Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2013, 13:21   #1
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard Englert kent Lieten niet

"Flanders? Is that a new cross-border region between Holland, Belgium and France? I didn’t know.

Een eerbiedwaardige Nobelprijswinnaar houdt zich terecht niet bezig met ongrondwettelijke rommelentiteiten of met de idioten die die vertegenwoordigen.

Nobelprijswinnaar Englert herkent minister Lieten niet
Vandaag om 12:56 door gjs,

‘Hello, I am Ingrid Lieten, minister of Science in Flanders.’ Zo sprak de minister François Englert dinsdag aan. Het was nodig, want de Nobelprijswinnaar had haar niet herkend.
In Terzake werd dinsdagavond hartelijk gelachen om het fragment waarin minister Ingrid Lieten tijdens een evenement in Gent op Nobelprijswinnaar François Englert afstapte. ‘Hallo, proficiat, hé’, zei ze, waarop de Franstalige Englert niet meteen een antwoord klaar had. ‘Dat mag toch gezegd worden, hé?’, vroeg de minister nog, waarop ze gered werd door de secretaris-generaal van het Fods Wetenschappelijk Onderzoek.
De man stelde Lieten voor aan Englert, waarop de minister in het Engels voortging. ‘Hallo, sorry, ik ben Ingrid Lieten, Vlaams minister van Wetenschap. Ik wilde u feliciteren en vragen of ik u drie kussen zou mogen geven, maar ik weet niet of dat gepast is.’ Natuurlijk mag dat, zei Englert, waarop drie hartelijke kussen volgden.
De woordvoerster van Lieten reageerde in Het Laatste Nieuws op de ontmoeting tussen de twee. ‘De minister schakelder over op het Engels omdat de secretaris-generaal haar in die taal voorstelde. Englert leek haar in het Nederlands ook te begrijpen. Het belangrijkste is dat ze hem heeft gefeliciteerd.’
Oud 18 december 2013, 13:24   #2
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Is dan ook geen gat in zijn cultuur. Ingrid is alleen bekend van haar jaarlijkse barbecue, waarvoor ze elke Limburger geregeld spamt.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:28   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Betreffende dit verhaal: de meeste mensen kennen hun eigen regeringsleden niet, noch regionaal, noch federaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
"Flanders? Is that a new cross-border region between Holland, Belgium and France? I didn’t know.
Maar even over uw bericht : uw leedvermaak en neerbuigende kijk (net als die van alle Franstaligen) op alles wat van ver en dichtbij te maken heeft met Vlaanderen en de Vlamingen toont aan dat we des te sneller onafhankelijk moeten worden. Want aan mensen als u hebben de Vlamingen niets.
Integendeel, jullie kosten ons alleen maar geld.

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 december 2013 om 13:29.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:33   #4
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat een eer voor een limburger!
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:33   #5
De Brabander
Minister-President

Standaard

Het is irrelevant te weten of uw "Vlamingen" iets aan mij hebben. Ik vertegenwoordig ze niet en volgens mij bestaan ze niet eens.
Oud 18 december 2013, 13:35   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is irrelevant te weten of uw "Vlamingen" iets aan mij hebben. Ik vertegenwoordig ze niet en volgens mij bestaan ze niet eens.
geen erg, het is wsl wederzijds
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:37   #7
De Brabander
Minister-President

Standaard

Wat is wederzijds?
Oud 18 december 2013, 13:39   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als een b. prof., werkzaam in b., niet eens alle, a l l e , ministers van wetenschap kent, dan wil dit wel iets zeggen.
Namelijk dat we twee landen zijn. Straffer nog: amper twee buurlanden.

Dat een Vlaamse minister de Franstalige prof. en nobelprijswinnaar in het Engels, en niet in zijn moedertaal, aanspreekt, wil wel iets zeggen.

Hoe goed Lieten de Franse taal kent, weet ik niet. Zou het daaraan liggen dat ze liever in het Engels sprak ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:40   #9
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Utfd
Oud 18 december 2013, 13:43   #10
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Edit

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 18 december 2013 om 13:44.
Oud 18 december 2013, 13:45   #11
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Ingrid Lieten op gelegenheden waarbij gereserveerdheid, nederigheid en niveau vereist zijn: een olifant in een porseleinwinkel.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:45   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Edit
Moet u het daarvoor op zijn Di Rupo's schrijven?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:45   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw zin is niet echt duidelijk, eerst vertegenwoordig je ze niet, en dan bestaan ze niet. Begrijp je zelf uw tegenspraak niet?
Oud 18 december 2013, 13:46   #14
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen erg, het is wsl wederzijds
U bedoelt waarschijnlijk 'niet erg'?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:47   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nobelprijswinnaar Englert herkent minister Lieten niet
Vandaag om 12:56 door gjs,

