![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 1. Mijn vrijheid stopt waar de vrijheid van de andere begint en omgekeerd; niemand heeft mij de wet te stellen, en ik heb niemand te zeggen wat hij moet doen.
2. God (het absolute) is één en ondeelbaar; wat geldt voor de ene moet ook gelden voor de andere; iedereen staat op gelijke voet tov het absolute. 3. God is rust; innerlijke rust is een voorwaarde sine qua non om vooruitgang te boeken. 4. De waarheid is de hoeksteen op de weg naar de wijsheid, het absolute. 5. De weg naar het absolute is persoonlijk, er bestaat geen algemene van buiten uit opgelegde weg. 6. Enkel dat wat mij verrijkt door de dood heen heeft blijfswaarde. 7. God is tijdloos, wat vandaag geldt, gelde eeuwen geleden en zal over eeuwen heen nog gelden. 8. Neem niets aan voordat je er persoonlijk van overtuigd bent dat het de waarheid is; dat je weet dat het de waarheid is zodat die waarheid je inzicht, je bewustzijn zal verruimen. 9. God is liefde. 10. Alles wat werkelijk waarde heeft is kosteloos en moet kosteloos blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve 10 regels....?
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenzij: Geef me zwart op wit een bewijs van bestaan , aub ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 4 december 2013 om 04:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als je naar het absolute gaat zoeken, is het best geen regels op te stellen.
Het is een kwestie van overgave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle regels die ik geef zijn veiligheidsregels die iedereen persoonlijk kan nemen of laten (regel 8: neem niets aan voordat je persoonlijk ervan overtuigd bent dat het de waarheid is; dat je weet dat het de waarheid is), en dus zeker geen wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() 10 veiligheidsregels (geen wetten) te nemen of te laten volgens regel nr 8.
8. Neem niets aan voordat je er persoonlijk van overtuigd bent dat het de waarheid is; dat je weet dat het de waarheid is zodat die waarheid je inzicht, je bewustzijn zal verruimen. Dus aanvaard deze regels voor veiligheid, enkel en alleen als je er persoonlijk van overtuigd bent dat het je kan helpen om op een veilige manier je weg te zoeken naar dieper inzicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn veiligheidsregels (geen wetten) op een persoonlijke zoektocht waar overgave zeker niet uitgesloten is. Het zijn misschien eerder veiligheidsregels om zich zonder zorgen, eens voldaan aan de veiligheidsregels, te kunnen overgeven aan zijn zoektocht en aan zijn bevindingen zonder op de ene of andere dag wakker te worden in de handen van demonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Het bewustzijn moet omhoog. Eerlijk Mevrouw Daenen, ik denk dat we hier de demon(en) bij de keel moeten grijpen en tot de mat moeten dwingen.
Volgens mij hebben religies -bewust- regels en angst ontwikkeld om ons te weerhouden van ons ware Zelf. Ik denk, en weet zelfs heel zeker, dat we meer van demonen kunnen leren dan van religie itself. Na lange bezinning bij de duivel heb ik geen angst voor de hel meer. De hel en de duivel zijn een begrip om angst in ons los te maken zodat we blijven vasthouden aan religie. Religie leert mij God te vrezen, maar hoe dichter -ik denk- bij God te komen, hoe meer ik opgenomen word in liefde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ja, we zitten op dezelfde golflengte.
Overgave is voor mij alles materieel loslaten. Gehoorzaamheid is geen must, maar het is wel aangewezen gehoor aan je gevoel te geven. De demonen van religie hebben het ons als mens heel moeilijk gemaakt en zijn vandaag misschien het grootste obstakel. Religie heeft voor veel mensen een beeld gecreëerd en laten geen ruimte meer voor hun eigen beeld. Ze willen zelfs niet meer dichterbij "Iets" komen. Volgens mij dienen we als mens alles overboord te gooien en te herzien. Overgeven aan onze eigen verbeelding en gevoel. Wanneer de sluier van realiteit valt en we zien de mogelijkheden van een andere realiteit, waarmee we kunnen communiceren en waarbij we te raad kunnen gaan, is de mens op weg naar een hoger bewustzijn. De sleutels van alle mysteries huist in ons hele zijn, we moeten het er gewoon terug leren uithalen. Nu zijn we dat vergeten, allicht door die geschiedenis die u aanhaalt. Maar hoeveel keer ze "de waarheid" ook onder de mat durven vegen, het spreidt zich telkens weer wereldwijd uit. Man will be what he was born to be: FREE AND INDEPENDENT!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de natuur doet dat en de heilige geest van God. Citaat:
Citaat:
Dat zeg je ook zelf als je het over vooruitgang hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je vergeet iedereen. En bovendien verandert alles ook. Citaat:
Hij leeft dus verandert ook. Ja, Hij sterft zelfs en wordt wedergeboren. Het eeuwige zelf omvat dus ook de tijd. En de ene God is niet de andere. Er zijn er zelfs oneindig veel. Citaat:
Daarom spreken de mensen ook meestal van geloof. Waar je vandaag van overtuigd bent kan morgen wel eens op losse schroeven staan. Citaat:
Citaat:
De oude Bijbel kost geld. ![]() ![]() ![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Sory, maar dat is een hele boterham. Ik zal beginnen bij het begin:
