![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Ik begrijp niet goed waarom de tuinbouwers gaan klagen bij Yves Leterme omdat ze teveel tomaten hebben gemaakt.
Er is toch een meer solidaire manier om onze geliefde tuinbouwers een hart onder de riem te steken. Mijn fantastisch idee berust op volgende constataties: 1. Er zijn te veel tomaten. 2. De Vlaming eet te weinig groenten en fruit. Als elke Vlaming nu élke week één tomaat meer zou eten dan hij nu doet, dan zijn er in één week 6.000.000 méér tomaten verkocht. We zouden dit kunnen doen tot de tomatenpopulatie weer in orde is. Als er dan een teveel aan bloemkool is, eten we per gezin één bloemkool per week méér dan anders. Enzovoorts. Dat ware toch tof? Dan krijg je bij elke landbouwcrisis een bericht in het nieuws: "Beste mensen, er zijn dit jaar veel te veel spruitjes, u weet dus wat gegeten morgenmiddag." De voordelen van dit systeem zijn menig: 1. Onze Vlaamse tuinbouw wordt gesteund. 2. We eten met zijn allen een stuk gezonder. 3. Het gaat de verzuring tegen, want het zorgt voor een samenhorigheidsgevoel. Het zorgt voor gesprekken op de trein ("hoe heb jij je spruitjes gegeten vandaag?") of met de buurvrouw ("kom je morgen een kilo sla eten?") ... 4. Het is een echte vorm van solidariteit, hartverwarmend!
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Awel zie, dat vind ik nu eens een goed idee !
Grappig en origineel maar op zich... waarom niet? Ik ga morgen tomatensoep maken, de vis wordt gesudderd met tomaatjes in de oven en zaterdag spaghettisaus met veel verse tomaten. Iemand nog een idee voor zondag? Ik denk dat ik wel een kilo of 5 ga moeten kopen ![]() :thumpsup: voor dit geniale idee ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 26 augustus 2004 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Direct akkoord - ware het niet dat ik al minimum een tomaatje per dag opeet + nog wat extra groentjes zoals wortelen, komkommer, ... enkel en alleen bij brood(groentenwinkel aan de overkant vant straat) ...
Was overlaatst op vakantie en toevallig met mijn tante ... verschoot hoe weinig groenten die eigenlijk aten (om het heel simpel te zeggen: wij eten hier thuis gemakkelijk 1 kg groene boontjes met vier - zij deed het met 400 gr boontjes voor vier). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Er zijn teveel ijskasten geproduceerd, laten we allen een nieuwe ijskast kopen.
Er zijn teveel schoenen geproduceerd, iedereen moet nieuwe schoenen kopen. Er is teveel bier geproduceerd, iedereen moet zich morgen zat drinken. Waarom alleen de landbouw bevoordelen? Dat ze minder planten, gvd.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() all talks? ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 27 augustus 2004 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan ben ik eens niet akkoord met het Blok en ontkracht ik de "alle Blok-stemmers zijn blinde meelopers zonder eigen mening" stelling, dan is het weer niet goed. Maar serieus : heb je argumenten waarom we de boeren zouden moeten bevoordelen en niet de bovengenoemde bedrijven?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik zelf, uit eigen beweging, gecharmeerd door deze thread, nu morgen eens écht 5 kog tomaten ga kopen. Dan doe ik dat toch? Ik zal trouwens altijd opteren voor groenten van eigen bodem, enkel en alleen omdat die veel lekkerder zijn dan de geïmporteerde. En als morgen een ander bedrijf, neem dan van koelkasten, problemen heeft en ik heb een koelkast nodig, dan zou het wel eens kunnen dat ik idd zo'n koelkast koop, wie weet. Hoewel ik voor zo'n aankoop toch nog een aantal andere criteria dan 'sympathie' zal hebben ![]() Ik bevoordeel niemand met meer tomaten te willen kopen want ik benadeel er toch niemand mee? En verdekke, wat een ludieke post was, is nu tot een serieuze kwestie geworden, nu ga ik straks nog 5 kg tomaten moéten kopen, uit prinicipe alleen al ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Landbouwers mogen ook failliet gaan hoor....zoals alle andere bedrijven.
Indien er een overproductie is moet het aantal telers omlaag, zo simpel is het nu eenmaal. Of zichzelf toeleggen op een ander gewas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ergens klopt je redenering ook niet, Henry ... Want: wie gaat die extra tomaat betalen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij zou het gewoon een goede zaak zijn als de mensen wat meer consumeerden om de economie uit het slop te helpen. Ik doe dat bijvoorbeeld door bijna dagelijks een dagschotel te eten. En in het weekend een pitta! Zo steun ik de horeca in mijn buurt, multicultureel! 't is natuurlijk nog altijd om te lollen he, dus liefst geen verzuurde Blok-mails.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Daarbij, bah, groenten! Groenten zijn vrouwenvoer.
Geeft mij maar ne goeie sappige biefstuk of braadworst.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Groenten zijn eerder voor konijnen. Bepaalde vrouwen zijn inderdaad ook konijnen, maar dan in een andere betekenis, zoals in het west-vlaamse gezegde: "moa vint toch, wuk ê keun!".
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of nog beter: bratwurst
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 't echt moet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen hee!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kroote: vergelijk met het woord karoten = wortels
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() is t echt zo erg? amai, ik vind groentjes (goed klaargemaakt welliswaar) heerlijk!. Stukkie vlees vind ik ook fijn maar de combinatie van beiden is juist zo leuk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Een tomaat in stukjes gesneden, een ajuintje gesneden, gekookte zalm erbij in midden van bord (nie van diene droge brol hé)....een straal vinaigrette in 't rond over die tomaten- en ajuinstukskes => vetarm en heerlijk. Voeg daarbij een pint frisse Iced Tea van den Aldi en ge ge zijt kleir.
Da's zo eens ne keer iets anders dan de leeglopers in café die zich maar volkappen met bier en daarbovenop van die vettige hapkes vanuit de cafébaas zijn friteuse. ![]() Nu er nog voor zorgen da'k het overdag klaarmaak en opeet i.p.v. om 2 uur 's nachts. ![]() |
![]() |
![]() |