![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoeveel geeft U uit aan GSM's, mobiel bellen en mobiel internet ? | |||
| 1. GSM's, Tablets & smartphones: < € 10 per jaar. |
|
2 | 50,00% |
| 2. GSM's, Tablets & smartphones: € 10 - € 100 per jaar. |
|
0 | 0% |
| 3. GSM's, Tablets & smartphones: € 100 - € 200 per jaar. |
|
2 | 50,00% |
| 4. GSM's, Tablets & smartphones: € 200 - € 500 per jaar. |
|
0 | 0% |
| 5. GSM's, Tablets & smartphones: €500 - € 1.000 per jaar. |
|
0 | 0% |
| 6. GSM's, Tablets & smartphones: > € 1.000 per jaar. |
|
0 | 0% |
| 7. Bellen & mobiel internet: < € 5 per maand. |
|
1 | 25,00% |
| 8. Bellen & mobiel internet: € 5 - € 10 per maand. |
|
0 | 0% |
| 9. Bellen & mobiel internet: € 10 - € 20 per maand. |
|
1 | 25,00% |
| 10. Bellen & mobiel internet: € 20 - € 40 per maand. |
|
0 | 0% |
| 11. Bellen & mobiel internet: € 40 - € 100 per maand. |
|
0 | 0% |
| 12. Bellen & mobiel internet: > € 100 per maand. |
|
0 | 0% |
| 13. Ik gebruik mijn privé toestel ook voor het werk. |
|
0 | 0% |
| 14. Ik bel niet via GSM via bedrijfskosten. |
|
2 | 50,00% |
| 15. Ik heb geen mobiel internet via bedrijfskosten. |
|
2 | 50,00% |
| 16. Ik heb geen gedacht van hoeveel ik verbruik. |
|
0 | 0% |
| 17. Wat is Switch ? |
|
2 | 50,00% |
| 18. Wat is Safe ? |
|
2 | 50,00% |
| 19. WTF = Johan Vande Lanotte ? |
|
1 | 25,00% |
| 20. Prins Laurent for president. |
|
1 | 25,00% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel geeft U uit aan GSM's, mobiel bellen en mobiel internet ?
1. GSM's, Tablets & smartphones: < € 10 per jaar. 2. GSM's, Tablets & smartphones: € 10 - € 100 per jaar. 3. GSM's, Tablets & smartphones: € 100 - € 200 per jaar. 4. GSM's, Tablets & smartphones: € 200 - € 500 per jaar. 5. GSM's, Tablets & smartphones: €500 - € 1.000 per jaar. 6. GSM's, Tablets & smartphones: > € 1.000 per jaar. 7. Bellen & mobiel internet: < € 5 per maand. 8. Bellen & mobiel internet: € 5 - € 10 per maand. 9. Bellen & mobiel internet: € 10 - € 20 per maand. 10. Bellen & mobiel internet: € 20 - € 40 per maand. 11. Bellen & mobiel internet: € 40 - € 100 per maand. 12. Bellen & mobiel internet: > € 100 per maand. 13. Verbruik via het werk meegerekend. 14. Ik bel niet via GSM via bedrijfskosten. 15. Ik heb geen mobiel internet via bedrijfskosten. 16. Ik heb geen gedacht van hoeveel ik verbruik. 17. Wat is Switch ? 18. Wat is Safe ? 19. WTF = Johan Vande Lanotte ? 20. Prins Laurent for president. Je kan meerdere antwoorden geven. De kosten per jaren peilen naar het geld dat je jaarlijks uitgeeft aan de toestellen, laders, batterijen, accessoires. Als je om de 2 jaar één toestel van € 199 koopt is de kost < € 100 per jaar. Huidig federaal minister van consumentenzaken start een "Switch & safe" campagne.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 december 2013 om 13:13. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klein beetje verkeerd gelopen enquite.
Momenteel is het +/- €10 per maand aan telefonie in't algemeen. Vast internet €25.5 per maand. (indien ik een goedkoper even bruikbaar systeem vind , dan ga ik niet echt twijfelen) Mobiel internet, dat doe ik gratis met hotspots, ik betaal daar niet voor. Vaste telefonie is al meer dan 10 jaar de vuilbak in gegaan. Aankoop nieuwe telefoon. In 12 jaar heb ik 4 mobiele telefoons gekocht. De eerste was een baksteen. De 2de een waardeloze semi smartphone. De derde was een LG Cookie. Goed toestel, maar niet deed niet wat ik wou. Het toestel ik nu heb is een eerste generatie Phablet. 7" tablet waarmee je ook kan bellen. En als het aan mij ligt, gaat die nog een paar jaar meegaan. Doet alles wat ik wil.
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Bellen+4G+1000 sms = 15eur privé
Phone zelf ong 100 per jaar Werk verbruik + phone = free |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Galaxy Tab 7 ? |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Europees Commissaris
|
Alle gsm's die ik ooit gehad heb zijn afdankertjes, en ik zit nog steeds met een soort gezinsabonnement dat goedkoop blijft omdat ik amper bel of sms.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Een abo betekent dat je een maandelijks vast bedrag betaalt. Als jij weinig belt betaal je dus voor ongebruikte belminuten
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ouwtje, Galaxy Tab P1000 7"
Ben er zeer tevreden over, alhoewel de accu nu iets begint te minderen. Maar daar heb ik mijn oplossing wel voor. Met de externe accu heb ik een week of 4 standby. En als ik echt wil, en met een kilo aan materiaal wil zeulen, kan ik het oprekken tot een week actief gebruik of 4 maand standby.
|
|
|
#8 |
|
Europees Commissaris
|
Goh, zou goed kunnen. Eens dit abonnement niet meer voordelig is zal ik wel op een prepaidkaart ofzoiets overgaan. Bij Proximus kost het goedkoopste abonnement nu al een pak meer dan mijn maandelijkse kost bij het oude dat ik heb.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 23 december 2013 om 13:27. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wifi !
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Krijg je belwaarde niet op, die gaat mee. Rest vervalt maandelijks http://www.mobistar.be/nl/aanbod/her...rnet-on-mobile |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 23 december 2013 om 13:43. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Dit is de reden voor die campagne
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ikke blijkbaar wreed achterlijk want ikke niks van datte mobieldinges hebben...en toch leef ik nog zonder noemenswaardige problemen.....
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klojo, niet achterlijk. Misschien wel slimmer dan de meesten onder ons.
U kan niet gebeld worden op elk onmogelijk moment, U gaat uw emails niet controleren als U in bed ligt. Ik moet wel eerlijk toegeven, ik zet mijn phablet op stil in 90% van de tijd. Ik zal wel zien wie me gebeld heeft, en zal reageren als ik het gepast vind.
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
GSM ongeveer 10 euro / jaar
Internet, TV en vaste telefoon 75 per maand (is vrij duur) |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom hebt U die 2001 Nokia 3310 nog?
Citaat:
|
|
|
|
#17 |
|
Minister
|
De laatste 3 jaar heb ik alvast 5 gsm's versleten.
Die dingen kunnen tegen niets meer! Waar is de tijd van de goede oude nokia 3310? Maar ja, we willen ook allemaal meer en meer met die telefoon kunnen doen, 't zal wel daaraan liggen.
|
|
|
#18 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() Ik lach me soms te pletter als ik zo'n groepje op de trein bezig zie : allemaal naarstig op hun mobieltje aan 't tikken.....en af en toe ons vies bekijken wanneer ze zich gestoord voelen door ons gekeuvel......
|
|