![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
Touring maakte bekend dat we in 2013 weer meer fileleed kregen. Enkel één jaar, 2010, had meer files dan 2013 en toont volgens Vlaams Parlementslid Marino Keulen (Open Vld) weeral aan dat het mobiliteitsverhaal de achilleshiel is van deze Vlaamse regering en dat het beleid hier zwaar tekort schiet.
Veel van de problemen zijn op te lossen met eindelijk werk te maken van een doorgedreven afhandeling van verkeersongevallen. De oplossingen zijn in feite heel simpel : Een aantal niet-politionele diensten zoals sleep- en takeldiensten laten gebruik maken van de pechstroken en die diensten blauwe zwaailichten geven. Maar ook FAST (Files Aanpakken door Snelle Tussenkomst en nu enkel actief in het zuiden van West-Vlaanderen, in een deel van Antwerpen waaronder de ring van Antwerpen en de directe aansluitingen en in Limburg) en FAST+ (FAST voor vrachtwagens dat nergens meer actief is) na de zoveelste mislukte openbare aanbesteding terug op de rails krijgen zou ook al veel verhelpen. Keulen : “Maar het echte probleem blijft het tekort aan wegcapaciteit en daar is deze Vlaamse regering zwaar tekort geschoten. Van de zogenaamde missing links werd quasi niets gerealiseerd. In het dossier-Oosterweelverbinding worden nog altijd geen knopen doorgehakt, de Noord-Zuid in Limburg blijft vast zitten in procedures en onderzoeken, … Het is nog altijd wachten op het al zo lang aangekondigde superdecreet om grote werken versneld vergund te krijgen. Het Vlaams Parlement keurde in april 2010 daarover unaniem een motie goed, over de grenzen van meerderheid en oppositie heen. Deze Vlaamse regering toont te weinig daadkracht, zeker op het vlak van mobiliteit en verkeer!” Voor meer informatie : Marino KEULEN, Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
|
De regering is niet voor de files verantwoordelijk : dat zijn de autobestuurders...
In Nederland heeft men de autosnelwegen drastisch verbreed & nu komt men er tot het inzicht dat binnen 5 jaar het enige gevolg van deze verbreding zal zijn dat de wegen opnieuw oververzadigd gehuld worden in files, fijn stof kankerverwekkende afvalgassen... Het enige systeem dat helpt is het autogebruik ontraden en spreiden (de spitsuren ontlasten door andere begin - en eindtijden van de werkuren) & vooral beter en regelmatiger openbaar vervoer. Wat doet men hier ? De subsidiëring van het openbaar vervoer verminderen & het vrachtvervoer per spoor beknotten... Ook de grote concentratie van kantoren en bedrijfshoofdkwartieren in Brussel veroorzaakt een onophoudelijke verkeersoverlast van en naar Brussel, waar ook het openbaaer vervoer onder te lijden heeft ... een soepele samenwerking van de vlaamse rand met de tweetalige 19 gemeenten wars van taalproblematiek zou hier zeker kunnen helpen.. De verstedelijking van de Lage Landen (Randstad - Brussel-Gent-Antwerpen) is nu eenmaal een feit : wil men het licht ontkennen ? |
|
|
|