die wet IS behandeld en gestemd geweest in de federale kamer! het Blok had geen ENKELE reden om zich te onthouden. Antwoord van Annemans op het einde van de stemming: MENEER DE VOORZITTER, HET VLAAMS BLOK HEEFT ZICH VERGIST IN DE STEMMING!
Dus een volledige horde volksvertegenwoordigers weten niet hoe ze moeten stemmen? maakt dat de kat wijs!!! Nu weten we waarom!

Citaat:
Iemand van ons is echter het hele verhaal NIET aan het vertellen en komt dus maar af met allerhande wilde cowboy verhalen en complot-theorieën

Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2004 om 16:17.
giserke is offline  
Oud 27 augustus 2004, 16:25   #9
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wa een gezever.

<SPAN style="COLOR: #465473"><FONT size=3><FONT face="Times New Roman">We zaten gisteren in vergadering met GECORO. Dit is een overlegplatform voor ruimtelijke ordening en inplanting voor regio Kortrijk. Daar was ook de verantwoordelijke Vlaams-minister aanwezig, en alle lokale partijkopstukken van de partijen, zoals Piere lannoo (VLD) en Filip Decoene (SPA), en nog een aantal anderen. Na de vergadering zijn we met enkelen afgezakt naar een café, waar een aantal mensen waren van het 'Journaal' van Mark Grammens.
giserke is offline  
Oud 27 augustus 2004, 16:26   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord van Annemans op het einde van de stemming: MENEER DE VOORZITTER, HET VLAAMS BLOK HEEFT ZICH VERGIST IN DE STEMMING!
Op de webstek van de Kamer kan men de debatten en stemmingen in RealPlayer opnieuw beluisteren/bekijken.

Graag had ik dan ook een verwijzing gehad naar deze uitspraak.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2004, 16:28   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dit vind ik geloofwaardiger dan dat indianenverhaal van ons pisserke!8)
Alleszints geloofwaardiger dan uw Blok leugens, vooral als he mensen moet beginnen persoonlijk verwijten met zaken die er niks mee te maken hebben.
Sjans dat we weten dat gij verstandelijk niet verder komt dan dit.

Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2004 om 16:29.
giserke is offline  
Oud 27 augustus 2004, 16:31   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Op de webstek van de Kamer kan men de debatten en stemmingen in RealPlayer opnieuw beluisteren/bekijken.

Graag had ik dan ook een verwijzing gehad naar deze uitspraak.
zal eens zoeken, het is van begin dit jaar.
giserke is offline  
Oud 27 augustus 2004, 18:40   #13
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=giserke]
Citaat:

ONOZELE DWAAS!! Die wet IS behandeld en gestemd geweest in de federale kamer! het Blok had geen ENKELE reden om zich te onthouden. Antwoord van Annemans op het einde van de stemming: MENEER DE VOORZITTER, HET VLAAMS BLOK HEEFT ZICH VERGIST IN DE STEMMING!
Dus een volledige horde volksvertegenwoordigers weten niet hoe ze moeten stemmen? maakt dat de kat wijs!!! Nu weten we waarom!
Inderdaad Giserke

Citaat:
Die wet is behandeld en gestemd geweest in de federale kamer! Het Blok had geen enkele reden om zich te onthouden.
Op de website van de kamer van de plenaire vergadering van 22 januari '04
kan je vaststellen dat het Blok NIET TEGEN het regeringsontwerp m.b.t. de Europese verkiezing stemde, terwijl dit ontwerp nochtans uitdrukkelijk het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in ongewijzigde vorm behield.(stemming 37)

Ook bij de stemming van het amendement van Geert Bourgeois dat net de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde doorvoerde, heeft het Blok het nodig gevonden zich te onthouden.(stemming 39)

En het Blok beweerde inderdaad dat het zich vergist had bij stemming 39, ook Frank Vanhecke gaf dit toe in een PM.(verscheen ook op politiek.net)

En ja Annemans heeft getracht deze vergissing op te lossen op het einde van de plenaire vergadering nadat Geert Bourgeois hem op deze feiten gewezen had.(zie verslag op de website van de kamer)

Annemans deed dit wel in een onvervalste Jan van den Berghe-stijl!

Laatst gewijzigd door Marie-José : 27 augustus 2004 om 18:47.
Marie-José is offline  
Oud 27 augustus 2004, 18:55   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

[quote=giserke]
Citaat:

Oh ja?

Waarom? Post je sterk complot verhaaltje nog eens, het leest zo leuk .
Oud 27 augustus 2004, 19:05   #15
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Allemaal zeer interessant, dat de Bloktop valser is dan de gemeenste kater weet ik al langer. Alleen blinde partijidioten zien dit niet. Correctie: willen dit niet zien.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 27 augustus 2004, 19:09   #16
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oh ja?

