Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2014, 15:52   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard 11 Ontsnapte honden van broodfokker vallen meisje aan

Van Bouviers weet ik dat ze zeer gevaarlijk kunnen zijn, maar Labradors staan bekend als zachtmoedig.
Wellicht heeft die broodfokker onzorgvuldig gehandeld of zelfs fout hebben gefokt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...l-honden.dhtml
Oud 3 februari 2014, 16:14   #2
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Beesten blijven beesten en reageren instinctief op bepaalde triggers, welke opvoeding ze ook gekregen hebben. Helaas schijnen de eigenaars van honden dan niet te begrijpen gezien het hoge aantal honden dat los loopt.
"O maar mijne hond doet niets" is het steeds wederkerende antwoord van hun naïeve baasjes.
Oud 3 februari 2014, 16:14   #3
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Tjonge heftig verhaal, hopelijk komt die meid er gauw bovenop. Idd moedig van de omstanders en die flik. Als ik in zijn plaats was geweest had ik, indien mogelijk, erop geschoten. Maar die klap heeft toch blijkbaar genoeg indruk gemaakt.
Oud 3 februari 2014, 16:35   #4
Anna List
Banneling

Standaard

nen broodfokker, noemen wij dat ni gewoon nen bakker eigenlijk ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 16:43   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Beesten blijven beesten en reageren instinctief op bepaalde triggers, welke opvoeding ze ook gekregen hebben. Helaas schijnen de eigenaars van honden dan niet te begrijpen gezien het hoge aantal honden dat los loopt.
"O maar mijne hond doet niets" is het steeds wederkerende antwoord van hun naïeve baasjes.
Als ex-postbode kan ik dit beamen, een bouvier had zo'n hekel aan mij dat hij dwars door een ruit sprong. Gelukkig schrok hij daar zelf van en zijn baas nog meer, maar moest wel naar de dierenarts voor zijn verwondingen.
Toch blijft de rol van die fokker omstreden, omdat het niet de eerste keer is dat er wat met zijn honden gebeurd.

Citaat:
In de gemeente Riemst, waar Heukelom onder valt, werd vanmiddag een persconferentie gehouden. Daar werd gezegd dat de honden die nog aanwezig zijn bij de fokker zullen worden meegenomen voor een agressiviteitstraining.

De fokker is vaker in opspraak geweest. In 2008 werden veertig honden bij hem weggehaald omdat er problemen waren met het dierenwelzijn.
http://nos.nl/artikel/605691-honden-...je-10-aan.html
Oud 3 februari 2014, 16:46   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nen broodfokker, noemen wij dat ni gewoon nen bakker eigenlijk ?
Broodfokker is in Nederland een fokker van honden die het doet om het geld. Vooral Brabant en Limburg zijn er berucht door. Om zo snel mogelijk puppy's te krijgen laat men inteelt toe.
Slecht voor het karakter maar ook lichamelijk erg slecht.
Oud 3 februari 2014, 16:56   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als ex-postbode
Ons poedeltje had ook zo'n haat-relatie met de postbode. Naast de voordeur was een raampje, even hoog als de deur, en zij was niet te houden als ze boven door de raam de postbode zag aankomen.

Vliegensvlug de trap af en BOM ze sprong ter hoogte van zijn gezicht op het glas naast de deur. Alle dagen.
De postbode wist dit en wachtte een paar meter verder tot ze haar sprong had gemaakt, en ging dan rustig de post in de brievenbus steken.

Wij hoorden "bom" en zeiden: de post is er.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:11   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Honden afmaken en de broodfokker flink straffen..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:24   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ons poedeltje had ook zo'n haat-relatie met de postbode. Naast de voordeur was een raampje, even hoog als de deur, en zij was niet te houden als ze boven door de raam de postbode zag aankomen.