1) Overgave is voor mij alles materieel loslaten: Het rijk der hemelen is als een verborgen schat. Degene die hem gevonden heeft, verkoopt alles wat hij heeft om in het bezit van die schat te kunnen komen, want zonder die schat heeft het leven geen zin meer voor hem. De officiële kerk draait het om en legt dat uit alsof we alles wat we hebben moeten afgeven om die schat te kunnen vinden; wat een leugen is we zullen alleen maar dubbel zo arm zijn; maar de dag dat we de schat gezien hebben tellen alle schatten van de wereld niet meer en zijn we ervan onthecht. 2) De demonen van religie hebben het ons als mens heel moeilijk gemaakt en zijn vandaag misschien het grootste obstakel. Religie heeft voor veel mensen een beeld gecreëerd en laten geen ruimte meer voor hun eigen beeld. Ze willen zelfs niet meer dichterbij "Iets" komen 'Pas vooral op voor degene die zeggen te spreken in mijn naam... De Kerk heeft zich tussen de mensen en God geplaatst en in plaats van de gelovigen de weg naar God te onderrichten, verhinderen zij de mensen om God te zien, laat staan te vinden. 3) Volgens mij dienen we als mens alles overboord te gooien en te herzien. Overgeven aan onze eigen verbeelding en gevoel. Ik wil opklimmen naar de hemel, maar ik wil mijn voeten vast op de grond houden. Hiemee wil ik zeggen dat ik verankerd wil blijven en stap voor stap mijn weg wil uitbouwen en verder wil gaan. Het is niet aan het aardse leven dat we moeten verzaken om de hemel te erven; het leven is een geschenk heeft zijn zin en die zin moeten we doorgronden, misschien om zo het aardse leven te verzoenen met een hiernamaals. 4) Wanneer de sluier van realiteit valt en we zien de mogelijkheden van een andere realiteit, waarmee we kunnen communiceren en waarbij we te raad kunnen gaan, is de mens op weg naar een hoger bewustzijn. Moet zo zijn, maar ik moet toegeven dat ik nog niet zo ver gevorderd ben en dus een leek hierin. Misschien dat u het verder kunt uitleggen. 5) De sleutels van alle mysteries huist in ons hele zijn, we moeten het er gewoon terug leren uithalen. Nu zijn we dat vergeten, allicht door die geschiedenis die u aanhaalt. Maar hoeveel keer ze "de waarheid" ook onder de mat durven vegen, het spreidt zich telkens weer wereldwijd uit. Man will be what he was born to be: FREE AND INDEPENDENT!!!!!!! Daar ben ik het mee eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Eerst en vooral u bent de titel vergeten: '10 regels om veilig op zoek te gaan naar het absolute' Ik hou mij niet bezig met de staat, ik hou mij niet bezig met de natuur, noch met de Heilige Geest; ik geef raad aan mensen opdat ze veilig, zonder in het net van secten of gevaarlijke godsdiensten te vallen, hun eigen weg kunnen zoeken naar het absolute; en daar geldt mijn regel dat niemand hen te gebieden heeft wat ze moeten geloven zoals zijzelf niet van anderen kunnen eisen dat ze hun geloof aanhangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God (het absolute) is één en ondeelbaar; wat geldt voor de ene moet ook gelden voor de andere; iedereen staat op gelijke voet tov het absolute. Wat ik wil zeggen is dat niemand kan eisen van 'mijn God dit of mijn God dat en dat geldt alleen voor de mensen die in mijn God geloven' God is niet het bezit van de ene of andere groepering; God is van iedereen en voor iedereen dezelfde. Het kan heel goed zijn dat de mensen, gezien hun niveau van bewustwording God anders zien, maar niemand heeft daar een patent op. Ieder heeft het recht God op zijn wijze te ervaren maar niemand heeft het recht te zeggen dat zijn God zus of zo is en dat geloof op te leggen aan anderen of ze uit te sluiten van die ene en ondeelbare God omdat ze zijn clichés niet geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
reactie op: God is rust; innerlijke rust is een voorwaarde sine qua non om vooruitgang te boeken. Men kan onmogelijk wanneer men van het ene onderwerp naar het ander onderwerp holt, ook in de geest, God ervaren. Voor het ervaren van God hebben we innerlijke rust nodig, toch zeker wanneer we bewust een weg naar God of het absolute willen afleggen (en het is toch voor deze mensen dat ik mijn, uit eigen ervaring opgebouwde raadgevingen schrijf). Ik weet wel dat het gebeurt, maar meestal heel zelden dat sommige mensen, onverwacht en als een bliksemflits een Godservaringen kunnen opdoen, waar ze niet op voorbereid waren, maar wij bevinden ons niet in deze constellatie. Als ik al enige ervaring heb op mijn weg naar het Godsbewustzijn dan is het wel dat God een rustige vastheid is. Daarbij is onze aardse bewegelijkheid helemaal niet hetzelfde en eerder zuivere stilstand op een hoger gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() [quote=harriechristus;6914771
Deze is in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie gegeven. [/QUOTE] De waarheid is de hoeksteen van de wijsheid: Hier zijn we het dan over eens, maar ik spreek niet alleen over de goddelijke waarheid... ik heb het wel degelijk over de dagelijkse waarheid in ons leven. Indien wij deze kleine dagelijkse waarheid, hoe pijnlijk ook niet kunnen aanvaarden, zullen we heel moeilijk verder kunnen op onze weg naar inzicht en verlichting. |
![]() |
![]() |