Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2013, 15:37   #1
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard Aanslagen oudejaar: HLN commentaren niet actief

Ik refereer naar het artikel http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-oudjaar.dhtml waarin vermeld wordt dat een moslimextremist onze mensen, familie en vrienden morgenavond dreigt te vermoorden met aanslagen tijdens het vuurwerk in Brussel of Antwerpen.

Ik wilde fel reageren, maar bleek dat de reacties zijn uitgeschakeld op HLN.be

Even waren ze actief en stond er in de header '12 reacties', maar bij het openen van de reacties stonden er slechts 3 makke reacties van Belgen die vroegen om een overheidsreactie. Een half uur later was de reactiepagina weer verdwenen, terwijl andere artikels soms honderden reacties kregen.

Waarom is dit niet de druppel die de emmer doet overlopen en waarom staan wij niet massaal aan die mannen hun deur? Ze zijn bekend, ze wonen en doppen hier, en ze dreigen onze kinderen, ouders, familieleden, vrienden en geliefden in stukken te scheuren met hun aanslagen.

Waarom slikken wij dit nog langer en gaan wij niet met tienduizenden naar die mannen hun huis!

Waarom blokkeert HLN.be de reacties op dit artikel! Welke vuile rol speelt de media hier weer in?

Ik wil niet dat ze ons dit morgenavond aandoen! EN DE OVERHEID GAAT ONS NIET HELPEN!
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 15:46   #2
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Ik refereer naar het artikel http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-oudjaar.dhtml waarin vermeld wordt dat een moslimextremist onze mensen, familie en vrienden morgenavond dreigt te vermoorden met aanslagen tijdens het vuurwerk in Brussel of Antwerpen.

Even waren ze actief en stond er in de header '12 reacties', maar bij het openen van de reacties stonden er slechts 3 makke reacties van Belgen die vroegen om een overheidsreactie. Een half uur later was de reactiepagina weer verdwenen, terwijl andere artikels soms honderden reacties kregen.

Waarom is dit niet de druppel die de emmer doet overlopen en waarom staan wij niet massaal aan die mannen hun deur? Ze zijn bekend, ze wonen en doppen hier, en ze dreigen onze kinderen, ouders, familieleden, vrienden en geliefden in stukken te scheuren met hun aanslagen.

Waarom slikken wij dit nog langer en gaan wij niet met tienduizenden naar die mannen hun huis!

Waarom blokkeert HLN.be de reacties op dit artikel! Welke vuile rol speelt de media hier weer in?

Ik wil niet dat ze ons dit morgenavond aandoen! EN DE OVERHEID GAAT ONS NIET HELPEN!
Het is niet de eerste keer, dat de redactie van hln.be de mogelijkheid om te reageren op artikels met betrekking tot zulke onderwerpen, blokkeert.
Dit is trouwens niet enkel op hln.be; de beheerders, van websites van onder andere 'De Morgen', 'De Standaard' e.d. zijn ook selectief in het bepalen op welke artikels er een reactie mag worden geplaatst.

Zo is het ook vergaan op de website van Knack. Tot twee jaar terug, was het mogelijk om op elk artikel een reactie te plaatsen. Ook daar is op een bepaald ogenblik het moment gekomen, dat niet elk artikel van een comment kon worden voorzien; en jawel ... net die artikels met in de hoofdrol de sloebers die u beschrijft.

Daarnaast, ... ik denk niet dat u veel angst hoeft te hebben voor morgenavond. Wanneer zij echt iets van plan zijn, dan zullen zij dat zeker niet eerst aan de grote klok hangen.
Oud 30 december 2013, 15:47   #3
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Je mag hier gerust wat hysterisch komen doen.
Het is hier trouwens veel leuker dan op hln.be.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 december 2013 om 15:48.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 15:50   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Blaffende honden bijten niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 15:51   #5
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

ik vind dit ook grappig, een beetje serieus blijven he, moslimextremisten bestaan niet, net zoals sprookjes.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 15:53   #6
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Als ze blijven dreigen zonder iets te doen gaat het gewenste effect uitblijven.
Oud 30 december 2013, 15:56   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als ze blijven dreigen zonder iets te doen gaat het gewenste effect uitblijven.
Als ze dan toch een bom moesten smijten, dan gaan de terroristen nogal verschieten van het aantal gas-boetes dat ze daarmee aan hun broek gesmeerd krijgen.

Tenslotte is vuurwerk ook verboden he.
Oud 30 december 2013, 15:57   #8
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik heb geen idee waarom we ons niet tegen zulke zotten mogen verweren, waarom ons zelfs de mond wordt gesnoerd om kritiek te uiten. Het zal weer eens van dat zijn zeker: moslimgepamper, ook al willen ze niets liever dan Belgie in een hoopje as zien veranderen. Dit is de reden waarom ik over de jaren steeds meer anti-islam ben geworden. Zelfs de zogenaamde 'gematigde' moslims zwijgen wanneer hun extremistische vriendjes weer beginnen te raaskallen. Moet ik dat dan interpreteren als een stille instemming of hoe zit dat? En hun vrouwen kweken wat af! Tegen 2030 zal de moslimpopulate in Europa 8% bedragen en zal 10% van de Belgische bevolking moslim zijn. Dat mag niet veel lijken, maar uitgedrukt in werkelijke cijfers is het om van achterover te vallen. Het is trouwens al meermaals aangetoond dat hun cultuur incompatibel is met de Westerse cultuur. Schapen slachten op straat, dat doen enkel barbaren. Vrouwen die zich inwikkelen in vodden om vooral niet hun trots op hun uiterlijk te zijn, dat is seksime. En diegenen die dan al hun kopvoddeke uit eigen overweging dragen, zijn gebrainwashed om te denken dat het een deel van hun identiteit uitmaakt. Kinderen uithuwen aan neven en nichten, en zo kweek met een laag IQ en verhoogde risico's op schizofrenie aanmoedigen, dat doen enkel achterlijken. Ik zie geen enkel, maar dan ook geen enkele reden waarom de islam een 'verrijking' zou zijn voor onze Westerse cultuur.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 30 december 2013 om 15:58.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 15:57   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ze dan toch een bom moesten smijten, dan gaan de terroristen nogal verschieten van het aantal gas-boetes dat ze daarmee aan hun broek gesmeerd krijgen.

