![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Het stormt nu al enkele dagen. Mijn windmolentje staat rood gloeiend van contentement. En ik eveneens: mijn natuurkundelessen indachtig heb ik de polen van de dynamo verbonden met elektroden in grafiet(potlood). Het water wordt gesplitst in zuurstof en waterstof. De waterstof leid ik af naar een grote rubberen tank. Zuurstof kan ik momenteel niet gebruiken. Bovenaan de tank
leidt ik de waterstof naar een brandertje . Dit verwarmt mijn serreke of mijn water voor de koffie of aardappelen. Je moet er alleen op letten dat het vuur niet dooft of het boeltje kan ontploffen. Ik vraag mij af waarom er geen centrales opgericht worden die dit op grote schaal kunnen produceren. Al die energie die letterlijk in de wind wordt geslagen. Politici slaap maar verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat, "graris" energie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we met zijn allen thuis iets in elkaar knutselen waarmee we waterstof kunnen maken dat we daarna kunnen verbranden om energie op te wekken. De Belgische Brandweerfederatie komt u weldra een medaille opspelden!
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Waterstof in een RUBBER TANK?
In welke richting moet ik kijken vanuit Antwerpen om de steekvlam te zien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe denken, grote subsidievangende windmolens gaan bij stormwind in vaanstand, want anders gaan ze gewoon stuk.
En speelgoed dat wel met zulke wind omkan, da's een paar 100W max. Na een paar uur kan je toch een eitje koken met het gewonnen waterstof. Het is nuttiger en vooral veiliger het water direct electrisch te verwarmen.
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad. Een consortium Northwind-Belwind is voor een investering van een klein miljard euro een windmolenpark aan het oprichten in de Noordzee. Dit windmolenpark gaat goed zijn voor ongeveer 1% van het huidige electrisch belgisch verbruik. Dit houdt in dat men voor een investering van 100 miljard het ganse huidige gebruik kan dekken.
Er zijn in Belgie bijna 1 miljoen werklozen, mensen die men niet weet wat te laten doen. Deze kosten ons jaarlijks 10 miljard euro. In bovengenoemde kost voor windmolenparken zit er een enorm groot gedeelte personeelskost. De redenering is nu heel simpel: richt staatsfabrieken op die in 10 jaar tijd voor een 20 gigawatt aan windmolens installeren. Alle componenten te maken in staatsbedrijven, alle mensen op te leiden door Belgische technische, etc.: 3 vliegen in 1 klap: werkloosheid opgelost, CO2 uitstoot weg en belgie heeft zijn eigen energievoorziening. Deze investering betaalt zich in 5 jaar terug. Nu gaan de reacties hier op zijn: dat is simplistisch, dat is communistisch dus kan het niet, of het mag niet want de staat mag geen concurrentie aandoen aan de privebedrijven, want de privebedrijven moeten kunnen ondernemen zodat ze voor werkgelegenheid kunnen zorgen... Dit kan alleen niet omdat er al te veel mensen met de idee fixe rondlopen dat de staat niet kan ondernemen, namelijk het overgrote deel van zij die de staat mee besturen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 69kk, het idee is fantastisch, al geloof ik niet dat U waterstof stokkeert in een rubberen ballon. Dat is nog de grootste technische uitdaging die er is in verband met een waterstofeconomie: hoe waterstof economisch op te slaan. Als U dat kan in een rubberen gummibootje zou ik hier direct de markt mee opgaan..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ook is de huidige prijs van benzine/diesel/ aardgas een factor 10 te laat. Stel dat U aan de pomp 15 euro betaalt, waarvan 14.5 euro voor de staat, dan gaat U wellicht er al eens aan denken van minder te verbruiken, dan heeft de staat geld om te investeren in bovengenoemde windmolenparken en dan zullen er over 100 jaar nog voldoende fossiele brandstoffen overblijven om te gebruiken als basis voor een chemische industrie. De meeste idiote toepassing van aardolie is als verbranding in een motor van een auto....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wij gebruiken nu ongegeneerd de aardolie op zonder ook maar even op een termijn te denken van meer dan 50 jaar...Onze huidige vrije markt denkers zijn zowel in ruimte als in tijd enorm beperkt in hun denken: ze denken alleen aan hun eigen kortetermijngewin. We zijn op dat vlak minder intelligent dan een ganse reeks andere diersoorten...
|
![]() |
![]() |