Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2013, 13:15   #1
Havanna
Banneling

Standaard Oplichting van Mars, Snickers, honing, ...

Sorry dat het in't Engels is maar het geld ook voor Belgie.
Verpakkingen bevatten minder maar de prijs blijft gelijk.
Er wordt meer van een product verkocht dan er van bestaat.
Prijzen worden net voor de solden verhoogd
etc...
De consument wordt opgelicht voor miljoenen jaarlijks, zonder gevolgen.
Maar als je het ook maar aandurft voedsel uit de vuilbak te halen mag je langs de rechter.
Citaat:
10. The incredible shrinking chocolate bar, or how we're paying 20% more for every gram of Snickers

Nope, you’re not imagining it, your favourite chocolate bar really has shrunk in size.

Both Mars and Snickers bars have been reduced by more than 10 per cent because the company behind them promised that all their chocolate bars would have a maximum of 250 calories.

That means a 58g Mars bar is now a 51g Mars bar, while a 58g Snickers bar now weighs in at 48g.

2. Paying a fortune for hot air when you 'pop' to the cinema?

Got a cinema visit planned? Chances are you’ll splash out a fiver or more on a tub of popcorn to scoff during the film - and you won't think twice about it. But you might be more reluctant to hand over the cash when you hear quite how much over the odds you’re paying for it.

These days even the smallest bucket costs around £4 which, when it only contains around 8p worth of kernels, is horribly steep. In fact, even when you take into consideration the cost of overheads - salt, sugar, cooking, staff wages, ground rent, rates etc – the conservative estimate is that cinema popcorn sells at a staggering 1,275 per cent mark-up.

Some sources say that the box it comes in costs more than the popcorn inside. Next time we’ll be smuggling our own in.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...cams-time.html

Laatst gewijzigd door Havanna : 27 december 2013 om 13:16.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 13:38   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja, iets is waard wat de gek ervoor geeft nietwaar.

Nog een voordeel bij Colruyt ten andere, daar staan de prijzen per kilo/liter er bij.

En als je naar de bioskoop gaat, het staat je vrij drinken en snacks lokaal aan te kopen. Of proberen binnen te smokkelen. Met mogelijk gezeik vandien.
Oud 27 december 2013, 13:54   #3
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, iets is waard wat de gek ervoor geeft nietwaar.

Nog een voordeel bij Colruyt ten andere, daar staan de prijzen per kilo/liter er bij.

En als je naar de bioskoop gaat, het staat je vrij drinken en snacks lokaal aan te kopen. Of proberen binnen te smokkelen. Met mogelijk gezeik vandien.
Is verplicht op ELKE prijsaanduiding maar wie kijkt er nu hoeveel zijn 58gr (en in 10-verpakkingen is dat minder) per kilo kost? (ik, soms)
Oud 27 december 2013, 14:15   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kijk daar naar als ik eens ga winkelen. Langs de andere kant, de keren ik snoepgoed koop kan ik in de laatste 2 decades tellen op 1 hand.
En dat was telkens Leonidas pralines.
Oud 27 december 2013, 14:25   #5
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kijk daar naar als ik eens ga winkelen. Langs de andere kant, de keren ik snoepgoed koop kan ik in de laatste 2 decades tellen op 1 hand.
En dat was telkens Leonidas pralines.
Alsof dat iets wil zeggen. Vrouwtje zal de kasten wel volproppen heb ik zo het idee
Oud 27 december 2013, 19:03   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Alsof dat iets wil zeggen. Vrouwtje zal de kasten wel volproppen heb ik zo het idee
Niet met snoepgoed. Er staat momenteel nog een half zakje zoute pinda's en dat zal het zowat zijn.

Als we gasten verwachten, dan durft er wel wat gesneukel in de kast te verschijnen, maar da's vanwege de gastvrijheid in Huize Chaos.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be