Waarom? Post je sterk complot verhaaltje nog eens, het leest zo leuk .
Raven,
Lees liever onderstaande tekst, je maakt je gewoonweg belachelijk.
Of heb je schrik door de mand te vallen?

Citaat:
Op de website van de kamer van de plenaire vergadering van 22 januari '04
kan je vaststellen dat het Blok NIET TEGEN het regeringsontwerp m.b.t. de Europese verkiezing stemde, terwijl dit ontwerp nochtans uitdrukkelijk het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in ongewijzigde vorm behield.(stemming 37)

Ook bij de stemming van het amendement van Geert Bourgeois dat net de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde doorvoerde, heeft het Blok het nodig gevonden zich te onthouden.(stemming 39)

En het Blok beweerde inderdaad dat het zich vergist had bij stemming 39, ook Frank Vanhecke gaf dit toe in een PM.(verscheen ook op politiek.net)

En ja Annemans heeft getracht deze vergissing op te lossen op het einde van de plenaire vergadering nadat Geert Bourgeois hem op deze feiten gewezen had.(zie verslag op de website van de kamer)

Annemans deed dit wel in een onvervalste Jan van den Berghe-stijl!
Marie-José is offline  
Oud 27 augustus 2004, 19:29   #17
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Allemaal zeer interessant, dat de Bloktop valser is dan de gemeenste kater weet ik al langer. Alleen blinde partijidioten zien dit niet. Correctie: willen dit niet zien.
Wat valt hier te zien?

Ik lees hier een cowboy verhaaltje, dat een neutrale lezer even gemakkelijk kan verifiëren als een UFO-verhaal, over hoe een maagzweer-lijdend persoon "giserke" genaamd, rondliep op 'een of andere' vergadering om 'een of andere' reden, en van 'een of ander' persoon had afgeluisterd hoe 'een en ander' geregeld zou kunnen zijn tussen het Vlaams Blok en Paars, twee aartsvijanden in hart en nieren, om een onbeduidende partij-subsidie te voorkomen voor een even onbeduidende partij...

En om dat te linken, halen ze er een stemming bij .. een stemming waarbij het Vlaams Blok kennelijk openlijk zegt dat ze verkeerd hebben gestemd.

Alsof het Vlaams Blok, of eender welke andere partij, lessen moet krijgen van de N-Va omtrent stemgedrag! Voordat de N-Va'ers een grote zaak maken van vergissingen, kijken ze best eerst even na of dat hun partij-topmensen in het verleden eveneens geen "verkeerde" stemmingen hebben uitgebracht. Want dat zou vanuit Vlaams Opzicht wel eens een interessante discussie worden.

En zelfs dan nog.

HET VLAAMS BLOK HEEFT BIJ DE REGERINGSVORMING AANGEBODEN HUN ONVOORWAARDELIJKE STEUN TE GEVEN VIA EEN MINDERHEIDSKABINET AAN CD&V/NVA WAT NIET ALLEEN DE VLAAMSE REGERING DE MEEST FLAMINGRATISCHE REGERING ZOU MAKEN ALLERTIJDEN, MAAR OOK ZOU RESULTEREN IN SOLIDAIR STEMGEDRAG MET DE PRO-VLAAMSE VOORSTELLEN EN STANDPUNTEN VAN CD&V/NVA, WAARONDER STEMMING 39; CD&V/NVA HEEFT SAMENWERKING MET HET VLAAMS BLOK GEWEIGERD WEGENS HET CORDON.

Mij kan het dus geen zier meer schelen dat jullie door je nieuwe Vlaamse bondgenoten, de VLD & de SP-a in de rug zijn gestoken. Jullie hebben eigenhandig de koers gekozen die jullie gingen varen. Dat jullie het nu maar zelf uitzoeken.

Je slaat niet eerst de deur op iemand dicht, en dan achteraf gaan huilen als een klein kind dat ie (ook al is per vergissing) je niet geholpen heeft.
Oud 27 augustus 2004, 19:45   #18
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat valt hier te zien?
Hetgeen jij niet wil zien!
Marie-José is offline  
Oud 28 augustus 2004, 12:35   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Giserke,

als je verhaal al klopt, dan zou je jezelf wel eens het volgende mogen afvragen: wie is in jouw verhaal het slachtoffer en wie de dader?

I.e. bij een koehandel winnen beide partijen. Als dit verhaal al klopt is er geen sprake van een koehandel, maar wel van afpersing. En het is met de afpersers dat Bourgeois nu het bed induikt.

Open your eyes

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 augustus 2004 om 12:35.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 augustus 2004, 12:39   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]
[/size][/font]
Neen, jouw verhaal bevestigt dat alleen maar...
Maar ieder doet wat hij moet om te overleven. Alleen spartelt het VB veel meer tegen én weigert het het vlaams separatisme af te zweren.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 augustus 2004 om 12:42.
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be