Tenslotte is vuurwerk ook verboden he.
Als ze die bom bovendien in een vuilbak zouden dumpen:
nog een Gasboete extra.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 december 2013 om 15:58.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 15:58   #10
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wilde fel reageren
Daar zit je probleem.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 16:00   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ze die bom bovendien in een vuilbak zouden dumpen:
nog een Gasboete extra.
Ik hoop maar dat de potentiële gas-boetes de terroristen danig afschrikt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 december 2013 om 16:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 16:01   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Daar zit je probleem.
Inderdaad, want fel reageren is nu eenmaal verboden.
Oud 30 december 2013, 16:08   #13
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Daar zit je probleem.
Neen.

Hln.be kon dat rieken ofzo, dat een 'felle' reactie zou worden geplaatst?

Het probleem is, dat als een website van een krant, toelaat dat op artikels een reactie mag worden geplaatst; zij daarvan bepaalde artikels uitsluiten; en opvallend genoeg, steeds die artikels over dezelfde sloebers ...

Waar is het neutrale karaker gebleven, als zelfs al een krant gaat bepalen welke de artikels zijn, waarop haar lezers een reactie mogen geven?
Oud 30 december 2013, 16:16   #14
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolbliksem Bekijk bericht
Het sarcasme is je blijkbaar ontgaan maar in dit geval is het antwoord : ja...
Een krant is privé bezit en HLN neutraal ...ROFLOL.
... U heeft een punt.
In mijn eerdere reactie heb ik ook De Morgen; De Standaard; en Knack vermeld, ... kranten die wel iets meer 'karakter' hebben dan HLN.be; dewelke ik enkel lees voor het vermaak.

U zal mij nier horen zeggen, dat ik HLN.be, ervaar als een neutrale krant

Wat het sarcasme betreft; ... ik geloof persoonlijk niet dat Koenraad dat sarcastisch bedoelde. [Ik ken hem dan ook helemaal niet; en baseer me op slechts een paar posts van hem]
Oud 30 december 2013, 16:19   #15
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou de mogelijkheid van bomaanslagen in België toch niet minimalizeren en zeker niet in het belachelijke trekken. Tot ongeveer 2 jaar geleden was het aantal "Belgische" moslims dat naar Afghanistan, Irak, Lybië etc ging een relatief te verwaarlozen verschijnsel.

Met de burgeroorlog in Syrië gaat het om grote aantallen jonge "Belgen" die daar getraind worden om te doden en omgaan met wapens en explosieven terwijl ze tot dan toe hoogstens een loodjesgeweer op de foor in hun handen gehad hadden. Als die gasten terugkomen zijn het getrainde machines voor wie doden en een bom te doen ontploffen geen probleem is temeer dat ze daar niet alleen fysisch getraind worden maar ook een stevige portie indoctrinatie krijgen.

Misschien gebeurd het nu niet maar de kans dat het gebeurd om middellange termijn is meer dan waarschijnlijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 16:24   #16
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Ik bedoel er verschillende dingen mee. HLN heeft sowieso geen zin in politiek incorrecte discussies die al dan niet uitmonden in (semi-)racistische uitlatingen. Dat dit weinig consequent is, weten we natuurlijk al lang. Het is dan naar alle waarschijnlijk een fout dat de reacties überhaupt even openstonden. Verder is fel reageren mijns inziens geen wijze beslissing.
Oud 30 december 2013, 16:30   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat HLN een tijdje uit de lucht was daarstraks op de online-kranten ...

Die poll op HLN die klopte vroeger ook langs geen kanten.

Mocht die berichtgeving 'waar' zijn begint het wel hoog tijd te worden die buiten te zetten die extreme moslims of niet?

Bedreigingen uiten zou bij mij gelijk staan als, hop terug naar thuisland, ga het daar wat uithangen, laat onze mensen met rust.

Maar nee, Politici blijven de deuren maar openzetten in de zin van

Vroeger was ik geen fan van de opmerking: Het zal mijn tijd wel duren. Ik vond ze oneerlijk ten opzichte van onze kinderen en kleinkinderen want die gaan nog wat meemaken denk ik als men daar geen paal en perk gaat aan stellen.

Tot mijn grootste spijt moet ik nu schrijven dat ik wel fan geworden ben van de bewuste opmerking.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 december 2013 om 16:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 16:33   #18
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Even erop wijzen dat website beheerders door de Belgische wetgeving verantwoordelijk geacht worden voor de commentaren door lezers. Lijkt me nogal evident dat ze op zulke artikels dus de commentaren uitschakelen vooraleer ze een proces voor racisme aan hun rekker hebben
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 16:36   #19
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Even erop wijzen dat website beheerders door de Belgische wetgeving verantwoordelijk geacht worden voor de commentaren door lezers. Lijkt me nogal evident dat ze op zulke artikels dus de commentaren uitschakelen vooraleer ze een proces voor racisme aan hun rekker hebben
Serieuzere kranten laten gewoonweg geen commentaren op de website toe. Dat is de consequentste oplossing.
Oud 30 december 2013, 16:37   #20
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:

Deze quote wil ik anders wel op een t-shirt laten zetten
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be