![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() "Flanders? Is that a new cross-border region between Holland, Belgium and France? I didn’t know.
![]() Een eerbiedwaardige Nobelprijswinnaar houdt zich terecht niet bezig met ongrondwettelijke rommelentiteiten of met de idioten die die vertegenwoordigen. Nobelprijswinnaar Englert herkent minister Lieten niet Vandaag om 12:56 door gjs, ‘Hello, I am Ingrid Lieten, minister of Science in Flanders.’ Zo sprak de minister François Englert dinsdag aan. Het was nodig, want de Nobelprijswinnaar had haar niet herkend. In Terzake werd dinsdagavond hartelijk gelachen om het fragment waarin minister Ingrid Lieten tijdens een evenement in Gent op Nobelprijswinnaar François Englert afstapte. ‘Hallo, proficiat, hé’, zei ze, waarop de Franstalige Englert niet meteen een antwoord klaar had. ‘Dat mag toch gezegd worden, hé?’, vroeg de minister nog, waarop ze gered werd door de secretaris-generaal van het Fods Wetenschappelijk Onderzoek. De man stelde Lieten voor aan Englert, waarop de minister in het Engels voortging. ‘Hallo, sorry, ik ben Ingrid Lieten, Vlaams minister van Wetenschap. Ik wilde u feliciteren en vragen of ik u drie kussen zou mogen geven, maar ik weet niet of dat gepast is.’ Natuurlijk mag dat, zei Englert, waarop drie hartelijke kussen volgden. De woordvoerster van Lieten reageerde in Het Laatste Nieuws op de ontmoeting tussen de twee. ‘De minister schakelder over op het Engels omdat de secretaris-generaal haar in die taal voorstelde. Englert leek haar in het Nederlands ook te begrijpen. Het belangrijkste is dat ze hem heeft gefeliciteerd.’
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Is dan ook geen gat in zijn cultuur. Ingrid is alleen bekend van haar jaarlijkse barbecue, waarvoor ze elke Limburger geregeld spamt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betreffende dit verhaal: de meeste mensen kennen hun eigen regeringsleden niet, noch regionaal, noch federaal.
Citaat:
Integendeel, jullie kosten ons alleen maar geld. Laatst gewijzigd door Antoon : 18 december 2013 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat een eer voor een limburger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het is irrelevant te weten of uw "Vlamingen" iets aan mij hebben. Ik vertegenwoordig ze niet en volgens mij bestaan ze niet eens.
![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Wat is wederzijds?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een b. prof., werkzaam in b., niet eens alle, a l l e , ministers van wetenschap kent, dan wil dit wel iets zeggen.
Namelijk dat we twee landen zijn. Straffer nog: amper twee buurlanden. Dat een Vlaamse minister de Franstalige prof. en nobelprijswinnaar in het Engels, en niet in zijn moedertaal, aanspreekt, wil wel iets zeggen. Hoe goed Lieten de Franse taal kent, weet ik niet. Zou het daaraan liggen dat ze liever in het Engels sprak ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Utfd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Edit
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 18 december 2013 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ingrid Lieten op gelegenheden waarbij gereserveerdheid, nederigheid en niveau vereist zijn: een olifant in een porseleinwinkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw zin is niet echt duidelijk, eerst vertegenwoordig je ze niet, en dan bestaan ze niet. Begrijp je zelf uw tegenspraak niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft trouwens iemand Englert al een interview horen geven in het Nederlands? Zelfs in Gent sprak hij geen Nederlands en verliep alles grotendeels in het Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is blijkbaar nooit een struikelblok geweest in zijn carrière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je alleen talen moet kennen die je materieel voordeel bieden? Ik betwijfel het. Ik spreek vloeiend Duits, de taal van een bepaalde lijn van mijn voorouders. Toch heb ik de taal hoegenaamd niet nodig in mijn professionele loopbaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat jij nu al, de volgende Belg, die in de toekomst voor de Nobelprijs word benoemd, al kent. Waarschijnlijk een Waal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |