![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20131217_041
Buitenlandse artsen die niet in staat zijn te slagen voor een vergelijkend examen zouden volgens het minderhedenforum in ons land aan het werk moeten kunnen ? Hoe halen ze het in hun hoofd om onbekwame mensen toe te laten in onze ziekenhuizen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Volgens mij zou die chirurg een pak nuttiger zijn in Syrië zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik zal wel maandelijks geld storten voor AZG zodat er artsen van hier ginder kunnen gaan helpen terwijl hun artsen rustig naar hier komen ? Rare toestanden eigenlijk hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die verkiezen we nog zelf. Waarschijnlijk werken ze goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De meesten halen net het niveau van een 3de of 4 de jaar student geneeskunde maar willen wel aan de slag in onze ziekenhuizen. Ik zou het als patiënt niet pikken en direct elders gaan waar je behandeld wordt door iemand die een degelijke opleiding genoten heeft en niet door iemand die amper het niveau van een verpleegkundige haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ‘Met ons kind van nog geen twee jaar oud kunnen we ons een studie van drie of vier jaar financieel niet veroorloven.’
Studie geneeskunde is 6 jaar, , dan kom je uit op een 2de of 3de jaarstudent. Tot dusver eiste de adviescommissie van veel buitenlandse artsen dat ze hun kennis in een examen zouden bewijzen, maar daar zou slechts een kleine zes procent voor slagen 94 procent slaagt dus niet voor een proef die peilt naar de kennis op geneeskundig vlak, deze mensen mogen zelfs niet beginnen aan de universiteit. Meer info over de proef vind je hier http://www.vlir.be/content1.aspx?pageId=124 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op wat baseer je deze stelling ?
Uit ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Bij ingenieurs is dat ook steeds hetzelfde. We krijgen bij ons op het bureau ook steeds aanvragen van turkije, albanie, iran,... Onze baas is dan steeds zo (bewust) naief om die aan te nemen.
Huilen met de pet op.. De laatste (uit iran) heeft het record gevestigd, en lag al na 5 dagen buiten. Die kandidaten kunnen werkelijk niets.
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je ziet hoe nogal wat negers hier met hun "diploma autorijden" over de weg zwalpen zal het voor hun schoolse resultaten wel vergelijkbaar zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel hooggeschoolden slagen niet in de testen door gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.
Je kan moeilijk behandeld worden door een arts die het verschil tussen voet en hand niet begrijpt in het Nederlands. Dat probleem bestaatb trouwens ook bij de ingenieurs, vaak kennen ze wel hun vak, maar begrijpen ze niet wat er gezegd word en zijn ze dus ongeschikt om in Vlaanderen te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dan gaat men toch werken als ober. Zie het probleem niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het artikel van DS
Citaat:
Citaat:
Ik haal even een voorbeeld aan, van taalproblemen: Een Nederlandse man woont in de groene long rond Brussel en krijgt "iets". Zijn vrouw legt aan de artsen de voorgeschiedenis uit: moe, hoofdpijn als voorgeschiedenis. Noch arts, noch verplegingen kennen in dat BRUSSELSE ziekenhuis blijkbaar één woord Nederlands; Ze maken een verkeerde diagnose en geven de persoon de totaal verkeerde medicijnen met de DOOD als gevolg. Buiten het feit dat dit ziekenhuis zeker en vast volledig in overtreding van de taalwetten werkt, wordt dit overlijden gewoon onder de mat geveegd. Wat gaan we doen met pakistaanse, iraanse etc... artsen? Eerst urdu leren voordat we ziek worden? Zelf had ik ooit hartkloppingen en een beklemd gevoel. Dringend naar de spoed. Tot tien keer toe vroegen oost-europese mede-europeanen (dokters en verpleegster) "of ik nog pain had", nee mevrouw, nooit pijn gehad, wel hartkloppingen en een beklemd gevoel. Volgende (ze had die woordjes blijkbaar niet begrepen en dus niet genoteerd).... nog pijn? weer zelfde antwoord.... tot op de operatietafel! Ik heb toen luidkeels NOGMAALS herhaald: IK HEB GEEN PIJN ! Toen heette het ineens "jamaar wij noemen dat zo" Waar gaat het hem om? Mensen die de 3de of 4de jaars examens niet halen, maar dan wel als volleerde artsen worden ingezet? Hallo minderhedenforum? Moet er nog een zonnebankkleurtje worden bijgezet? aan Yussuf Leblanc: mag ik even de discriminatie melden van onze eigen studenten geneeskunde die na het 3de jaar GEEN functie mogen uitoefenen? Welke acties moeten hier worden genomen? Driemaal per week zonnebank, kramikkelig Nederlands praten en liefst een baard laten groeien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 december 2013 om 17:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() 2!!! Al een geluk dat ik nog nooit 'n poot heb gebroken. Ze zouden er bij de operatie nog vanalles in laten steken en zo. Brrr!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die dokter uit het voorbeeld betreft, waarom dient een journalist hem niet van antwoord,de man kan, indien het gezinsinkomen te laag is, een behoorlijke studiebeurs krijgen, vrijstelling van beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt en studeren met uitkering, hoezo te duur???? Ik erger me aan dit soort berichtgevingen, in Belgie is studeren erg goedkoop in relatie tot bijvoorbeeld Nederland! Dus die man lult, wanneer hij zegt zich de studie niet te kunnen veroorloven. |
|
![]() |
![]() |