Vliegensvlug de trap af en BOM ze sprong ter hoogte van zijn gezicht op het glas naast de deur. Alle dagen.
De postbode wist dit en wachtte een paar meter verder tot ze haar sprong had gemaakt, en ging dan rustig de post in de brievenbus steken.

Mijn eigen hond, een lief boerenfoxje, gaat ook helemaal uit zijn dak als er een postbode aan de deur staat.
Helaas is dat grootspraak want een inbreker zou ze kwispelend benaderen.
Heb die hond als pup overal nee naar toe genomen om te wennen aan vreemde situaties en geluiden.
Oud 3 februari 2014, 17:52   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Honden afmaken en de broodfokker flink straffen..
Ik begrijp dat het met die honden al gebeurd is...
Die kerel zal voor de rechtbank komen,en zijn financiele toekomst ziet er niet best uit als hij geen goede verzekering heeft voor exact dit soort gevalletjes....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:59   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wat een lieve beestjes.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 18:00   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik begrijp dat het met die honden al gebeurd is...
Die kerel zal voor de rechtbank komen,en zijn financiele toekomst ziet er niet best uit als hij geen goede verzekering heeft voor exact dit soort gevalletjes....
Laten we hopen dat die kerel helemaal kapot gaat van binnen. Hopelijk heeft hij kinderen en komt hij in financiële nood.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 13:57   #13
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blue Sky zou u een 'naïef baasje' noemen, want je weet toch wat het instinct van een poedeltje doet met dat beestje zodra het een postbode ziet? BOM-BOM-BOOOM, let me hear you say wayo: 'voadre, de gazet is doar!'

Goed voorbeeld circe van hoe naïve baasje met honden omgaan; "'t is het (poedel)instinct meneer"

Zeer jammerlijk voorval dat kon worden vermeden, was het niet dat onze "overheid" eerder weer laks was opgetreden. Kindje, hulpverleners en een heleboel honden zijn het slachtoffer.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 14:05   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoezo naïef? Het was een venijnig beestje voor anderen (natuurlijk niet voor ons). De postbode had er geen probleem mee als het klein venijnig ding haar aanloop nam om dan 1.50 m hoog tegen die raam te springen. Er stonden trouwen tralies voor. Ze kon niks doen.

Ze heeft ook nooit iets gedaan hoor. In feite was het een grote bangeschijter die op haar pootjes stond te bibberen bovenaan de trap toen ikzelf eens voor "inbreker" speelde! Ik heb ze nog nooit zo content gezien toen het bibberende beestje hoorde dat ik het was! Ocharme. dat was pas dierenmishandeling.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 februari 2014, 14:37   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Broodfokker is in Nederland een fokker van honden die het doet om het geld. Vooral Brabant en Limburg zijn er berucht door. Om zo snel mogelijk puppy's te krijgen laat men inteelt toe.
Slecht voor het karakter maar ook lichamelijk erg slecht.
was nog wat vroeg voor een harteloos grapje zeker ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 15:19   #16
Clicquot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoezo naïef? Het was een venijnig beestje voor anderen (natuurlijk niet voor ons). De postbode had er geen probleem mee als het klein venijnig ding haar aanloop nam om dan 1.50 m hoog tegen die raam te springen. Er stonden trouwen tralies voor. Ze kon niks doen.

Ze heeft ook nooit iets gedaan hoor. In feite was het een grote bangeschijter die op haar pootjes stond te bibberen bovenaan de trap toen ikzelf eens voor "inbreker" speelde! Ik heb ze nog nooit zo content gezien toen het bibberende beestje hoorde dat ik het was! Ocharme. dat was pas dierenmishandeling.
Anders gezegd: je kon ook eens nagaan waarom dat beestje zo deed zodra de postbode z'n hoofd toonde. En dat gedrag dus afleren. Of nog, u de vraag stellen waarom het naar de buitenwereld toe een venijnig beest was - en daar dan eventueel iets aan doen. Een geluk dat uw poedel geen Stafford was, je zou het geweten hebben.

