![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij alle dagen af waar die crisis eigenlijk gaande is waar men zo alle dagen over zaagt overal ten velde, want aan het verkeer/wagens te zien waan je u in één van de mooiste showrooms van wagens en tevens ook wel de duurste.
En het bolt allemaal rond op onze wegen ![]() Crisis, no way!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat heeft dit met de islam te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een snelle opsomming van dure wagens die ik hier in de regio weet staan :
Ferrari 458 : bedrijf dat betonkelders plaatst. Porsche 997 GTS cabrio : van hetzelfde bedrijf als hierboven. Lamborghini aventador : bedrijf dat bezettingswerken uitvoert. Ferrari 458 spyder : bedrijf dat vensters en deuren verkoopt/plaatst. Porsche 991 turbo S : chirurg in ziekenhuis van Bonheiden. lamborghini Gallardo Spyder : account. Mercedes SL65 AMG : van zelfde accountant als hierboven. Porsche panamera : bedrijf dat gsm's verkoopt. Lamborgini Gallardo : van hetzelfde bedrijf als hierboven. Porsche 991 turbo cabrio : notaris. Jaguar XJ : bakkerij. Jaguar XJ : begrafenisondernemer. Porsche panamera turbo : bedrijf in beveiligingssystemen. BMW 640D : groothandel in elektriciteitsmateriaal. Bentley Continental GT : winkel in kledij. Mercedes SLS AMG : bedrijf dat luxekleding importeert/verkoopt. Porsche 991 4S cabrio : van hetzelfde bedrijf als hierboven. Mc Laren MP12C : projectontwikkelaar. Porsche carrera GT : zakenman die o.a. een restaurant bezit. .... En wie niet in de duurdere restaurants reserveert heeft pech. Steeds volzet en er wordt niet gekeken op een dure fles wijn of meer. Dus crisis? Voor veel mensen maar niet voor die mensen hierboven! (en ik heb mezelf er niet bijgezet, want binnen enkele weken moet ik mijn bedrijfswagen afgeven. En de speeltjes staan klaar voor transport naar het buitenland) Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 14 november 2013 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de nieuwe F-type is voor dit jaar ook al maanden uitverkocht.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 november 2013 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik ben blij met mijn koersveloken, ik begrijp niet wat ge hebt aan zo een dure auto onder uw gat.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn er nog niet.
Zoals ondernemerke aanhaalt, langzaam maar zeker gaan we de beschreven wagens zien verdwijnen, omdat ondernemers en werknemers in de privé gewoon gaan verdwijnen uit België. Iedereen dit.
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tjah, crisis... We leven natuurlijk ook heel anders he
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit simulaties blijkt dat een bedrijfsleider met twee werknemers, een woning en wagen van de vennootschap tot ruim 8.000 meer aan belastingen zal moeten betalen. Een bedrijfsleider van een kmo van twintig werknemers met zes bedrijfswagens zou maar liefst 27.000 euro meer betalen, of zelfs 50.000 euro "indien de werknemers netto compensatie opeisen vanwege de verhoging van de voordelen alle aard op bedrijfswagens". VAA op superbolides ligt nog 10 keer hoger. Bedrijfsleiders die nu nog superwagens op hun zaak hebben zijn in werkelijkheid berooid en arm; anders waren die er al lang uit. ------ Ferrari 458 Berekening voordeel in natura voor de werknemer : 30394 €/jaar Berekening voordeel in natura voor de werkgever : 5167 €/jaar
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 november 2013 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten onder gaan in stijl, dat is het minste dat je ervan nog kan denken.
Niemand, maar dan ook geen enkele bedrijfsleider zal hier nog een dergelijke wagen via een vennootschap kunnen aanschaffen en privé zullen ze het ook niet doen. De impact op de lokale economie is nog niet voelbaar omdat de wet nog niet lang genoeg van kracht is om ze al in belastingen te zien. Maar het is enorm. Dit is een tsunami van vernietiging. Wie dit bedacht heeft doet dat met het doel onze economie te vernietigen. Een mol in dienst van het buitenland?
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De wagens die ik opnoemde en waarvan ik de eigenaars een beetje tot goed ken hebben bijna allemaal die wagen aangekocht nadat er al de nieuwe VAA was. Meeste wagens zijn amper een jaar oud of zelfs maar enkele weken. Die liggen er niet van wakker dat ze meer dan 25.000 euro/jaar aan VAA aangesmeerd krijgen. Plus er zijn nog gedeeltelijke achterpoortjes om dat getal drastisch te laten zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het klopt dat heel veel zelfstandigen in paniek hebben geregardeerd toen de nieuwe VAA van kracht werd. Ik ken er genoeg die hun nummerplaat hebben binnen gestuurd. Hun wagens te koop hebben gezet en met veel verlies hebben moeten verkopen (geeft dan weer een afschrijving in de boekhouding). Of die hun wagen privé hebben gezet maar daarna toch besloten hebben om spotgoedkoop te verkopen. Maar er zijn er ook veel die zwaar gereorganiseerd hebben en nu terug dure tot heel dure bolides aanschaffen. Dikwijls ten koste van werknemers die buiten vlogen. Maar dat is een heel ander verhaal. Wie is de uiteindelijke schuldige daar van. Di Rupo en zijn gangsterclubke die de spelregels van VAA middne in het spel wijzigden of de ondernemers die hun manier van leven niet willen opgeven, dit te koste van enkele arbeidersplaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lonen van 20'000...no limit visa kaart...Vaa van 30.000...bolides van 200'000....en dan nog naft en verzekeringen en remsets van 6000€ ...enz. En dat voor grondwerkers en charcuterie huizen? Dude er zijn 365 dagen in een jaar waarvan er normaal gesproken 1600 werkuren in zitten. Pak uw telraam eens. Ge zit nog maar aan een kleine 200€/u En dan moeten ze nog eten en belastingen betalen. Minstens 500€/u of ze gaan er niet komen. De kat is inmiddels gaan lopen van wat je ze probeert wijs te maken. Als ik me niet vergis staat er op uw oldtimer ook nog maar 7000 km. Dat zal niet zijn van rond te rijden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2013 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stingray : 16 november 2013 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die wagens worden vaak niet gebruikt voor werknemers, ze zijn eigendom van de aandeelhouder en worden betaald met geld dat men verdient op de beurs. Ik ken zo een gezin dat jaarlijks verschillende dure superwagens koopt. Het is de enige aftrek dat ze hebben en de wagens zijn bedoelt als investering op zeer lange termijn. De mensen die het moeten hebben van de inkomsten uit hun bedrijf, kunnen dergelijke wagens niet langer houden als bedrijfsvoertuig en zijn reeds overgestapt op normale wagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, mijn madam ziet zo eentje wel zitten al zegt ze tegen een XK ook geen neen. Met wat geluk mag ik er dan ook eens mee rijden. ![]() |
|
![]() |
![]() |