![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Als de camionette-chauffeur een boete zou krijgen wegens privacy-schending, dan | |||
stort ik vrijwillig één euro op zijn rekening als steun |
![]() ![]() ![]() |
3 | 42,86% |
stort ik meer, ik ben niet gierig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
krijgt hij niks van mij. Het is zijn verdiende loon. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen die gevoelig zijn voor privacy, en minder gevoelig voor verkeersterrorisme, pleiten om de plaatser van het dashcam-filmke van de bmw-verkeersmoordenaar te beboeten omdat hij dat filmke op youtube of facebook plaatste.
Ik vind dat de wetgeving op de privacy daar te ver in gaat. Als jouw persoonlijke belangen in het spel meespelen, dan het je volgens mij het recht, of zou je dat moeten hebben, om wat gebeurt op de openbare weg, ook openbaar te maken. De poll is lichtjes anders; er mag wel wat humor in de zaak komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat wil je?
Een precedent scheppen waarin filmpjes van burgers als bewijslast gaan dienen, terwijl de context van het gebeuren volledig zoek is ? Een precedent scheppen waarin burgers zomaar privacygegevens van andere burgers mogen te grabbel gooien? Mijn sympathie gaat naar geen van beiden, maar persoonlijk til ik zwaarder aan het feit dat er zomaar filmpjes op het web worden geplaatst van privépersonen, dan aan dit geval van 'verkeersagressie' (ik zie dagelijks ergere dingen, soit). Ik hoop dan ook dat justitie een voorbeeld stelt en dat de plaatser van het filmpje mag dokken, want eerlijk gezegd ben ik die islamitische toestanden waarin een heel volk wordt opgezweept door een stom filmpje, meer dan beu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen begaat x zoveel verkeersovertredingen al weet hij het zelf niet.
Indien al die filmpjes als bewijsmateriaal beginnen te dienen, dan is er geen stoppen meer aan. In geval van een eigen ongeval kan ik het nog wel aanvaarden. Al de rest in de prullenbak liefst.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel het rechtssysteem er natuurlijk anders in elkaar zit dan bij ons, werden in het VK al flink wat automobilisten op basis van dergelijke fimpjes veroordeeld voor hun agressieve rijstijl ten opzichte van fietsers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja klopt... ik overweeg ook zo'n ding aan te schaffen Niet zozeer met het oog op een geval van verkeersagressie zoals hier maar eerder voor een doorsnee blikschadeongeval waar het anders vaak woord tegen woord is. Maar dat staat los van het feit of het ook verstandig is zulke filmpjes op het internet te plaatsen ... de recente heksenjacht in acht genomen. Laatst gewijzigd door praha : 9 januari 2014 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lets face it, sommigen doen al handgebaren om rustig te rijden als je nog geen 10 km/u doet.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Plaats bvb driemaal dezelfde beelden van iemand die een ruit inslaat en zaken meegrist en plaats daarbij telkens een andere tekst. 1 Dief op heterdaad betrapt 2 heldhaftige burger redt waardevolle antiquiteiten uit brandend huis 3 moe getergde burger gaat na vijfde keer nul op het rekwest te krijgen bij het gerecht zijn gram halen bij de dief... P.S. In België krijgen 1 en 3 een vervolging en veroordeling op hun nek en 2 zal waarschijnlijk door de verzekering verplicht worden de schade aan het raam te vergoeden en bij weigering ook vervolgd worden. ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allé, 't is weer zover. 1 filmpje waar niks, maar dan ook niks, te betwisten valt qua zware verkeersovertreding, vergelijken met filmpjes over mijn kat, bij wijze van spreken..... Hij had natuurlijk vandeneerstekeer het volledige filmpje op 't net gezet, dan was er al wat minder gezever geweest over 'uitlokking' en dergelijke idioteriën.....
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 10 januari 2014 om 08:10. |
![]() |
![]() |