Kortom: het ligt niet aan de hond, maar altijd aan diegene die'm opvoedt, diegene die niet weet wat'm exact binnenhaalt/een wild beest en dus geen gedomesticeerd dier 'kweekt'.
Ik ben pro het invoeren van een examen/screening voor iemand een hond in huis neemt en het sluiten/afschaffen van alle zgn broodfokkers -as a start.
Oud 4 februari 2014, 15:26   #17
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Laten we hopen dat die kerel helemaal kapot gaat van binnen. Hopelijk heeft hij kinderen en komt hij in financiële nood.
De toestand van die kennel is al lang onderwerp van verscherp toezicht door de gemeente. Die 11 ontsnapte dieren waren verwaarloosd en enkele uren later hebben ze er nog een 30 tal verborgen en verwaarloosde honden buitengehaald.

Even stilstaan bij de echte helden in dit verhaal. Enkele Nederlanders zijn het meisje ter hulp gesneld op gevaar van eigen leven. Tijdens hun tankbeurt zijn ze zonder dralen het kind gaan ontzetten en ermee naar het hospitaal gereden.

Op zijn minst een medaille vind ik.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 15:45   #18
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Verschrikkelijk verhaal, dat meisje is gruwelijk verminkt en lijdt onmenselijke pijnen. Dikke kans dat ze er ook nog eens een enorm trauma aan overhoudt.

En dat weer maar eens door één of andere domme kloot die zich geen zak aantrok van regelgeving.

Die man mag de rest van zijn leven niets meer met dieren te maken hebben en is het slachtoffertje een riante schadevergoeding schuldig!

Laatst gewijzigd door JBM : 4 februari 2014 om 15:46.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 16:06   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Anders gezegd: je kon ook eens nagaan waarom dat beestje zo deed zodra de postbode z'n hoofd toonde. En dat gedrag dus afleren. Of nog, u de vraag stellen waarom het naar de buitenwereld toe een venijnig beest was - en daar dan eventueel iets aan doen. Een geluk dat uw poedel geen Stafford was, je zou het geweten hebben.

Kortom: het ligt niet aan de hond, maar altijd aan diegene die'm opvoedt, diegene die niet weet wat'm exact binnenhaalt/een wild beest en dus geen gedomesticeerd dier 'kweekt'.
Ik ben pro het invoeren van een examen/screening voor iemand een hond in huis neemt en het sluiten/afschaffen van alle zgn broodfokkers -as a start.
Ochgut. Elke hond die dagelijks iemand naar de deur ziet lopen en aan de huisgenoten wil tonen hoe goed ze waakt, denkt dat het door haar grandioze sprong is dat ze de postbode kan afschrikken. Ze deed het enkel als we thuis waren, want als ze alleen was piste ze in haar broek van de schrik.

De postbode kon ermee lachen, en wij konden ermee lachen. Het beestje was ocharme 30 cm groot. En neen bij een Staffordshire accepteer je zo'n gedrag niet. Bij onze poedel was het een ritueel: ze lag op wacht bij de raam zodat ze de postbode al van ver kon zien komen.

Ik denk niet dat wij een examen "hoe voed ik mijn hond op" moesten ondergaan. Wij hadden de meest aangename relatie met ons "familielid". Zelfs in die mate dat ze mij van het derde verdiep kon komen halen om mij te tonen dat er achteraan in de tuin van de buren een beentje lag dat ze graag zou hebben. Dat was goede communicatie.

Oud 4 februari 2014, 16:56   #20
Clicquot
Lokaal Raadslid

Standaard

ochgut, het "venijn" is ineens verdwenen ofzo? Met ne gatlikker wordt er gelachen, want je kan er je voet opzetten als het moet - als'm iets groter uitvalt is't een monster en moet men dat afmaken.
Ge zoudt van mij ook een examen onder uw neus krijgen circe
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be