‘Hello, I am Ingrid Lieten, minister of Science in Flanders.’ Zo sprak de minister François Englert dinsdag aan. Het was nodig, want de Nobelprijswinnaar had haar niet herkend.
In Terzake werd dinsdagavond hartelijk gelachen om het fragment waarin minister Ingrid Lieten tijdens een evenement in Gent op Nobelprijswinnaar François Englert afstapte. ‘Hallo, proficiat, hé’, zei ze, waarop de Franstalige Englert niet meteen een antwoord klaar had. ‘Dat mag toch gezegd worden, hé?’, vroeg de minister nog, waarop ze gered werd door de secretaris-generaal van het Fods Wetenschappelijk Onderzoek.
De man stelde Lieten voor aan Englert, waarop de minister in het Engels voortging. ‘Hallo, sorry, ik ben Ingrid Lieten, Vlaams minister van Wetenschap. Ik wilde u feliciteren en vragen of ik u drie kussen zou mogen geven, maar ik weet niet of dat gepast is.’ Natuurlijk mag dat, zei Englert, waarop drie hartelijke kussen volgden.
De woordvoerster van Lieten reageerde in Het Laatste Nieuws op de ontmoeting tussen de twee. ‘De minister schakelder over op het Engels omdat de secretaris-generaal haar in die taal voorstelde. Englert leek haar in het Nederlands ook te begrijpen. Het belangrijkste is dat ze hem heeft gefeliciteerd.’
Englert schijn het niet te begrijpen, daar Lieten na de verwelkoming hem vroeg of ze hem mocht kussen.

Heeft trouwens iemand Englert al een interview horen geven in het Nederlands? Zelfs in Gent sprak hij geen Nederlands en verliep alles grotendeels in het Engels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:49   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een b. prof., werkzaam in b., niet eens alle, a l l e , ministers van wetenschap kent, dan wil dit wel iets zeggen.

Dat een Vlaamse minister de Franstalige prof. en nobelprijswinnaar in het Engels, en niet in zijn moedertaal, aanspreekt, wil wel iets zeggen.

Hoe goed Lieten de Franse taal kent, weet ik niet. Zou het daaraan liggen dat ze liever in het Engels sprak ?

.
Zou Merkel bijvoorbeeld een Poolse nobelwinnaar in het Pools aanspreken? Ik betwijfel het.
Oud 18 december 2013, 13:49   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Englert schijn het niet te begrijpen, daar Lieten na de verwelkoming hem vroeg of ze hem mocht kussen.

Heeft trouwens iemand Englert al een interview horen geven in het Nederlands? Zelfs in Gent sprak hij geen Nederlands en verliep alles grotendeels in het Engels.
Englert spreekt geen Nederlands.
Dat is blijkbaar nooit een struikelblok geweest in zijn carrière.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:51   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Englert spreekt geen Nederlands.
Dat is blijkbaar nooit een struikelblok geweest in zijn carrière.
Wel, onze belgicisten herhalen graag dat iedere Belg tweetalig hoort te zijn. Dat ze dan eventjes in de juiste richting kijken...

Of je alleen talen moet kennen die je materieel voordeel bieden? Ik betwijfel het. Ik spreek vloeiend Duits, de taal van een bepaalde lijn van mijn voorouders. Toch heb ik de taal hoegenaamd niet nodig in mijn professionele loopbaan.
Oud 18 december 2013, 13:54   #19
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
De vraag is niet welke minister een geleerde kent, maar welke minister hem kende voor zijn benoeming voor de Nobelprijs.
Ik ben er zeker van dat jij nu al, de volgende Belg, die in de toekomst voor de Nobelprijs word benoemd, al kent.
Waarschijnlijk een Waal?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:56   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, onze belgicisten herhalen graag dat iedere Belg tweetalig hoort te zijn. Dat ze dan eventjes in de juiste richting kijken...

Of je alleen talen moet kennen die je materieel voordeel bieden? Ik betwijfel het. Ik spreek vloeiend Duits, de taal van een bepaalde lijn van mijn voorouders. Toch heb ik de taal hoegenaamd niet nodig in mijn professionele loopbaan.
In uw politieke fauna is het ongetwijfeld een troef.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be